Hoeveel betalen voor deze pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Hoeveel betalen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 19:32

Op de stal waar ik kom staat een onwijs leuk, 2 jarig, palomino pony hengstje.

De pony is momenteel 1.32m hoog (vandaag gemeten) en echt onwijs leuk qua karakter. Heel relaxed, redelijk verkeersmak al, geen happerd en heel vriendelijk in het algemeen.
Loopt braaf mee aan de hand, staat braaf vast en geeft netjes zijn voetjes. Een heel degelijk veulen ABC gehad dus!
Daarnaast beweegt hij heel degelijk, maar voor wat ik heb gezien niet super bijzonder.

Hij is een kruising NRPS x Welsh. Ik weet dat ie een goedgekeurde vader heeft, maar durf zo niet te zeggen welke vader. De bedoeling is sowieso dat ie gecastreerd gaat worden, dus sowieso voor nafok niet belangrijk.

Ik overweeg serieus om de pony te kopen. De eigenaar heeft momenteel nog geen idee wat hij ervoor moet vragen en gaat daar contact over opnemen met de hengstenhouder.
Ik heb aangegeven dat ik ook wat onderzoek hiervoor ga doen.

Dus ik ben wel benieuwd wat jullie voor deze pony zouden betalen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Hij heeft een mensenoog, dus vandaar het vele oogwit ;-) . Een stalgenootje was ook wel met haar sleutels aan het rammelen)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:06

Leuke pony! Wordt het een D pony? Het kleurtje maakt hem natuurlijk sowieso populair.

Tja wat zou ik betalen..is hij al eens gekeurd? Ik denk het niet.

Ik denk dat hij voor mij een beetje tussen de e2500 en 3500 zou zitten mits het een D pony wordt.

Moet wel zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van de prijzen voor dit soort ponies. Dat weet StalNollie wel.

troi

Re: Hoeveel betalen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:07

Dit is wel een hele knappe, dat maakt serieus uit voor de prijs

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:23

Ik denk dat je tussen de 2000 en 2500 euro netjes zit.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:56

Ik zou veel lager gaan zitten met die maat, geen merrie en maar half papier. Max 1000, echt als bovengrens.
Ben benieuwd hoeveel het wordt dus lees graag mee!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:03

Oh jee, wat liggen de prijzen ver uit elkaar. Ik dacht aan 700 Euro, maar gezien de tegenwoordige prijzen is mijn gedachte duidelijk niet meer van deze (dure) tijd. :o :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:04

TS: je plaatst hier een foto van een pony die niet van jou is, en waar de eigenaar geen toestemming heeft gegeven ( zo lijkt) om de foto te mogen plaatsen. Vervolgens vraag je advies over dit paard ( prijs indicatie)
Dat lijkt me niet de bedoeling, volgens mij mag dat ook niet ( dit mocht in het verleden iig niet). Ik heb getemd, vind het hoe dan ook niet zo netjes tov de verkoper van dit dier

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 22:11

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe. De schattingen liggen behoorlijk uit elkaar. Maar knap is hij zeker <3

@Punz: ik heb met de eigenaar afgesproken dat ik ook onderzoek naar de prijs zou doen, dit vond hij goed.
Daarbij ken ik de man al 20jaar en doen we veel voor elkaar. Ik plaats hier niet zomaar een bericht om achter zijn rug om iets te doen.

Mocht bokt dit bericht toch verwijderen, dat zij dit zo. Maar er is hier echt geen kwade bedoeling bij ofzo.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 22:13

Een onderzoek naar de prijs is imo iets heel anders dan een dier van een ander op een openbaar forum op deze manier bespreken.
Maar goed: ik heb getemd, dan wordt vanzelf helder of het moderator team vind of dit wel of niet kan/mag op bokt. Die weten dat beter dan ik, dus fijn als ze even meekijken :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

2 is ook een bagger leeftijd. Je kan geluk hebben dat hij daarom de prijs laag heeft maar als ik de beste man was zou ik dezelfde prijs hanteren alsof het een 3 jarige was, en lekker houden als het te duur is. Als pony verder niet in de weg staat en weg 'moet'.
Of hij gaat gunnen.

Oftewel je kan er niks van zeggen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

Als het al een D wordt, wordt het een kleine D. Dus ook zo’n niet handige maat. Ik zeg max 1500-2000. Aangezien je hem toch wilt en de eigenaar al jaren kent, laat je het ook niet om een paar honderd euro voorbij gaan. Dus benieuwd waar jullie op uit komen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

Ik vind een mensenoog dan juist weer af doen van de prijs. Maar wellicht is dat persoonlijke smaak

Ik dacht zelf ook aan 2000 euro. Maar heb je voor ons een antwoord wat zijn stokmaat verwachting is? D? Of C? Lijkt mij dat dit een C pony blijft. Dan neig ik eerder naar 1500. Is hij 2,5 (dus bijna 3) of 1,5 (bijna 2) of is het een laat veulen dat hij echt net 2 is?
Weet je al wie de ouders zijn?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Pony's zijn duur, en met een welsh x NRPS komt er gewoon een volledig NRPS papier bij dus geen half papier. Daarnaast een prima karakter zelfs als hengst als ik het goed begrijp, hij is knap en een mooi kleurtje. Daarnaast loopt deze volgens mij niet in de weg bij de beste man. Dus er is geen sprake van urgentie. Nu komen er nog wel castratie risico's bij en je gaat de winter in. Als de beste man deze nu op het internet zou gooien denk ik zomaar dat hij zeker 2000 kan krijgen misschien wel meer.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:53

Lastige leeftijd. Ik denk aan €1500 max

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:33

Ik denk dat een grote C duurder is dan een kleine D?
Misschien voor jou niet belangrijk, maar als je ooit zou moeten verkopen is ca. 1.39m wel een lastige maat, denk ik.. (als hij daarop uit gaat komen).
Anderzijds is het voor de huidige eigenaar misschien ook lastig verkopen, als de pony nog een jaar loopt en hij blijkt straks in deze maat te vallen.
Tenminste .. ik denk dat degene die ook willen springen dan afhaken op de stokmaat.
Nog altijd te verkopen voor dressuur of lekker thuis rijden natuurlijk.
Kortom.. Lastige leeftijd en een lastige maat.
En overweeg ook de risico's bij het castreren. Gaat de huidige eigenaar dat nog doen? Of ligt dat straks bij jou?
Als jullie een goede band hebben en elkaar wat gunnen, komen jullie er vast wel uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Dus een brave C/d pony met een leuk kleurtje, potentieel om een leuke kinderpony te worden. Die ging niet weg voor 2000 bij mij. Dan stond ie nog maar een jaar en ging ie voor meer dan het dubbel weg eens hij zadelmak is. :+
Hij is twee. Duurt niet lang meer voor ie aan de gang kan. Dat jaar zou ik dan voor lief nemen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:26

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de prijzen, maar ik denk eingelijk dat je toch ook al gemakkelijk rond de 1500 à 2000€ gaat zitten.
Ik zie wel dat je in de UK woont; mogelijk zijn de prijzen daar anders dan in Nederland of België. Dus het lijkt mij eigenlijk niet zo simpel om er voor jou een prijs op te plakken....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:54

Tenzij je zelf vrij klein bent heb je er qua maat niets aan. Of je moet willen mennen. Hij wordt sowieso nooit 1.39.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Welke maand geboren? Is die eerder 2.5 jaar of nog echt pas 2 jaar. Zijn body is al flink dus zal niet denderend veel meer groeien als ie 2.5 jaar is zal die waarschijnlijk in de c blijven en andere kleine D ( dat is voor eventuele verkoop niet gunstig)

Beide ballen voelbaar ?
Ouders bekend maar ook op papier ?
Mensenoog nadeel voor verkoop=lelijk en straalt angst/stress uit
Lees hier kinderpony! 2 jarige hengst is nooit een kinderpony en kun je geen uitspraak over doen. Karakter kan nu goed zijn maar wacht maar tot je er wat van gaat vragen, kan zomaar omslaan en een andere richting ingaan. Veel mee gedaan is niet altijd gunstig. Kunt ze beter moeten leren dan afleren

Ervan uit gaan dat hij beide ballen heeft, geen papier en braaf karakter zou ik zeggen rond de 1750,-
2 jarige zijn lastiger te verkopen en minder vraag naar dus dat kan als koper gunstig zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

janderegelaa schreef:
Tenzij je zelf vrij klein bent heb je er qua maat niets aan. Of je moet willen mennen. Hij wordt sowieso nooit 1.39.

Al eens aan kinderen gedacht?

Kinderpony's zijn vandaag echt idioot duur... maar deze is nog niet zadelmak en dus ook gene kinderpony.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:26

Wat betreft het gunnen van een lagere prijs: daar wil ik nu nog even niet van uit gaan, want hij gunt mij al heel veel/doet veel voor mij..
De gunfactor zit er nu iig alvast in dat ie de pony voorlopig voor mij vast houdt :)

Ouders zijn beide bekend op papier (al weet ik die dus zo even niet.. is voor mij niet zo van belang, maar besef me dat dat de prijs verhoogt) en hij is nu wel echt 2,5jaar. De pony is bij de eigenaar geboren en de moeder is ook een fijne, betrouwbare pony. Mijn zoontje rijdt hier wel eens op.

Bedoeling is wel dat de pony daar op stal blijft staan ook.

@ Pateeke; ik denk dat ik mijn profiel weer moet aanpassen, ik ben intussen alweer zo'n 4 jaar terug in Nederland :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:29

TS kent de pony en zijn geschiedenis, dat is ook wat waard. Leuk dier, dat zeker wel!
Wel belangrijk om ook goede afspraken te maken over de stalling. Met geld worden verstandhoudingen sneller ingewikkeld.
Prijzen waag ik mij niet aan... Wat de gek ervoor geeft.
Laat je weten wat je keuze wordt, TS?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

StalNollie schreef:
Welke maand geboren? Is die eerder 2.5 jaar of nog echt pas 2 jaar. Zijn body is al flink dus zal niet denderend veel meer groeien als ie 2.5 jaar is zal die waarschijnlijk in de c blijven en andere kleine D ( dat is voor eventuele verkoop niet gunstig)

Beide ballen voelbaar ?
Ouders bekend maar ook op papier ?
Mensenoog nadeel voor verkoop=lelijk en straalt angst/stress uit
Lees hier kinderpony! 2 jarige hengst is nooit een kinderpony en kun je geen uitspraak over doen. Karakter kan nu goed zijn maar wacht maar tot je er wat van gaat vragen, kan zomaar omslaan en een andere richting ingaan. Veel mee gedaan is niet altijd gunstig. Kunt ze beter moeten leren dan afleren

Ervan uit gaan dat hij beide ballen heeft, geen papier en braaf karakter zou ik zeggen rond de 1750,-
2 jarige zijn lastiger te verkopen en minder vraag naar dus dat kan als koper gunstig zijn.

Hij wordt gecastreerd bij TS dus uitgaan van een tuin terwijl hij als hengst al braaf is. Bij een merrie zou ik meer vrezen voor die omslag. :+
Ik begrijp van de post dat wat er mee gedaan is positief is in TS haar ervaring.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Ik gok dat dit een kleine D wordt. Leuk kleurtje natuurlijk, al vind ik een lichte palomino pony niet zo uitzonderlijk meer, maar dat is persoonlijk. Braaf karakter is veel waard, met de vraag of dit onder het zadel tot uiting komt. En dat hoeft niet altijd fel of stout te betekenen, kan juist ook een (te) trage pony worden. De term kinderpony kan je eigenlijk niet op een tweejarige plakken.
Ik vind 2000 euro dus al een mooie eerste prijszetting. Ik zou dat in mijn achterhoofd houden wanneer de verkoper zijn prijs noemt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Misschien eerst afvragen wat wil je ermee en wat kan je ermee mocht die klein blijven.