Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibbel schreef:Je hebt de helft nog steeds verhuurd aan je vriendin en die heeft nu nog 2 oude paarden staan, begrijp ik, en je hebt zelf 3 'opvangers'. Die vriendin had er 4 staan, dus in theorie moet er nog plek voor 2 pensionklanten zijn, lijkt me dan.
Kun je die verhuurafspraak open breken en 'gewoon' zelf het geheel gaan beheren en dan dus pensionstalling aanbieden? Want dan kun je je huidige paarden 'uitfaseren' - en het zou echt niet raar zijn om met dingen als hoefbevangen, CPL en zomereczeem op relatief korte termijn afscheid te nemen - en met 3-4 pensionklanten erbij zelf alsnog een eigen rijpaard aanhouden zonder dat je jezelf een slag in de rondte moet werken of je vriend niet met pensioen zou kunnen...
Dat moet je wel willen, maar het klinkt alsof je een gouden plek hebt qua buiten rijden, en het is doodzonde dat je daar zelf eigenlijk nooit gebruik van hebt kunnen maken.
dierenfan schreef:Vergeet het idee maar van aan de kust geen last van zomereczeem. Hier in omgeving maar zat voorbeelden dat het in tegenwoordige tijd niet meer op gaat. Ook 1 van onze paarden en wij staan letterlijk aan de zeedijk
Goof schreef:office schreef:Ik zou stap ritjes gaan maken op je paarden.Je kan het ook te goed willen doen.Beetje bewegen kan geen kwaad voor ze en leuk voor jou ook.
Mis jij het stukje 'ze zijn geen van allen te berijden'??
Furst schreef:Heel erg herkenbaar en lastig. Wij hebben er nu 4. En soms is het er echt wel allemaal te veel aan. Wel gezonde paarden die we nu hebben, gelukkig! Maar elke gedragsverandering of stapje dat mijn paard verkeerd zet, denk ik "dit is het einde" en ik heb 7 jaar lang voor een paard kosten gemaakt, waar ik weinig aan had. Die is inmiddels overleden 2 jaar geleden.
Ik zou niet verkopen, denk ik, maar eerder inslapen. En dat klinkt drastisch, maar je doet er het paard geen plezier mee om van eigenaar naar eigenaar te gaan als ze al zo een ongemak hebben. Overgins niet alle 3 he. Maar als je merkt dat het ze echt lastig word, bijvoorbeeld de eczemer, dan zou ik die wel laten gaan.
En weet, het is oke om er ook je plezier uit te halen en dat te willen hoor.
Iris82 schreef:Heel eerlijke mening van een buitenstaander? Ik zou ze alle drie laten hemelen en een nieuw gezond paard kopen wat niet een ras is wat kans heeft op CPL.
CPL is al dramatisch, maar een chronische aandoening als zomereczeem of zware arthrose erbij? Die paarden staan vooral te lijden... Ik zeg hiermee niet dat je een paardenmishandelaar bent, ik denk wel dat het voor de paarden misschien juist wel een verlichting is om verlost te worden van de pijn en de jeuk.
Koop een leuk gezond paard ervoor terug, neem 1 of 2 pension klanten en ik denk dat je plezier zo weer terug is.
Edit: chronologische>>chronische
Iris82 schreef:Heel eerlijke mening van een buitenstaander? Ik zou ze alle drie laten hemelen en een nieuw gezond paard kopen wat niet een ras is wat kans heeft op CPL.
CPL is al dramatisch, maar een chronische aandoening als zomereczeem of zware arthrose erbij? Die paarden staan vooral te lijden... Ik zeg hiermee niet dat je een paardenmishandelaar bent, ik denk wel dat het voor de paarden misschien juist wel een verlichting is om verlost te worden van de pijn en de jeuk.