Welke paardenspullen koop jij bij Temu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Welke paardenspullen koop jij bij Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:16

Zie titel!

Ik vind de staartriemen voor de deken handig en de sproeikop met shampoo reservoir

Brandt los

Lieser

Re: Welke paardenspullen koop jij bij Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:23

Niks.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

wat voor staartriem bedoeld u

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Ik heb eens dunne vliegenbeenbeschermers gekocht, maar die zakken af en een soort spons/masseerapparaat waar je shampoo in kon doen en die werkte ook niet :)
En 2 vliegenmaskers, maar die hadden zo'n rare pasvorm dat het paard wat ze zou passen nog geboren moet worden :D

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Niks; ik betaal liever wat meer dan dat ik giftige spullen haal die onder erbarmelijke omstandigheden zijn geproduceerd. En voor de 'niet iedereen kan dat betalen'-argumenten komen: de dierenarts is duurder als je paard een huidreactie krijgt of vergiftiging oploopt. Daarnaast moet je dan misschien ook geen paarden houden.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

De sproeikop met shampoo reservoir is echt ideaal!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

@AS1999: en jij weet 100% zeker dat alle spullen die je voor je paarden koopt níet vanuit daar geproduceerd en geïmporteerd worden ??

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:43

Peesbeschermers; met het idee dat als het niets was dat het maar om een klein bedrag ging. Zijn erg stevig en gaan niet onder voor de middenklasse die je hier uit een winkel haalt, passen ook goed en blijven goed zitten :j Hier erg tevreden dus!

Marsie2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:54

Rijleggings en hooinetten, bevalt prima!

AS1999

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:56

DubbelFun schreef:
@AS1999: en jij weet 100% zeker dat alle spullen die je voor je paarden koopt níet vanuit daar geproduceerd en geïmporteerd worden ??

Ik doe inderdaad altijd mijn best om bewust te kopen als ik iets nodig heb (ja, nodig heb, dus ik koop ook geen troep voor de paarden puur vanwege de dopamine, waar sites als Temu enorm op inspelen). Helemaal uitsluiten kan helaas niet. Maar dat je het niet altijd kan uitsluiten betekent nog steeds niet dat je er *bewust* voor moet kiezen om te bestellen bij zo'n ontzettend naar bedrijf.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:01

Niks, Ik rijd vaak naar 1 van de ruitersportzaken in de buurt of bestel bij een ruitershop. Maar Niks van temu, ali ofzo

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:04

DubbelFun schreef:

het gaat erom dat Temu en Shein de europese regels omzeilen. Als je een made in china product via agradi of kramer koopt dan weet je dat er op toegezien wordt dat er geen giftige stoffen inzitten. Ik wacht trouwens nog wel op een goed aanbod van duurame producten in de paardensector die met aandacht voor milieu en mens worden geproduceerd.

En verder koop ik wat ik nodig heb en dat betekent geen eindeloze hoeveelheden dekjes of elk jaar een nieuw kleurtje rijbroek of shirtje, of 3 maten van hetzelfde waarvan ik er 2 weer terugstuur. Een beetje verstandig nadenken over wat genoeg is, is ook als het gaat om onze allerliefste vrienden een goede instelling. Sites als temu doen er echt alles aan om je tot kopen aan te zetten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:07

Niets , alles bij een echte , betrouwbare ruitersport Winkel.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Annemarievzr schreef:
DubbelFun schreef:

het gaat erom dat Temu en Shein de europese regels omzeilen. Als je een made in china product via agradi of kramer koopt dan weet je dat er op toegezien wordt dat er geen giftige stoffen inzitten.
.......
Een beetje verstandig nadenken over wat genoeg is, is ook als het gaat om onze allerliefste vrienden een goede instelling. Sites als temu doen er echt alles aan om je tot kopen aan te zetten.

Dit dus.
Al die spullen lijken wel hetzelfde, maar is vaak niet zo wat productie betreft (ftalaten en dergelijke, arbeidsomstandigheden, ontbrekend dierenwelzijn ).
Plus de marketing, alleen daarom irriteert het al genoeg om er nooit te bestellen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Niks….

Wil daaraan niet sponseren.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik heb toevallig gisteren ook die bilkoorden besteld! Ben benieuwd hoe ze bevallen.
Verder voor de paarden an sich niks, alleen paar handige dingen voor op stal zoals magneet haak en klittenband strips. Daar kan niet veel verkeerd aan gaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Ik heb er een bit gekocht (exact dezelfden worden hier verkocht, maar dan veel duurder), en een rubberen borstel om losse haren te verwijderen.
Ook heb ik er echt lederen westernteugels gekocht.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

ik had vliegenmaskers daar gekocht maar dat was geen aanrader...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

Bilriemen die plastic , rijleggings, scheerkopjes voor tondeuse, sproeikop waar ook shampoo in kan

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:08

germie schreef:
Ik heb er een bit gekocht (exact dezelfden worden hier verkocht, maar dan veel duurder), en een rubberen borstel om losse haren te verwijderen.

Heb je voor mij nog de link naar de westernteugels? Mag ook via PB :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Vliegenmaskers heb ik er wel gekocht, zaten prima overigens...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

AS1999 schreef:
Niks; ik betaal liever wat meer dan dat ik giftige spullen haal die onder erbarmelijke omstandigheden zijn geproduceerd. En voor de 'niet iedereen kan dat betalen'-argumenten komen: de dierenarts is duurder als je paard een huidreactie krijgt of vergiftiging oploopt. Daarnaast moet je dan misschien ook geen paarden houden.

Mee eens

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

Evercreek schreef:
germie schreef:

Heb je voor mij nog de link naar de westernteugels? Mag ook via PB :)

https://www.temu.com/nl/runderleer-paar ... jhc601isr1

Het zijn dus doorlopende teugels met westernlook. Niet echt lang, maar voor mijn doel wat foto's waren ze perfect. Kwaliteit is ook goed.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Ik ook niets.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:08

Moderatoropmerking:
Er wordt gevraagd welke paardenspullen je bij de Temu koopt. Dus niet of je tegen Temu bent en/of er niets koopt, hiervoor mag je zelf een topic openen op LZP. Hier graag on topic blijven.