Ik had in ieder geval mijn eerste puntje binnen

Maar nu komt het volgende; ik moet enorm wennen aan het gras, het is wat glibberiger en je hebt minder hou vast. Nu heb ik wel kalkoenen onder de ijzers maar voor het gevoel lijkt de bak een stuk kleiner dan gewoon in de bak....wie kent dat?
De A- C lijn lijkt wel 15 meter in plaats van 20 en de lange lijnen lijken wel 30 meter ipv 40. Ik probeer zo goed mogelijk de hoeken door te gaan maar voor dat ik het weet zit ik al bijna weer buiten de ring.
Nu weet ik dat je van een jong paard niet teveel moet verwachten

De figuren die je moet rijden zitten vlak achter elkaar

Voorbeeld: H - X - F van hand veranderen in uit gestrekte draf daarna arbeids draf en dan meteen daarna op de A lijn halthouden / voorwaarts in stap / tussen A en K arbeidsdraf.
Voor dat ik rechtgesteld ben op de A lijn sta ik al bekant op A en heb ik dus onderhand maar 1 pasje stap en ga dan meteen over in draf omdat ik al tussen A en K zit met mijn lange slungel.
Het is zo'n enorm stuur werk dus ik vroeg me af, of er mensen zijn die misschien tips hebben of dit herkennen??? .....Of ben ik de enige met dit probleem

Ik heb in ieder geval nu in het weiland bordjes uit gezet met de juiste maten van een ring en ben nu flink aan het oefenen op het gras...maar moet zeggen, het valt niet mee

Dus brand los

Primadonna