Hoe snel factuur na dierenartsbezoek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Hoe snel factuur na dierenartsbezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 04:39

Hoe snel krijgen jullie de rekening als je de dierenarts op bezoek hebt gehad?

Ik heb al meermaals bij m'n praktijk geklaagd, maar wellicht is het een dierenartsdingetje en werken ze allemaal zo.

Die van vorig jaar augustus en september heb ik vorige week ontvangen. En nu was ie een keer wel snel wel de enting van februari zat er nu ook bij :')

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 04:48

Haha wij hebben dezelfde dierenarts denk ik ;) hij heeft het gewoon veel te druk. Ik klaag al jaren en we zijn zeker niet de enige. Toevallig is ie voor dit jaar ineens snel bij maar het kan zo maar weer zijn dat de volgende rekening een half jaar duurt. Ik neem aan dat je ook diergeneeskundig centrum m&w hebt? :P

8nnemiek

Re: Hoe snel factuur na dierenartsbezoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 04:59

Bij mij duurt het meestal een maand gok ik, of iets langer? Geen half jaar in ieder geval :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 05:11

Hier meestal paar uur later in de mailbox :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 05:12

xmarliez schreef:
Haha wij hebben dezelfde dierenarts denk ik ;) hij heeft het gewoon veel te druk. Ik klaag al jaren en we zijn zeker niet de enige. Toevallig is ie voor dit jaar ineens snel bij maar het kan zo maar weer zijn dat de volgende rekening een half jaar duurt. Ik neem aan dat je ook diergeneeskundig centrum m&w hebt? :P

Hoe raad je het zo! Het is dat ik verder wel tevreden ben met de dierenartsen daar, maar ik vind het echt kapot irritant. Kan je in een keer 4 rekeningen betalen, terwijl je het niet in je portemonnee voelt als de rekening gelijk dezelfde maand komt. Soms weet ik niet eens meer waarvoor ze langs hebben moeten komen (staat uiteraard op de rekening, maar ik controleer het altijd)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 05:24

Uhhhh soms al na 5 minuten. Dan rijdt ze net het erf af en heb ik de factuur al in de mail. En soms duurt het een dag.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 05:25

Hier ook een dierenarts die laat is met de nota. Eerst ging ik na een maand ofzo wel even bellen, maar daar ben ik mee gestopt. Volgens mij zijn ze ook wel eens nota's vergeten op te sturen,tja risico als je je administratie laat verslonzen.

Ik heb zelf ook een eigen praktijk en bij mij pinnen mensen gewoon, kan bij een dierenarts toch ook?

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 05:52

Meestal uiterlijk na een naand: De ene factureert maandelijks, de andere per 1 of 2 weken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 05:54

Dezelfde dag of hooguit een paar dagen later.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:04

Verschilt een beetje, de ene keer na 1 of 2 weken, de andere keer na uiterlijk een maand :)

Zoals bij jou zou ik ook gek van worden -O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:35

Hier wordt er 1 keer in de maand factureert dus het ligt eraan wanneer ik de afspraak heb.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:38

Hier duurt ook vaak een maand of langer. Ene kliniek gefactureerd geloof ik ook 1 keer per maand.
Ben net paar weken terug naar de kliniek geweest maar nog geen factuur binnen :=

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 06:41

Hier factureren ze de eerste werkdag na de 1ste en na de 15de. Ik heb hem dus altijd binnen twee weken maar wel bij een kliniek die een afdeling administratie heeft. Zou waarschijnlijk anders zijn als de dierenarts zelf moet factureren.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:07

Hier meestal binnen een maand.

Vorig jaar was ik 2x bij de kliniek geweest ivm blessure.
Eerste keer diagnose stellen en 2x keer controle.
Die van de controle was in oktober en had ik binnen een maand.
Maar de eerste was van begin september en had ik nog steeds niet. Wel aangegeven en wuifde ze weg, komt goed.
Nu was die sws duurder ( diagnose stellen, buigproef, röntgen, echo, inspuiting gewricht).
Uiteindelijk kreegbik die op 30 december

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:09

Hier de eerste volgende maand. 1 x per maand dus. Maar wat super vervelend dat het zoclang duurt zeg…

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:12

Euh voor dat ik thuis ben vaak. Maar gelukkig kom ik er heel weinig en en enten enz doe ik vaak pinnen gelijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 07:14

Op de kliniek betaal ik ook altijd meteen idd als ze naar de smid moeten. Dat werkt het fijnst.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:14

Wij krijgen hem direct mee, pinnen hem ook direct.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:22

Hier factureren ze 1x in de maand volgens mij. Ik had gisteren de factuur van t bezoek van 5 maart.

Andere kliniek kun je ook direct pinnen, dat vind ik ook wel prettig.

Op klinieken waar ik zelf heen ga, ipv aa huis dus, kan het soms ook direct worden afgerekend

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:25

Ik ook binnen de 2 weken. De bekapper duurt soms langer en die is het wel eens 1 keer vergeten waardoor ik een gratis bekapbeurt had :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:33

Soms dezelfde dag, soms weken of zelfs maanden later en van sommige bezoeken van jaren terug heb ik nog altijd niets ontvangen. Ik bel er altijd achteraan als ik na een maand of 2-3 nog niets heb en benoem het bij een eventueel volgend bezoek nog eens. Als er dan alsnog geen rekening komt dan zie ik het maar als onverwachte financiële meevaller :Y)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:35

Ik heb een nieuwe dierenarts en toevallig hadden we het er van de week over. Zij probeert hem ook binnen een maand te sturen

De dierenarts die ik hiervoor had heeft wel eens een jaar later een rekening gestuurd. Inderdaad dat je niet meer weet waar het voor is. Of ik kreeg een eerste herinnering zonder ooit een orginele factuur te krijgen, heel irritant want dan moet ik in mijn eigen administratie gaan kijken of ik hem wel of niet heb betaald

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:48

Ik mag altijd zelf aangeven of ik direct wil pinnen of een factuur wil die ik binnen 14 dagen moet betalen. Bij grote ingrepen kunnen we een betalingsregeling treffen. Factuur en betalingsregeling heb ik altijd dezelfde dag nog binnen, vaak binnen een uur.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:53

hier stipt de 1e of 2e van de volgende maand.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:56

Hier ook weleens facturen nooit gekregen :+
En ja dan heb ik ze al herinnerd, maar als het dan nog niet komt houdt het een keer op :Y)