Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cinnepin schreef:Nouja ik vind op mp karig hoor. En ja frans, dan zit je toch al in het buitenland
Bieden schreef:Is dressuur rijden wat meer in trek en kiezen mensen daarom liever voor sport pony s ? Zo maar een gedachte hoor.
Uiteindelijk pony weg moeten doen naar een handelstal, terwijl die enorm goede gangen had en leuk dier om te zien. Er kwamen gewoon totaal de verkeerde mensen op af en veel beginners die nogsteeds denken te slagen voor maximaal 3500 euro. Was gewoon een jong leuk dier, maar met karakter. En dan komen mensen proefrijden met een jaar manege ervaring en 3 kinderen die er allemaal op moeten. Die persoon heeft er echt maanden mee geleurd voordat die voor enorm verlies toch maar wegging.
Furst schreef:5K voor een eczemer vind ik persoonlijk heel erg veel moet ik toegeven.
Ik heb 4 fjorden staan op dit moment, waarvan 2 de zeldzaamste kleur hebben. Voor 1 heb ik een flinke prijskaart betaald en de andere bij wijze van spreke gratis. Ook mijn grijze merrie heb ik voor een mooie prijs gekocht en ik ga er echt een parel van maken. Mijn bruine was wel kwa prijs "oke". Ik denk dat het ook wel is "wat de gek er voor geeft" tegenwoordig. Het aanbod is eigenlijk heel ruim. Maar niet wat mensen zoeken helaas. Er zijn namelijk zat jonge fjorden te vinden. Maar iedereen wil een bereden hebben helaas.

ruitje schreef:Ik was 4 jaar geleden op zoek en kon niks vinden. Heb uiteindelijk maar een tweejarige gekocht.
Ben wel benieuwd hoeveel veulens er elk jaar geboren worden, ik denk gewoon niet genoeg voor de vraag
Zebrastreep schreef:Goede Fjorden zijn schaars. De prijzen zijn in corona tijd inderdaad flink gestegen.
Waar ik in 2016 een Fjord kocht voor 1500 euro ( wel een 'vriendenprijsje') , maar dit ging om een 17 jarige merrie die alles al een keer gezien had , wel met artrose. Mijn andere twee Fjorden voor 500 als 'zaadje' gekocht. De laatste optie is wel de goedkoopste manier om aan een Fjord te kopen. Maar dan weet je natuurlijk niet helemaal wat je krijgt.
Ik heb nu ook een Fjord te koop staan voor een vrij hoog bedrag, maar er staan weinig jonge merries die ook nog eens groot zijn te koop. Maar ik merk wel dat je nu meer mensen krijgt met minder ervaring met het ras. Het zijn niet altijd meer de brave paarden met een heel tam karakter ,ze worden echt wel pittiger en je moet ze wel kunnen overtuigen om je te geloven. Ze gaan ook wat meer richting sport Fjord ( al vind ik dat zonde) Maar waar vraag naar is wordt naar gefokt. Dit betekend natuurlijk ook een hoger prijskaartje.
Als je het aanbod vergelijk met KWPN paarden , dan zijn Fjorden nogmaals schaars en meer waard.