Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Unravelation schreef:Een paard dat op Z2 niveau heeft gelopen moet in principe met een paar proeven de B uit kunnen zijn
Unravelation schreef:Ik zou er heel erg mee oppassen
Unravelation schreef:Ik zou er heel erg mee oppassen. Een paard dat op Z2 niveau heeft gelopen moet in principe met een paar proeven de B uit kunnen zijn, ook als het een tijd stil heeft gestaan. Dit klinkt mij alsof het paard iets heeft meegemaakt of fysiek niet in orde is en ze hem nu met een mooi verhaal weg willen doen. Anders hoef je een paard ook echt niet te ‘resetten’…
Luzerna schreef:Dag allemaal,
Ik wil graag een paard kopen. Het is een prachtig paard om te zien, 1.72, goede afstamming, elite en sport predikaat. Heeft als 6-jarige Z2 gelopen en is daarna alleen in de B uitgebracht (en na ruim een jaar voldoende punten om naar de L door te stromen). Het paard is nu 10 jaar.
Paard is nu in training om als het ware te resetten (zowel mentaal als fysiek), omdat het niet goed ging met het paard. Paard heeft wel potentieel.
Paard is heel lief, ook heel sensibel. Paard is gezond.
Wat zouden jullie hiervoor geven?
Alvast bedankt!
Luzerna schreef:Dank allen! Er zit geen verhaal achter (ik ken het paard al lang). Het paard is niet verreden, gewoon recreatief gereden. Het is een sensibel paard en daarom lastig door de B (schrikt vaak tijdens een wedstrijd).
Het resetten is meer: even terug naar de basis en alles op de juiste manier uitvoeren zodat het lijf goed gebruikt wordt.
Paard gaat met sprongen vooruit en heeft potentie.
Inderdaad helemaal goed gekeurd, ook op de foto's.
Ben benieuwd naar bedragen die jullie in gedachten hebben.
Karlijnxxx schreef:Wat leuk dat je een ervaren paard, gezond en met degelijke training hebt gevonden. Afstamming bepaalt ook wel wat maar ik denk dat in de huidige markt >10.000 euro wel realistisch is zonder mooi papier.
Uiteindelijk moet je zelf kijken of het geld je waard is tov wat je koopt. Indien er tijd is kan je het paard misschien een paar keer uitproberen. Veel plezier en geluk met het dier.
(Ik schrik behoorlijk hoe velen hierboven zich uiten. Indien je zo naar paarden kijkt, lijkt het wel alsof je beter kan stoppen met dieren te werken, want zo kan je over ieder dier wel iets -slechts- vinden.)
Rex_Rolfo schreef:[/quote]Unravelation schreef:Een paard dat op Z2 niveau heeft gelopen moet in principe met een paar proeven de B uit kunnen zijn
Niet als ie verkocht is aan een relatief onervaren ruiter.
Friezenkind schreef:Hangt van de combinatie af. Hier op stal is vorig jaar ook een z2 paard door iemand gekocht. Beessie zal nu niet eens een b proef door komen, door 0% zelfreflectie werd hij snel als ‘probleem paard’ bestempeld en was ze opgelicht.
Little_Gift schreef:Een sensibel paard met veel bloed gefocust houden op een saaie b proef is nog heel wat anders dan tijdens een z proef.
Het paard kan prima voldoende uitdaging vinden in de oefeningen van een z proef om daar tijdens zijn omgeving te vergeten terwijl bij een b proef die uitdaging ontbreekt en het dier zich meer op de omgeving focust en dan dus vanalles zoekt en vindt om van te schrikken.