Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kousen schreef:Kan het zijn dat jouw spanning en stress ook bijdraagt aan het wegrennen van je paard?
Ik zou, waar mogelijk, geregeld langsgaan zonder dat je druk ervaart. Alleen even een worteltje of een kroel brengen, en dan weer weggaan. Dan haal je voor jullie beide de druk eraf en kunnen jullie ook beide weer leren dat uit de wei halen geen moment van stress is.
Kimmie25501 schreef:Hoe ga ik dit oplossen? Ik merk dat ik helemaal geen zin meer heb om naar stal te gaan om deze reden. Ik heb het momenteel megadruk privé, waardoor paarden fijn zijn als ontspanning. Alleen is dit geen ontspanning…
Vandaag moet ik ze buiten zetten om 9 uur en heb om 11 uur les. Ik pak dan maar de onorthodoxe oplossing om haar pas na mijn les buiten te zetten omdat ik de strijd niet aan wil gaan, maar het liefste vind ik een andere oplossing. Ik ben er ook continu mee bezig in mijn hoofd en het geeft me megaveel stress, echt niet fijn.
Kimmie25501 schreef:Hmm goede inzichten al! Op dit punt kan ik haar alleen überhaupt niks brengen want ik kom niet tot bij haar. Echt voeren kan niet, want dat mag niet met de andere paarden erbij.
Ik werk momenteel megaveel (0,7 op drie dagen, onderwijs) en ben aan het afstuderen dus ik heb vaak ook oprecht niet lang de tijd. Wat jullie zeggen snap ik absoluut, ik kan het alleen niet uitvoeren.
Ik ga het eens laten bezinken en kijken wat ik ermee kan
maar ik vind met andere paarden gaan leuren soms ook wat spannend. Ze zijn allemaal drie en ik ben daar niet zo goed in.
pmarena schreef:Het is een vervelend probleem maar ik geloof toch niet dat ik het mijn paard echt kwalijk zou kunnen nemen als ze maar 4,5 uur naar buiten gaan nu.... en je dan precies tijdens die paar uurtjes wilt gaan lessen![]()
Ik snap dat het vanwege andere verplichtingen soms is wat het is, maar ik zou het zelf niet over mijn hart kunnen verkrijgen en niet fair vinden om te verwachten dat ze op die toch al heel schaarse buitentijd in moet gaan leveren.
Is daar nou echt niet omheen te werken...?
. Ik dacht toen al, ben ik de enige die daar aan denkt? Maar niet dus.