Ik heb een tijd geleden een pasconsult voor hoefschoenen laten doen. Helaas werd mijn paard kreupel na het consult, omdat hij verkeerd bekapt bleek. We zijn van smid gewisseld en nu na een tijd wil ik toch de hoefschoenen een kans geven. In de droge zomermaanden (en door de droogte nu ook) zijn er teveel paden waar steentjes liggen.
Ik heb de hoefschoenen in de maat besteld wat geadviseerd is tijdens het consult. Ivm kreupelheid heeft hier echt wel tijd tussen gezeten, mijn vermoeden is dus ook dat deze toen wel goed zaten maar nu niet meer. De eerste keer kreeg ik ze wel aan maar vond ik ze te strak zitten. Ik heb ze 2 x moeten oprekken op aanraden van de fitter.
Gisteren heb ik gereden (15 min, staprit) en daarna zaten ze zo. Ik heb een nieuw consult aangevraagd maar ben ook wel benieuwd naar jullie meningen.
Verder merkte ik wel gelijk verschil! Hij liep met gemak over de steentjes, was ook gelijk een stuk vlotter dus ik ben fan!
Foto’s zijn geknipt uit filmpjes en niet geheel duidelijk misschien. Ik denk dat ze niet passen omdat ik mijn vinger amper tussen de plekken krijg die ik aanwijs.

Voor het rijden