Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
office schreef:Ja ik ben vroeger wel eens aangesproken door een eigenaar omdat ik in de longeerbak longeerde zonder longeerlijn want dat was los gooien.
Tjonge jonge hoe kleinzielig kunnen regels zijn.
Meestal gaat rijden voor longeren en willen ze geen cirkels in de bak.
maar dan zonder lijn.DubbelFun schreef:Het mag vaak niet omdat je dan veelal op dezelfde plekken loopt en de manegebodem daar niet beter van wordt; harde plekken en ongelijke bodem. Verder vond ik het ook altijd vervelend als je aan het rijden bent en er longeert iemand.

FireAndIce schreef:office schreef:Ja ik ben vroeger wel eens aangesproken door een eigenaar omdat ik in de longeerbak longeerde zonder longeerlijn want dat was los gooien.
Tjonge jonge hoe kleinzielig kunnen regels zijn.
Meestal gaat rijden voor longeren en willen ze geen cirkels in de bak.
Hihi nou idd ja![]()
Maar wat als ik alleen voltes zou rijden? Als ik hem losgooi gaat hij ook rondjes om me heen lopenmaar dan zonder lijn.
Ik longeer nooit op 1 plek maar gebruik de hele bak.
Yessy schreef:Met een paar minuten longeren voor het rijden/grondwerken waarbij je de hele bak gebruikt en waarbij je op evt andere ruiters let, zal je de bak niet platstampen en vermoedelijk niemand echt storen. Maar als de staleigenaar dat toestaat dan krijg je daarna iemand die maar de halve bak gebruikt, daarna iemand die toch even datzelfde rondje 8x doet oh én iets langer dan enkele minuten want paard was nog wel heel druk. En voor je het weet worden er dagelijks 5 paarden gelongeerd en is je bak naar z'n grootje (of sleep je je helemaal scheel) en kan de rest niet meer fatsoenlijk rijden. En precies daarom wil de staleigenaar het gewoon integraal niet hebben want waar leg je anders die grens van wat wel of niet mag?
Bellatrix schreef:Dat mag op heel veel stallen niet. Ik zie het bijna nergens.
Kabayo schreef:Je kan als stalhouder niet tegen 1 zeggen ‘is goed’ en tegen de rest ‘mag niet’. Leuk dat je het zo doet en niet op een plek blijft staan maar het merendeel wel. Je moet als stalhouder één lijn trekken
FireAndIce schreef:Yessy schreef:Met een paar minuten longeren voor het rijden/grondwerken waarbij je de hele bak gebruikt en waarbij je op evt andere ruiters let, zal je de bak niet platstampen en vermoedelijk niemand echt storen. Maar als de staleigenaar dat toestaat dan krijg je daarna iemand die maar de halve bak gebruikt, daarna iemand die toch even datzelfde rondje 8x doet oh én iets langer dan enkele minuten want paard was nog wel heel druk. En voor je het weet worden er dagelijks 5 paarden gelongeerd en is je bak naar z'n grootje (of sleep je je helemaal scheel) en kan de rest niet meer fatsoenlijk rijden. En precies daarom wil de staleigenaar het gewoon integraal niet hebben want waar leg je anders die grens van wat wel of niet mag?
Dat snap ik, maar de 1 mag het wel en de ander niet.
Ik vindt dat het dan voor iedereen moet gelden.
Zelf longeren ze er wel dus behoud van de bak draait het niet om.
Lindsey_99 schreef:Als de longeerbak onder water staat en in de andere bakken mag niet gelongeerd worden dan vraag je lief of ze dan ervoor willen zorgen dat de longeerbak extra zand krijgt/opgehoogd/gedraineerd wordt zodat die droog genoeg blijft om in te werken.
Regels zijn leuk maar de boel dan niet bijhouden en iemand corrigeren als er een bak gebruikt wordt als de cirkel blank staat is een tikje scheef, toch?
Als er geadverteerd wordt dat er een longeerbak is, dan moet die ook functioneel zijn.
(uitzonderlijk weer uitgesloten maar regen is niet uitzonderlijk)
BrankaZ schreef:Maar dan had je beter daarover in gesprek kunnen gaan. Nu besluit je de stalregels te negeren en erger je je aan het feit dat je daarop wordt aangesproken. Wat terecht is, hoe krom de regels ook voor je voelen.
FireAndIce schreef:Lindsey_99 schreef:Als de longeerbak onder water staat en in de andere bakken mag niet gelongeerd worden dan vraag je lief of ze dan ervoor willen zorgen dat de longeerbak extra zand krijgt/opgehoogd/gedraineerd wordt zodat die droog genoeg blijft om in te werken.
Regels zijn leuk maar de boel dan niet bijhouden en iemand corrigeren als er een bak gebruikt wordt als de cirkel blank staat is een tikje scheef, toch?
Als er geadverteerd wordt dat er een longeerbak is, dan moet die ook functioneel zijn.
(uitzonderlijk weer uitgesloten maar regen is niet uitzonderlijk)
Helemaal mee eens. En betaal genoeg stalgeld zoals iedereen dat doet dus moet gerealiseerd kunnen worden lijkt mij. Er loopt een slootje naast de longeerbak/paddocks dus misschien daar naartoe laten aflopen.

F_T schreef:BrankaZ schreef:Maar dan had je beter daarover in gesprek kunnen gaan. Nu besluit je de stalregels te negeren en erger je je aan het feit dat je daarop wordt aangesproken. Wat terecht is, hoe krom de regels ook voor je voelen.
Precies.
Ik zou als staleigenaar snel klaar zijn met een klant die willens en wetens iets doet dat niet mag,
En die dat vervolgens op een openbaar forum gaat lopen verdedigen.