Heb vandaag de B en L1 paarden en pony's gejureerd. In de B paarden krijg ik iemand in de ring met een heel dik paard. Het paard had echt zo'n grasbuik, dat hij imo niet helemaal regelmatig liep. Maar: ik ben geen dierenarts, dus ik heb haar laten starten. In het midden van de proef kon ik het echter niet meer aanzien. Het paard had duidelijk last van zijn omvang en liep niet met tact. Ik toeterde kort om te laten weten dat ik de proef even wilde onderbreken (daar werd niet op gereageerd) en ik ben uitgestapt en heb haar bij me geroepen. Ik heb haar voorgelegd dat ik het paard niet tactmatig correct vond lopen. Zij reageert direct door te zeggen 'dat hij altijd zo loopt'. Ik heb gezegd dat ik per onderdeel geen hoge punten kan geven en dat ik haar bij deze de kans geef om te stoppen. Ze wordt pissig, draait haar paard met een ruk om en verlaat de ring...
Nou zul je zien dat mij dat altijd weer overkomt: 15 minuten later krijg ik hetzelfde paard in de ring, maar nu met iemand anders

Dat is toch niet normaal! Ik had haar kunnen laten starten en slechte cijfers geven, maar ik heb haar willen helpen door te zeggen dat ik het paard niet goed vind lopen. Zij zelf heeft de keus gemaakt de proef niet af te maken. Verder krijg je als jury veel commentaar op moment dat je er niets van zegt.
Ik heb eerder iemand een verliespunt gegeven omdat het echt heel slecht ging (blijkt uit een eerder topic). Diegene bleek er erg boos om te zijn (haar eerste winstpunt weg), maar het bleek ook wel terecht: de rug van het paard bleek behoorlijk in de knoop. Ze is al maanden bezig met revalideren. Ik snap niet dat ze dan toch boos is...

Nou, een heel verhaal, maar ik werd echt even pissig vandaag (en ook wel onzeker; ik ben niet zo goed in vechten