Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 16:34

Ik ben aan het kijken naar ECHT WARME winterlaarzen. Ze moeten waterdicht zijn zoals plastic rijlaarzen of normale rubberen rijlaarzen. Ik hoef er NIET mee te rijden. Maar ze moeten dus WARM zijn.

Deze zijn niet waterdicht, maar ook NIET warm genoeg. Ik krijg er met dit weer gewoon ijsklomptenen in:
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... Siberie-II

En nu zit ik er aan te denken om te kijken naar echte Muck Boots, dan betaal je veel geld, maar ze gaan normaal ook wel zo'n 10 jaar mee voor zo'n prijs natuurlijk.

Echter, hoe vallen ze? Groot of klein?

En zijn ze echt warm genoeg?

Of zijn er andere goedkopere winterlaarzen die volledig waterdicht zijn die ook warm zijn? Dus geen leer, ze moeten echt tot boven de enkel door het water en blubber kunnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:36

Ik heb sinds enkele weken Muckboots, had ze 10jr eerder moeten kopen. Zitten heerlijk, lopen als pantoffels en (nog) geen koude tenen.
Ik heb de maat die ik altijd draag, deze zitten goed.

Mac

Re: Maatvoering Muck boot, of andere winter laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:37

De muckboots zijn perfect! Comfortabel, goed voetbed, warm, waterdicht. Alleen gaan ze helaas echt geen 10 jaar mee.

Hier ook de maat die ik altijd draag en die past precies.

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:46

Je moet voor warme voeten wel de Muckboots Arctic nemen. Maten vallen normaal.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:53

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:55

Ik ben zo'n kneus die ook met Muckboots koude voeten krijgt. Ze gaan bij mij maximaal 2 jaar mee want dan is de binnenvoering zodanig kapot dat ik er blaren en wondjes van krijg. Ik heb de artic weekend, misschien zit er verschil in per model hoelang ze meegaan.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 16:56

Ik heb al jaren de muckboot Artic Sport, geen enkele andere laars heeft het comfort zoals deze laarzen, ik loop er het hele jaar op maar dat heeft als gevolg dat ik echt wel elk jaar nieuwe moet kopen, de binnenvoering slijt bij de hak en de zool is dan ook niet echt top meer. Dan vind ik €120-150 nog echt een heel schappelijke prijs per jaar.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:05

Ik heb ook de muckboot artic, heb mijn gewone maat,ik vind ze iets breed vallen....Maar lekkere warme droge voeten...maar nagelang hoe vaak je ze draagt...Bij mij is dat op de zomer na iedere dag gaan ze 1 a 2 jaar mee dan scheurt het rubber,de voering blijft goed bij mij. Iedere keer mopper ik over het snelle kapot gaan,tussendoor ook andere laarzen geprobeerd,maar niks loopt zo lekker en zit zo lekker warm als de muckboot.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 17:22

Voor iedereen die de Muckboots net iets te breed vindt: kijk eens naar de Gateway 1. Heel vergelijkbaar maar lichter en een smallere leest. Overigens heb ik zowel de Muckboots als de Gateway een maat groter.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:22

Ik heb sinds deze week de Artic sport II gekocht en die heb ik een maatje kleiner gekocht dan normaal. Ze vielen groot volgens de verkoopster. Overigens heerlijk warm en loopt zalig! Ik zou gewoon even wat modellen gaan passen als ik jou was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:27

Heb ze toevallig aangepast deze week, vond ze op maat vallen en redelijk breed. Nadeel was dat mijn hak teveel ruimte had.
Ooit Uggs adirondacks gehad. Die waren warm en waterdicht.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 18:30

Ik heb 2 jaar terug mn eerste paar muckboots gekocht en blijf roepen dat dit mn beste koop ever is.

Ze zitten niet heel strak om je voet, eerder iets los, maar ik vind het wel comfortabel, dan kan ik ook een keer dikke sokken aan bijv.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 19:50

Muckboots voor bij de paarden, zijn ze ideaal.

Maar ik gebruikte ze ook bij het uitlaten van de hond, maar ze zijn geen jaar meegegaan helaas.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:14

Op de site van Muck boot company zijn nu mooie kortingen. Ik loop thuis altijd op muckboot.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:15

Ik woon in muckboots !

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:48

Hoe zit het qua breedte van de schacht, ik heb (hele) brede kuiten, zou dat passen?

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 20:52

Mijn eerste muckboots zijn 1.5 jaar mee gegaan en de vorige hadden na 2 maanden al scheur en niet meer waterdicht.

Ik twijfel nu wel om nog een set te kopen maar andere die lekker zitten en warm zijn, heb ik nog niet gevonden.

Ik had afgelopen keer de unisex variant omdat die wat breeder vallen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-25 21:04

Ik zit ook met de maatvoering. Ik heb een tabel gevonden en 27.5cm is 42. En 28cm is 43. Mijn voeten zijn 27.7cm, en dan neem ik met wandelschoenen altijd voetlengte 28.5, dus vaak 44 of 44.5. Ik ga tegenwoordig standaard naar de herenafdeling voor schoenen omdat ik graag de schoenen wat ruim heb. En 42 is heel vaak toch te klein, ik kom voor gewone schoenen 8 van de 10 keer op 43 uit.
Hier zou ik dan ook 43 of 44 moeten nemen? Ik heb juist smalle voeten, maar wel een hoge wreef en 'uitpuilende' hak. Dus ze moeten bij de hak wel grip hebben en niet dat je dan omhoog en omlaag schuift.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-25 21:11

Ik heb mijn muckboots echt al jaren, denk dat ze al richting de 10 jaar gaan en ik draag ze van oktober tot maart heel veel. Jarenlang zelfs fulltime in de paarden.
Misschien dat er de laatste jaren iets aan is veranderd dat ze nu sneller kapot gaan?
Ook heb ik ze veel op winterse reizen aangehad, bv boven de poolcirkel en in Wit-Rusland en Rusland in de winter.
Nadeel was dan wel het gewicht, ik heb ze regelmatig in het vliegtuig aangehad omdat ze niet meer in m’n koffer pasten :+
Loop er nu niet meer zoveel op maar ze zijn nog steeds waterdicht ondanks jaren stallen mesten.
Qua maatvoering heb ik mijn eigen maat maar dan zijn ze wel zo ruim dat ik er dikke sokken in kan dragen en qua schachtruimte passen ze ook met bibs aan (gevoerde overall, weet de NL benaming niet).
Dan kon ik er ook uren met -20 of kouder mee buiten zijn in de nacht zonder het koud te krijgen.
Maar ik heb wel smalle kuiten.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:23

Mijn muckies gaan max twee jaar mee.
Had de weekend en nog een ander laag model.
De zolen lieten zelfs los bij mijn tweede paar.

Heb nu de Artic genomen maar toch nog koude voeten helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 09:30

Ik kreeg als tip om laarzen te kopen bij een viswinkel die tot -50 gaan. Heb die nu besteld. Dus hopelijk komen ze en zijn ze ook echt warm. Voering is van schapenwol en dat is meestal wel warm. Kan 3 paar kopen voor 1 paar muckboots.

Op Marktplaats staat een advertentie van Muckboots voor 100 euro, die er enorm gedragen uitzien en waar er al een scheur in zit. Denk ook echt dat je die nog gaat verkopen, ahum :D

Kramer heeft ook winterlaarzen die wel op muckboots lijken voor 65 euro, maar de voering is fleece en dat is koud is mijn ervaring. Dus die durfde ik niet te kopen.

Als het vriest heb ik lederen werklaarzen. Die heb ik ook aangehad naar Finland, zijn echt heel fijn. Maar het is leer, dus je wilt er niet mee door de blubber.

Maar heb dus besloten niet voor muckboots te gaan. Vind 1 jaar meegaan wel veel te kort voor die prijs en heb dan geen zin om ze terug te brengen en garantie te claimen (je hebt immers 2 jaar garantie binnen de eu). Bij mij worden ze wel normaal gebruikt, waar ze voor bedoeld zijn. Maar je hebt dan vast gezeur en gezeik. En ik moet ze online kopen, dus zit dan met terugsturen e.d.
Ik lees helaas te veel reviews over de te slechte kwaliteit voor de prijs om het te proberen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 09:43

Ik heb mijn Muckboots nu 3 jaar, fantastische laarzen... Hoef maar 1 paar sokken te dragen bij koud weer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-25 10:01

ZwarteHeks schreef:
Ik heb mijn Muckboots nu 3 jaar, fantastische laarzen... Hoef maar 1 paar sokken te dragen bij koud weer.

ik draag nooit dubbele sokken, dat vind ik niet fijn. Dus ik zoek gewoon echt warme laarzen. :+

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:22

Die van kramer had ik dus ook gekocht,dat is eigenlijk een gewone regenlaars,niet te vergelijken met muckboots...Het voordeel van muckboots is het voetbed,dat zit gewoon goed,waar ik de meeste laarzen of klompen scheef afloopt ,doe ik dat bij muckboots niet...Bij mij scheuren ze of net boven mijn wreef waar je voet plooit,of idd laat het rubber los....
De gene die scheurde boven mijn wreef,daar heb ik het bovengedeelte vanaf geknipt en draag ik zomers als klomp op de wei en om te mesten en zo....dus die heb ik afgelopen jaar wegens vrij droog jaar het meest aangehad, nu loop ik weer op mijn artics.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-25 10:24

Hier ook Muckboots en ik vind het echt een van de beste aankopen. Ik heb ze al een jaar of 7 en ze zijn nog steeds perfect. Ze lopen lekker, ik draag ze hele dagen buiten en heb nooit koude voeten. De maten vallen normaal voor zover ik gemerkt heb.