Mijn ervaring is binnen goed een week id winter. In de zomer kunnen ze met 3 a 4 dagen al week worden.
Kaitlyn
Geplaatst: 10-04-25 16:23
Met dit warme weer meestal maar een paar dagen. Ik koop wortels in zo’n grote zak alleen in de wintermaanden. In de koelkast blijven ze ongetwijfeld langer goed.
GMekkes
Geplaatst: 10-04-25 16:42
Zelf niet geprobeerd maar het schijnt dat je wortelen langer kunt bewaren als je ze in water legt en dat water om de dag ververst.
In de winter meerdere weken. Tenzij teveel vorst. In het voorjaar en zomer koop ik geen grote zakken.
dierenfan
Geplaatst: 10-04-25 16:48
GMekkes schreef:
Zelf niet geprobeerd maar het schijnt dat je wortelen langer kunt bewaren als je ze in water legt en dat water om de dag ververst.
Dat heb ik toevallig ook gelezen gisteren. Dacht bij een paardentaxi dat die tip voorbij kwam voor appels en wortels
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 10-04-25 16:59
GMekkes schreef:
waar ik ooit gestaan heb werden ze gewoon met de zak in water gelegd. Die bleven ook in de zomer een week goed. Wel idd koud water en verversen. Als je de ton in de vlakke zon zet helpt dat niet natuurlijk.
In de winter verschillende weken (buiten bewaren). Ik de zomer bewaren in de koelkast (ook enkele weken) of ton met koud water die je geregeld ververst.
Renske_W
Geplaatst: 10-04-25 20:27
GMekkes schreef:
In water helpt goed! Zo bewaar ik mijn eigen ook in de koelkast in een pot water.
Keell94
Geplaatst: 10-04-25 21:43
wij krijgen om de 2 weken 4 zakken geleverd en leggen deze in zo'n cement kuip bovenop elkaar. Dat redden ze net, je ziet wel dat de onderste zak dan wat plekken op de wortels krijgt. Zo koud en donker mogelijk is het beste
Art_Ificious
Geplaatst: 10-04-25 21:57
Freekieee schreef:
In water helpt goed! Zo bewaar ik mijn eigen ook in de koelkast in een pot water.
Jezelf in water bewaren in de koelkast? , Ik hoop dat je wortelen bedoelt
Als ik de wortels zonder zak in de koelkast bewaar zijn ze binnen een paar dagen uitgedroogd. Dan doe ik ze 24 uur in een bak water in de koelkast en dan zijn ze weer vers en knapperig. Als ik ze gewoon in de zak bewaar blijven ze ook wel vochtig genoeg.
Ik zou zo’n grote zak denk ik niet gelijk in water doen. Maar een dag van te voren het deel wat je wil geven in een speciekuip met water doen.
Marije_jiplover
Geplaatst: 11-04-25 08:20
Kunnen jullie 10 of 20 kg wortelen in je koelkast kwijt?
Als het wat warmer buiten werd gooide ik ze altijd in een speciekuip met water, wel regelmatig verversen, of een deel vervangen van het water. Dan kan je ze best even goed houden.
Freekieee
Geplaatst: 11-04-25 09:01
Art_Ificious schreef:
Freekieee schreef:
Jezelf in water bewaren in de koelkast? , Ik hoop dat je wortelen bedoelt
Gelukkig wel anders wel erg koud en nat ja lol
Slmt9
Geplaatst: 11-04-25 09:40
Marije_jiplover schreef:
Kunnen jullie 10 of 20 kg wortelen in je koelkast kwijt?
Dat past bij ons echt niet.
Nee Ik bedoelde met mijn post als eerste voorbeeld de kg zakjes met plastic zak uit de supermarkt. En vervolgens hoe ik het zou doen met een grote zak
Ik heb nu sinds drie weken zulke zakken in een donkere, relatief koele zadelkast liggen. De eerste zak ging makkelijk twee weken mee. Maar mijn paard is ook niet heel kieskeurig of de wortels nou knapperig zijn of niet. Heb nauwelijks slechte plekken gezien in die tijd.