Charlotte en Elyne, info gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pvdbosch

Charlotte en Elyne, info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 17:58

Kent iemand toevallig:

Shetland pony Charlotte, 01.05.2018, 7 jr, in paspoort staat zilverappel bont maar is een mushroom bonte,
528210007057266

Shetland pony Elyne, 16.06.2025, jaarling dus, bruin bont, 528210008286413

Antwoorden per pb

Lieser

Re: Charlotte en Elyne, info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 18:21

Hoezo?

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 20:26

Wat maakt dat uit waarom?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 20:29

Ja. Misschien ben je wel iets strafbaars van plan.
Bovendien is op persoonsgegevens de AVG-wet van toepassing.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 21:15

Ja vast, pikken of zo???

Altijd rellen hier, nooit gewoon eens normaal antwoorden maar altijd commentaar. Als je niets weet dan niet reageren, staat bij antwoorden in PB dus misschien dat ik dan wel meer info had gegeven.

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:21

Poeh.. blijven ademen :o

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 21:28

_O-
Dahlia85 schreef:
Poeh.. blijven ademen :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:35

pvdbosch schreef:
Ja vast, pikken of zo???

Altijd rellen hier, nooit gewoon eens normaal antwoorden maar altijd commentaar. Als je niets weet dan niet reageren, staat bij antwoorden in PB dus misschien dat ik dan wel meer info had gegeven.

Jij bent degene die iets wil bereiken. Misschien dan zelf ook wat moeite doen en zorgen dat mensen je wíllen helpen?

Helemaal prima dat het jouw wens is dat mensen jou per pb benaderen. Je weet dan in elk geval zeker dat de mensen die iets weten maar die om wat voor reden dan ook liever in een topic reageren dan een pb te sturen alvast niet van zich gaan laten horen.

Hoe benaderbaarder jij bent hoe groter je kans van slagen. En met "benaderbaar" bedoel ik niet dat mensen op de door jou voorgeschreven manier voor jou moeite kunnen gaan doen. Ik bedoel vriendelijk en toeschietelijk. Zo is het helemaal geen rare vraag als iemand wil weten waarom je die ponies zoekt. Het is logisch dat je geen informatie gaat geven over een pony als je niet weet waarom of aan wie. Dat is hoe de wereld werkt. En bokt dus ook.

En ook op mijn bericht zul je vast wel stekelig reageren. Het is uiteraard helemaal aan jouzelf om de juiste toon aan te slaan in dit topic... of niet.

Daarnaast is een pony die vandaag over een week geboren wordt (knap dat je dat al weet) nu geen jaarling. Zoiets heet een veulen.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:15

Is het zo'n rare vraag of iemand deze pony's kent?

Toen ik mijn Tinker kocht heb ik ook wel gevraagd of iemand hem toevallig kende, omdat op zijn levensnummer en paspoort niets te vinden was, en de eigenaar volgens de verkoper (handelaar) overleden was... die viel niets meer te vragen.
Ze vraagt toch geen persoongegevens, pincode of digid van iemand? En iets strafbaars....ja, sure, dat zet je op een openbaar forum... _/-\o_

Juist om geen persoonlijke gegevens, AVG gedoe en zo, openbaar op bokt neer te zetten kan een pb handiger zijn. Lijkt me vrij logisch.

Iemand die het nummer herkent die weet dus iets van deze twee, en iedereen die het nummer niet herkent kan dit topic dus overslaan :)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:40

Als je zelf meer info geeft, bv. waarom je dat wil weten, vergroot je ook de kans dat je meer gerichte antwoorden gaat krijgen. Je stelt nu enkel een ja / nee vraag, terwijl je wellicht meer wil weten dan of iemand die pony’s kent.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:52

Uit het vorige topic over de andere 2 shetjes kan ik uitmaken dat ze die verkocht heeft gehad.

Misschien deze 2 dan ook en wil ze gewoon weten hoe het nu met die ponies gesteld is?

Aan TS:
Ik vind het weinig informatie om jou informatie te verstrekken als ik de eigenaar zou zijn, het is idd iets duidelijker als je vermeld waarom je informatie zoekt.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 23:03

Oké, maar als je je pony’s verkocht hebt en je wilt weten hoe het met ze gaat, dan kan je dat toch ook gewoon zeggen zonder zo “geheimzinnig” te doen?
Als dit over mijn pony’s of die van vrienden, kennissen, buren, familie,:.. zou gaan, zou ik persoonlijk niet geneigd zijn om hierop te reageren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:08

Ik vind de vraagstellen niet zo raar. En dat mensen nu vijandig reageren komt door de eerste reactie die in mijn ogen een beetje bot en ongepast is. Slechts 1 woord, een echte oneliner. Als er gestaan had? Waarom wil je dit weten? En heb je eventueel nog meer informatie om het zoeken te vergemakkelijken, was het al heel anders overgekomen.

Het is aan een ieder zelf om wel of niet te reageren. Zelfs als je de nieuwe eigenaar van een pony bent, ben je niet verplicht te reageren.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:13

Je zal als huidige eigenaar nu maar meelezen in de topics... wek je nou niet echt het idee bij op om te reageren.

Ts een reden vragen is helemaal niet slecht bedoeld, is het om gewoon te weten hoe het met ze gaat prima (hoeft niet geheimzinnig over gedaan te worden toch)
Wil je ze perse terugkopen kan een eigenaar zelf bepalen of die reageert.
Zijn ze weggehaald zonder toestemming dan heb je meer kans op mensen die meedenken enz.

Ik denk dat je als nieuwe eigenaar of kennis van het wel fijn vind om te weten hoe of wat. Niet dat ze ineens uit een wei verdwijnen of er een hoop kinderen telkens langs komen als je dat niet wilt bijvoorbeeld (en nee ik zeg niet dat dit is wat nu gaat gebeuren, voor we dat krijgen)

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 08:26

Tjonge jonge jonge, geen enkele inhoudelijke reactie alleen maar gespeculeer weer en nieuwschierigheid waarom ik dat zou willen weten. Staat toch bij stuur PB als je wat weet. Waarschijnlijk zou ik dan degene wel hebben gezegd waarom en wat ik graag wil weten.
Precies om niet alles op internet te gooien heb ik de vraag zo gesteld en gevraagd om PB.

Svp dus niet het topic vervuilen en geen reacties meer of waarom, hoe, waar, wat, vraagstelling die niet deugt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:36

Zeg doe es rustig. Jij bent een volslagen wildvreemde op het internet, verwacht je nou echt dat mensen aan iemand die ze niet kennen zomaar informatie gaan geven terwijl dat allerlei gevolgen kan hebben voor hun dieren, of de dieren van een kennis, familielid of stalgenoot? Aan iemand die ook nog eens zo reageert als jij? JIJ maakt zelf de kans daarop zo klein mogelijk.

Niemand is jou iets verplicht. Als jij wil dat andere mensen moeite steken in jou helpen dan is dit echt niet de manier.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:01

pvdbosch schreef:
Svp dus niet het topic vervuilen en geen reacties meer of waarom, hoe, waar, wat, vraagstelling die niet deugt.

Dat is helaas niet hoe een openbaar forum werkt.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 09:25

Precies waarop het wel werkt Lieser, nieuwschierig aagje...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:38

In dit topic is in mijn ogen de eerste reactie van Lieser de aanstoot tot een negatief topic. 1 woord als reactie is wel erg karig. Gewoon een iets langere vraag als reactie had een hoop gekibbel hier gescheeld.

Ik ken de pony's niet, dus kan je niet helpen. Vind de vraag om meer informatie gewoon legitiem.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 09:43

Dank je wel Germie.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:50

pvdbosch schreef:
Precies waarop het wel werkt Lieser, nieuwschierig aagje...

Ik bedoel dat je op een openbaar forum niet kunt bepalen of en zo ja, hoe mensen reageren op je topic. Naar aanleiding van je eis om je topic niet te vervuilen en geen reacties meer of waarom, hoe, waar, wat, vraagstelling die niet deugt.

(en het is nieuwsgierig).

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 12:57

pvdbosch schreef:
Tjonge jonge jonge, geen enkele inhoudelijke reactie alleen maar gespeculeer weer en nieuwschierigheid waarom ik dat zou willen weten. Staat toch bij stuur PB als je wat weet. Waarschijnlijk zou ik dan degene wel hebben gezegd waarom en wat ik graag wil weten.
Precies om niet alles op internet te gooien heb ik de vraag zo gesteld en gevraagd om PB.

Je plaatst dit op een discussieforum, een topic is niet voor oproepjes waarop je alleen per pb reactie wil. Verwijder ze dan en zet je oproepjes op de markt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 02:08

Mijn god zeg, kunnen alle topics waarin info gevraagd wordt over eender welk paard/pony/mier/mug/vlieg etc wel voortaan gesloten worden.

Wat een vuurpeloton in dit topic zeg.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 07:09

Lieser schreef:
pvdbosch schreef:

Dat is helaas niet hoe een openbaar forum werkt.

Nee, dit is hoe Lieser werkt. Jij zette de toon.

Kom meid, hand in eigen boezem.
En niet alleen jij by the way.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 07:51

Oftewel ineens mag Lieser wel oneliners (zelfs enkele woorden) plaatsen?

Sorry hoor, dat is dan meten met 2 maten.

https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#:~ ... toegestaan.

Het was netjes geweest van Lieser als ze gewoon normaal gevraagd had waarom. Dan was dit topic normaal behandeld.