21 jarige pony verzekeren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

21 jarige pony verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 17:14

Ik wil de ( nieuwe ) pony van m’n kinderen verzekeren maar ik kan nergens een verzekering vinden die een pony boven de 16 jaar oud verzekerd ? Klopt dat ?
Niet tegen kreupelheid of chronische ziekte maar alleen tegen koliek en plotselinge dood
Iemand hier ervaring mee eh welke verzekering raad je aan?

Ibbel

Re: 21 jarige pony verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:17

Er zijn geen vezekeringen die boven de 16-18 jaar verzekeren. Dat risico is te groot. Verzekeringsmaatschappijen willen geld verdienen, geen claims uitkeren.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:20

Precies dat.

Doen ze niet aan.
Dus helaas.

Zelfs al heb je 16 jaar betaald gooien ze je paard eruit.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 17:24

Toch een gevonden denk ik

Het afsluiten van de meeste paardenverzekeringen is mogelijk tot en met het jaar waarin het paard of de pony 16 jaar wordt. Wij hebben echter een mogelijkheid om je paard ook te verzekeren als het dier 16 jaar of ouder is. De dekking is dan vrij beperkt. Wil je meer weten kijk dan in ons Hippisch Particulier Pakket.

Ik heb ze gemaild

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 17:26

DuoPenotti schreef:
Precies dat.

Doen ze niet aan.
Dus helaas.

Nee er staat bij ;

Is je paard eenmaal verzekerd dan kan het dier ook verzekerd blijven. Dus ook na de 16 jarige leeftijd. Bij het bereiken van de 20 jarige leeftijd ontvang je een aangepast aanbod vanuit de verzekeraar.

Maar dat verschilt denk ik ook per verzekeraar

Ik snap dat je een 20 jarig paard niet kan verzekeren tegen langdurige of blijvend kreupelheid ofzo maar ben benieuwd wat wel kan

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:27

Misschien heb je er niets aan, maar je hebt ook nog het onderlinge paarden fonds(in heel veel regio's). Ik zou in dit geval eens kijken of dit misschien nog een optie is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:31

Ik zou wel een heel goed rekensommetje maken. Gok dat ze een schijntje uitkeren en dat je dat bedrag als inleg in korte periode mag ophoesten. Dan kan het uit om de inleg op je eigen spaarrekening neer te zetten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:33

Ik denk dat het echt niet de moeite waard gaat zijn. Je betaalt veel premie voor minimale uitkering. Dan kun je beter zelf een potje maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:34

En op dienleeftijd nog een koliek operatie en herstel laten doormaken is ook nog maar de vraag hoe een dierenarts daarover denkt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:43

belle_boef schreef:
En op dienleeftijd nog een koliek operatie en herstel laten doormaken is ook nog maar de vraag hoe een dierenarts daarover denkt.

Ook dat. En dat geldt natuurlijk ook voor andere behandelingen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:49

Volgens mij gaat de 16 jaar en ouder alleen op voor de brand/ diefstal verzekering. Dacht mogelijk tot 30e levensjaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:51

Earth schreef:
belle_boef schreef:

Ook dat. En dat geldt natuurlijk ook voor andere behandelingen.

Hoe de dierenarts er over denkt is niet zo boeiend; het is meer de vraag of de eigenaar naar de adviezen wil luisteren.

Maar voor TS: check even terdege wat de voorwaarden zijn en vooral wat er uitgesloten wordt!
Zeer waarschijnlijk komt daaruit dat die verzekering grenst aan geldklopperij.....

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:52

Je betaald in feite voor niets. Staan vaak kleine lettertjes in de voorwaarden. Ik zou een eigen spaarpotje maken.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 17:53

Het is meer zo dat ik pas een pony die we echt net enkele maanden hadden heb moeten laten inslapen vanwege heftige koliek ; operatie gaf te weinig kans en dit was dus de pony van m’n kinderen , nu gaan we opnieuw een pony kopen en al is het niet een super hoog bedrag ; als hij binnen enkele maanden door stomme pech weer komt te overlijden kan ik niet nog een pony ophoesten .. ( bij een nieuwe pony komen ook vaak extra kosten zoals nieuwe spullen , tandarts , ect ect ) dus vanaaar dat ik graag minstens 2 jaar de pony zou verzekeren op overlijden risico . Mijn eigen paardje is ook oud maar die heb ik al super lang. Hem kan ik niet meer verzekeren en hoeft ook niet maar goede betrouwbare leer pony’s voor kinderen zijn schaars en niet echt goedkoop en er is altijd een risico . Kinderen hebben ook een hoop verdriet na afscheid van een pony en natuurlijk neemt een nieuwe pony dat verdriet niet weg maar het is wel fijn als ze weer met een paardje bezig kunnen zijn en kunnen rijden en zou sneu zijn als er weer iets gebeurd en ik ze dit niet kan geven.. laatste tijd veel pech en wil dit zoveel mogelijk proberen te dekken

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 17:55

grauwman schreef:
Je betaald in feite voor niets. Staan vaak kleine lettertjes in de voorwaarden. Ik zou een eigen spaarpotje maken.

Zo een spaar potje heb ik voor m’n eigen paard dus die ik al lang heb
Maar stel ik koop nu weer een pony en die komt weer binnen 2 maanden te overlijden
Dan heb ik nog geen spaar potje klaar..
Een jonge pony is geen optie want ze hebben echt een leer pony nodig

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:57

Goed inlezen wanneer en wat de verzekering uit keert.
Ik denk niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 17:58

Verzekeraar vinden en er uberhaupt meer voor terug krijgen dan wat de slager op zou brengen zou ik niet op rekenen.
Wel : goed vragen wat verzorging en voerregime is of er ooit koliek, etc geweest is, en meteen rondje zand, tandjes, wormen behandeling doen. Verhuizen geeft altijd een dip en een oudere pony heeft wat minder veerkracht om dit op te vangen. Hoe meer je hetzelfde kan houden in eerste instantie hoe beter.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 18:00

Cioccolato schreef:
Goed inlezen wanneer en wat de verzekering uit keert.
Ik denk niet.

Ik heb ze gemaild en gevraagd
Ben wel benieuwd

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 18:03

tamary schreef:
Verzekeraar vinden en er uberhaupt meer voor terug krijgen dan wat de slager op zou brengen zou ik niet op rekenen.
Wel : goed vragen wat verzorging en voerregime is of er ooit koliek, etc geweest is, en meteen rondje zand, tandjes, wormen behandeling doen. Verhuizen geeft altijd een dip en een oudere pony heeft wat minder veerkracht om dit op te vangen. Hoe meer je hetzelfde kan houden in eerste instantie hoe beter.

Ja klopt daar heb je gelijk in en dat heb ik sowieso al gevraagd ;
Plus tandarts en dierenarts laat ik ook kijken of er iets gedaan moet worden.
Ik snap ook dat oudere pony een groter risico is maar die oudjes hebben de kinderen zoveel te geven en te leren dus heeft ook weer z’n voordelen :)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 18:05

Nog toevoeging ; De pony die we pas enkele maanden hadden en is overleden kwam door koliek door tumor in de darm. Dat was dus iets wat niet aan kon zien komen en wat ook bij een wat jonger paard kan gebeuren

Toch best van geschrokken ook vooral wat een impact dit had op de kinderen en mezelf; in korte tijd kun je toch flink hechten aan een pony

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:06

De kans dat die pony binnen 2 jaar overlijdt lijkt me te groot voor een verzekeraar.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:08

Logisch! Paarden zijn een risico op zich. Benen breken, koliek, maagzweren.. noem alle gekkigheid maar op
Je moet oprecht geluk hebben..

Dan zou ik eerder voor een jongere pony gaan van een jaar of 10-12 en die verzekeren. Kans is groter dat die iets langer mee gaat al is het zeeeeeeker geen garantie

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:13

Ik denk dat dit op die leeftijd een risico is. En ook niet aantrekkelijk te verzekeren.
Je kan beter hopen op het beste en zo snel mogelijk je spaarpot aanvullen. Mocht het tegenzitten leren je kinderen een levensles. Zuur maar hoort er bij.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-25 18:24

DuoPenotti schreef:
Precies dat.

Doen ze niet aan.
Dus helaas.

Hadden wij ook inderdaad, daarna geen paard meer in de verzekering gehad.
Zou ik alleen doen bij een (duur) sportpaard, maar niet meer voor de recreatie.

En zelfs dan, bij vrienden gezien, duur veulen breekt gruwelijk een been en die moest en zou nog naar een kliniek voor operatie. Hing er echt alleen nog aan de pezen aan, arm dier, gruwelijk.
Hebben ze stevig voor moeten discussieren om in te mogen laten slapen van de verzekering.

Kennissen met een duur sportpaard niet meer geschikt voor de sport, zelfde soort verhaal.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-25 18:37

siskeh schreef:
Misschien heb je er niets aan, maar je hebt ook nog het onderlinge paarden fonds(in heel veel regio's). Ik zou in dit geval eens kijken of dit misschien nog een optie is

Ga ik kijken bedankt