Leasepaard opzeggen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pim2019

Leasepaard opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 12:12

Hoi allemaal,

Sinds maart 2025 lease ik een paard van een bekende. Ik mag vrij rijden in de bak van de stal en heb daar met veel plezier gebruik van gemaakt.

Afgelopen week kwam er echter een nieuwe kans op mijn pad: een talentvoller paard waarmee ik les krijg en dat ik zelfs mag uitbrengen in wedstrijden. Een mooie kans die ik niet kon laten liggen.

Omdat ik beide niet kan combineren, moest ik een keuze maken—en die was snel gemaakt.

Nu wil ik mijn lease beëindigen, maar ik twijfel over de beste manier om dit te doen. Er staat niks op papier. Het is inmiddels mei, wat betekent dat ik weer zou moeten betalen voor de komende maand. Het liefst zou ik dit persoonlijk bespreken, maar is het niet wat gek om voor een gesprek van hooguit vijf minuten naar stal te gaan? Zou een telefoontje misschien voldoende zijn?

Ik voel me er een beetje banketstaaf over, aangezien ik nog maar een maand betrokken ben geweest. Maar soms loopt het leven anders dan gepland...

Alvast bedankt :o

Matheno

Re: Leasepaard opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:18

Zoiets kun je het beste gewoon face to face vertellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:19

Je hebt genoten van je lease paard dus ga je zelf naar stal om je contract op te zeggen. Neem iets leuks mee als blijk van dank voor die kans en rond het goed af.
Telefoontje vind ik zelf "not done".
Succes.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:20

Ik zou het zeker persoonlijk doen, gewoon eerlijk de situatie uitleggen. Ik weet niet hoe de eigenaar nu met de verzorging zit. Als ze hier erg van afhankelijk vind ik het wel eerlijk om een maand opzegtermijn aan te houden. Maar ik zou dit gewoon met de eigenaar bespreken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:22

Het zou wel netjes zijn om een maand opzegtermijn aan te houden en deze maand gewoon te betalen en je taken indien afgesproken na te komen. De eigenaar van het paard wordt nu ook verrast met deze wending.

Ik zou langsgaan. Die bekende heeft je een mooie kans aangeboden. Dus dan is het wel zo netjes even persoonlijk uitleg te geven en een bedankje mee te nemen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:26

capopjekop schreef:
Het zou wel netjes zijn om een maand opzegtermijn aan te houden en deze maand gewoon te betalen en je taken indien afgesproken na te komen. De eigenaar van het paard wordt nu ook verrast met deze wending.

Ik zou langsgaan. Die bekende heeft je een mooie kans aangeboden. Dus dan is het wel zo netjes even persoonlijk uitleg te geven en een bedankje mee te nemen

Dit. Een telefoontje met ‘bedankt voor de leuke jaren maar ik heb wat beters gevonden.’ Hoe mooi het ook in gekleed is zou ik echt niet blij mee zijn. :=

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:29

capopjekop schreef:

Dit zeer zeker. Deze maand gewoon nog netjes afmaken. En persoonlijk nooit per telefoon

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:33

Hier heeft mijn bijrijder het toen via de app gedaan omdat ze het zo lastig vond. Heeft wel een maand van te voren aan gegeven dat ze stopte. Heb zelfs een leuk bedankje gekregen. Heb dit zelf niet als vervelend ervaren was dankbaar voor de tijd die ze met mijn paard heeft door gebracht. En haar veel succes gewenst voor de toekomst.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:41

Even langs gaan, en netjes een maand opzegtermijn aanhouden. De eigenaar van het leasepaard moet nu ook op zoek naar een andere oplossing. Sterker nog, eigenlijk zou een kalendermaand aanhouden de juiste weg zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:44

Ga het gesprek aan. Vertel eerlijk dat er een nieuw paard op je pad is gekomen en dat je dat interessanter vindt. Verder zou ik vragen hoe de eigenaar het ziet: wat is voor die persoon haalbaar en voelt eerlijk. Van daaruit kun je verder.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:59

Ik zou het gesprek aan gaan. Hier heeft van de week mijn leaser ff een appje gestuurd “ik heb mijn kast leeg gehaald, bedankt voor alles ik stop” zonder iets vooraf. Kan je zeggen dat ik dat absoluut niet kon waarderen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:02

Gewoon netjes afronden met de eigenaar van je leasepaard en daarover ook korte termijn afspraken maken. Dat zou best telefonisch mogen.

pim2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 13:19

Ayasha schreef:
capopjekop schreef:

Dit. Een telefoontje met ‘bedankt voor de leuke jaren maar ik heb wat beters gevonden.’ Hoe mooi het ook in gekleed is zou ik echt niet blij mee zijn. :=

Het is natuurlijk niet zo dat ik er al jaren zit, slechts een maand.

Ik sluit me wel bij jullie aan dat het netter is om het persoonlijk te doen, ookal vind ik dit wel een ding en spannend. Vind het ook raar om in m'n rijkleding aan te komen zetten terwijl ik wil stoppen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:21

Ik zou zeggen, doe het netjes. Ga langs
En als je dat niet durft, bel dan.

Maar rond het echt netjes af. Paardenwereld kan toch ook klein zijn. En dan is het fijn dat je dit niet achter je aan hebt hobbelen…

Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:22

pim2019 schreef:
Het is natuurlijk niet zo dat ik er al jaren zit, slechts een maand.

Ik sluit me wel bij jullie aan dat het netter is om het persoonlijk te doen, ookal vind ik dit wel een ding en spannend. Vind het ook raar om in m'n rijkleding aan te komen zetten terwijl ik wil stoppen.

dat maakt het niet echt beter… je zou iig bij mij niet meer welkom zijn na zo’n stunt. En zulke dingen gaan rond dus hoop dat je niet meer bruggen op blaast dan je lief is.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:34

Het is ook maar de vraag of je een klik hebt met het nieuwe paard.
Had je ook een proeftijd bij je leasepaard?
En dan kun je in overleg ook bespreken wanneer je stopt en tot wanneer je moet betalen.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:40

pim2019 schreef:
Vind het ook raar om in m'n rijkleding aan te komen zetten terwijl ik wil stoppen.

Ik begrijp hieruit dat je opdezelfde stal een ander paard gaat rijden? Dan is iets netjes afhandelen nog belangrijker.

Wat al gezegd werd het wereldje is maar klein.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:44

Bijna iedereen vind zulke dingen spannend. Maar hoort erbij.

En ja gewoon netjes langs gaan.
En wat maat het uit dat je rijkeding aan hebt? Je gaat toch niet naar een sjiek restaurant.

En deze maand zou ik zeker nog betalen.
En als ze in de problemen komen dat je bepaalde klussen hebt beloofd te doen die ook nog afmaken.

Het paardenwereldje is klein en zo hup vertrekken is zeker niet de manier.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:52

Zoals gezegd: netjes even een gesprek met de eigenaar aangaan op stal en zeggen, dat je wilt stoppen.

En dan kijken hoe en wat wbt betaling .

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:58

Je rijdt dat talentvolle paard waarmee je op wedstrijd mag een maand. Je hebt net het bedrag voor juni betaald. Op 3 juni belt de eigenaar van het paard je met de korte mededeling dat je niet meer hoeft te komen, want ze hebben een betere ruiter gevonden met wie ze verder willen.

Hoe voel je je?

pim2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 14:06

Gini schreef:
Je rijdt dat talentvolle paard waarmee je op wedstrijd mag een maand. Je hebt net het bedrag voor juni betaald. Op 3 juni belt de eigenaar van het paard je met de korte mededeling dat je niet meer hoeft te komen, want ze hebben een betere ruiter gevonden met wie ze verder willen.

Hoe voel je je?

Waarschijnlijk ook aan de kant gezet. Maar hun zullen ook vast denken 'deze kans krijg ik maar 1 keer'.

Buiten dat, bedankt voor de waardevolle reacties. Ik ga bij haar langs, bespreek het en ga overleggen wat betreft 1 maand doorbetalen o.i.d.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:18

Betaal nog een maand, doe je klussen nog en neem chocolade ofzo mee als bedankje. Als je het lef hebt om zo snel hem te smeren moet je ook het lef hebben om dat face to face te zeggen. Even je 'big girl pants' aan hoor

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:19

pim2019 schreef:
Gini schreef:

Hoe voel je je?

Waarschijnlijk ook aan de kant gezet. Maar hun zullen ook vast denken 'deze kans krijg ik maar 1 keer'.

Buiten dat, bedankt voor de waardevolle reacties. Ik ga bij haar langs, bespreek het en ga overleggen wat betreft 1 maand doorbetalen o.i.d.

En dat is het hem: door het netjes af te ronden, kadering in persoon te kunnen geven etc. hoeft niemand zich aan de kant gezet te voelen. Dan is het simpelweg een contract dat afloopt zonder uitgesproken negatieve emoties.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:27

Ik zou eigenlijk eerst een paar keer bij die nieuwe kans gaan kijken en daar wat rijden. Als dat echt goed voelt en ook gaat zoals wordt gezegd en beloofd, kan je met de huidige kennis in gesprek. Nu ga je misschien wat rondhoppen van de een naar de ander en het gras lijkt ergens anders vaak groener. Je weet wel wat je hebt, niet wat je krijgt.
Nu eerlijk zijn tegen de kennis dat je daar ook wat gaat rijden en wat je is aangeboden, dan zijn ze wat voorbereid.
Maar zou er zelf niet zomaar vanuit gaan dat die nieuwe kans ook echt zoveel beter is. En je rijdt deze net 1 maand bij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 15:54

Ja ik zou er ook heen gaan, deze maand nog betalen en het gewoon uitleggen dat je met dat andere paard ook op wedstrijd mag en dat dit beter bij je past. Als ze er begrip voor kunnen opbrengen dan kun je netjes afronden en houdt je alle opties open. Eerlijkheid en openheid zijn daarbij enorm belangrijk vind ik.