Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sky_As schreef:Afhankelijk van je budget zou ik dus of verder zoeken, of het toch de kans geven.... verkopen kan natuurlijk altijd weer als het echt niks wordt.
mooney schreef:Is het echt puur het uiterlijk? Dus: jammer dat ze grote oren, niet mijn kleur, lomp hoofd oid heeft?
Elisa2 schreef:Ja hoor, mijn huidige paard voldoet qua uiterlijk niet aan mijn droomplaatje maar die maakt dat volledig goed met haar enorme persoonlijkheid. Ik ben echt gek op dat paard, ondanks dat het geen bewegingswonder e.d is. Heb er meer mee dan sommige voorgaande 'knappere' paarden.
Uiteindelijk is het net zoals bij mensen, vooral het innerlijk telt.
Gini schreef:Uiterlijk kan en mag zeker een factor zijn in de zoektocht naar een paard. In hoeverre je het ook een doorslaggevende factor laat zijn, ligt aan je volledige eisenpakket, je budget, hoe moeizaam de zoektocht verloopt en hoeveel geduld je hebt om te wachten op het perfecte paard.
Claudia1707 schreef:Elisa2 schreef:Ja hoor, mijn huidige paard voldoet qua uiterlijk niet aan mijn droomplaatje maar die maakt dat volledig goed met haar enorme persoonlijkheid. Ik ben echt gek op dat paard, ondanks dat het geen bewegingswonder e.d is. Heb er meer mee dan sommige voorgaande 'knappere' paarden.
Uiteindelijk is het net zoals bij mensen, vooral het innerlijk telt.
Ah dankjewel voor je eerlijkheid. Dit soort reacties doen mij ook echt goed. Het bevestigt voor mij dat uiterlijk uiteindelijk veel minder belangrijk wordt als het karakter en de klik kloppen, en dat geeft me vertrouwen dat ik daar doorheen kan kijken.
Het blijft natuurlijk spannend, maar dit helpt wel om het in perspectief te zien.
Stripe000 schreef:Ik vind juist wel dat je instructeur hierin mag adviseren!
Een braaf paard waar je alle kanten mee op kunt is goud waard in deze tijd.
Een wat groter hoofd, tja, nobody is perfect.
Fijne en veilige ritten en een lief karakter zou voor mij van doorslag zijn.
Mijn allereerste eigen paardje had een ramshoofd.
Maar wat een geweldig lief en fijn dier was dat!
Een mooi hoofdstel kan daar ook wel iets in doen.
Ik zou het zelf wel weten, maar hecht ook minder aan uiterlijk vertoon dan veel mensen.
Claudia1707 schreef:Stripe000 schreef:Ik vind juist wel dat je instructeur hierin mag adviseren!
Ik zou het zelf wel weten, maar hecht ook minder aan uiterlijk vertoon dan veel mensen.
Klopt, mijn instructrice sprak ook al over dat een hoofdstel veel kan doen!
Het is ook echt een klein minpuntje
Claudia1707 schreef:Stripe000 schreef:Ik vind juist wel dat je instructeur hierin mag adviseren!
Klopt, mijn instructrice sprak ook al over dat een hoofdstel veel kan doen!
Het is ook echt een klein minpuntje