Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:En aangezien ik geen bommetje wil, is dat best een opgave. Geen suikers, geen granen, geen zetmeel. Advies dierenarts en kliniek, dus hier wil ik geen commentaar op.
Brainless schreef:Gaat het om een EV of AV.
Mijn EV's (ook kruisingen) waren gemiddeld wat sterker in bouw/gestel.
Mijn AV's waren wat gevoeliger op de benen, sneller wat vocht erin.
Annemarievzr schreef:Nooit vastgezeten in zijn lijf. Is overigens helaas te vroeg overleden aan een aneurisme, wat helaas een bekend iets is bij EV.
Jennyj01 schreef:Als ze niet dik te krijgen zijn, krijgen ze misschien wel veel, maar niet het juiste. Ik deel ook niet de ervaring dat ze zoveel nodig hebben, maar alles staat of valt met goed, rijk ruwvoer en daar schort het vaak aan omdat mensen zo gewend zijn om sobere paarden te voeren of bang zijn voor hun paard als ze wat meer energie hebben. Veel volume is niet automatisch hetzelfde als veel calorieën.Ik heb diverse volbloeden gehad en vind het heerlijke paarden. Maar het zijn natuurlijk wel de Ferrari’s onder de paarden. Die zijn niet altijd rustig. die willen regelmatig even gassen. De een meer dan de ander. Maar allen begon ik na het losstappen in een rustig galopje warm te laten lopen. Niet te veel in de plooi. Gewoon rustig wat energie afvloeien. Daarna komt de rest wel. En ze ten als bootwerkers. Altijd trek en niet dik te krijgen. Die van mij deden het goed op luzerne erbij. Maar goed ik vond dat blij, enthousiaste gedrag niet lastig.
Jennyj01 schreef:Ik heb diverse volbloeden gehad en vind het heerlijke paarden. Maar het zijn natuurlijk wel de Ferrari’s onder de paarden. Die zijn niet altijd rustig. die willen regelmatig even gassen. De een meer dan de ander. Maar allen begon ik na het losstappen in een rustig galopje warm te laten lopen. Niet te veel in de plooi. Gewoon rustig wat energie afvloeien. Daarna komt de rest wel. Dus net even andere benadering dan bij de rest. Dus ok al ben je nog zo’n goeie ruiter. Wanneer je dit niet snapt en heel rustig wil losstappen terwijl je paard er helemaal zin in heeft, dan geeft dat wel eens wat frustratie aan beide kanten. En ze eten als bootwerkers. Altijd trek en niet dik te krijgen. Die van mij deden het goed op luzerne erbij. Maar goed ik vond dat blije, enthousiaste gedrag niet lastig.