Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Matheno schreef:300+ per maand aan wegenbelasting ? Ik heb een Q3 die met gemak een 1.5 paards trailer trekt. Wegenbelasting is 207 per kwartaal.
Heb je wel je BE rijbewijs ? En wat is je budget ?
Mijn auto is van 2017 en ik zie dat je ze nu wel voor rond de 15K kunt kopen.
BigOne schreef:Zou eerst het rijbewijs ervoor halen.
kimberly1995 schreef:Is het een optie om de auto op naam van een van je ouders te verzekeren en dat jij als bestuurder wordt aangewezen? Dan is de verzekering niet zo duur, bouw je schadevrije jaren op en kan je die wellicht op den duur mee overnemen.
Lys_PPA schreef:Ik heb eerder een Mercedes B200 uit 2012 gehad, een auto die je tegenwoordig voor zo’n 10.000 tot 12.000 euro kunt kopen. Het voertuig had een gewicht van 1960 kg. Destijds reed ik met een Böckmann Comfort trailer, die beladen mocht worden tot 2000 kg. De auto zelf had echter een maximaal trekgewicht van 1400 kg. De trailer woog leeg 820 kg, waardoor ik er in theorie nog een pony/paard van maximaal 580 kg mee kon vervoeren.
Volgens de regels zou je deze combinatie zonder BE-rijbewijs mogen rijden. Ik heb het zelf niet op die manier gedaan, maar het was zeker een veilige en stabiele combinatie.
LoveBodin schreef:Lys_PPA schreef:Ik heb eerder een Mercedes B200 uit 2012 gehad, een auto die je tegenwoordig voor zo’n 10.000 tot 12.000 euro kunt kopen. Het voertuig had een gewicht van 1960 kg. Destijds reed ik met een Böckmann Comfort trailer, die beladen mocht worden tot 2000 kg. De auto zelf had echter een maximaal trekgewicht van 1400 kg. De trailer woog leeg 820 kg, waardoor ik er in theorie nog een pony/paard van maximaal 580 kg mee kon vervoeren.
Volgens de regels zou je deze combinatie zonder BE-rijbewijs mogen rijden. Ik heb het zelf niet op die manier gedaan, maar het was zeker een veilige en stabiele combinatie.
Deze combinatie mag je zeker niet met B rijbewijs rijden...
De totale toegestane massa is 1960+2000 kg en dat is meer dan 3500 kg.
Ik zou je aanraden TS om eerst meer kilometers te maken in een gewone auto, of je E-rijbewijs te halen.
En je hebt niet per se een grote, zware auto nodig. 1200 tot 1500kg kunnen trekken is vaak voldoende, en dat kunnen veel middenklassers ook wel (onze oude clio kon 1200kg trekken en hebben we veel kilometers met de trailer mee gemaakt)