Suzanne F. schreef:Rauka: dat is voor mij juist niet goed geweest nu ik op mijn jeugd terugkijk. Ik heb daardoor eigenlijk geen ‘normale’ jeugd gehad. En dat vind ik nu jammer want ik kan het nooit meer overdoen.
Dus dat is geen goede reden vind ik. Veel gezonder om jong te zijn, vriendjes en vriendinnen te hebben en naar feestjes te gaan.
Is persoonlijk. Ik mis(te) het uitgaan ook niet, en ja, je moet er veel voor laten, maar beetje geven en nemen kan ook. Die paar tientjes eens in de zoveel weken kan echt wel gemist worden.
Ts; ik denk dat ''een paard'' voor je ouders heel groot klinkt. Staan ze open voor een gesprek? Even om tafel en uitleggen hoe het zit? Wat de kosten zijn en ook een oplossing stel het lukt niet. Even alles op papier. Het is ook echt een klap met geld, ook wbt dierenarts, veel risico. Dus probeer je ouders ook te begrijpen. Het ís een grote verantwoordelijkheid. Maar stel je kunt op je werk terecht wbt stal, evt je ouders daar ook kennis laten maken, gesprekje voeren, paard leren kennen en jou ermee bezig zien.
Als ''nee'' nee blijft of ze staan er niet eens voor open, dan is het helaas. Maar je hebt zo te lezen wel veel kansen wbt paarden, dus geniet daar ook van!