Wat zijn samshields waard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MimixDaina

Wat zijn samshields waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 01:04

Hoi!

Gezien ik helaas niet meer kan en mag rijden verkoop ik al mijn rijspullen, dit doe ik via vinted en marktplaats.
Ik heb een prachtige bijna nieuwe blauwe glossy Miss shield met een klein niet opvallend krasje. Deze is schaalmaat S met liner 55/56. ik verkoop deze ook met een gloednieuwe samshield cap tas.

Het probleem nu is, ik krijg hem niet verkocht, ik ben al van 350,- naar 300,- gegaan, ex verzendkosten.
Nieuw is deze cap rond de 400 euro en de tas 30,-.

Zit ik nogsteeds zwaar boven wat ze waard zijn? of word ik gewoon gek haha

MimixDaina

Re: Wat zijn samshields waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 01:07

Afbeelding

foto van de cap hier.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 03:36

Tweedehands caps lopen gewoon niet zo, mensen weten natuurlijk niet of de cap ooit gevallen is. Dat risico drukt de prijs enorm. Daarbij is maat S minder gebruikelijk dan maat M.

Ik zou zeggen dat je vraagprijs nu nog te dicht bij de winkelprijs ligt voor een koper om het risico te nemen. Je zou ook nog eens een verkoopgroep op FB kunnen proberen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 05:07

Buiten dat ik nooit een tweedehands cap zou kopen denk ik dat je prijs veel te hoog is. Ik koop zelf mijn Samsields caps altijd met 25 korting. Dan zit je ook al op 300 en kan je net zo goed een nieuwe kopen.

Hoe oud is de cap eigenlijk? Na vijf jaar wordt wel aangeraden om de cap vervangen, dus als hij al een paar jaar oud is zou ik het eigenlijk laten zitten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 07:00

300 euro is gewoon te veel. Voor onder de 100 raak je de cap denk ik wel kwijt. Maar een tweedehands cap is feitelijk niets waard, of wat de gek er voor geven wil.

Ik heb hier zo nog een duur merk westernzadel liggen, hoef er maar 350 euro voor, maar mensen willen hem niet want een 15 inch. Ik heb besloten het zadel niet lager te verkopen. Als ik er uiteindelijk echt zat van ben, dan gaat die in stukken in de container, dan heeft niemand er meer wat aan, maar ik ga het ook niet weggeven.

Het noorden van het land is een verkeerde woonplaats voor westernspullen, dus het kan bij jou ook nog meespelen waar jij woont met de verkoop van een cap.

Maar sowieso is de markt voor tweedehands paardenspullen niet meer wat het geweest is, 15-20 jaar geleden verkocht je veel gemakkelijker hoofdstellen, bitjes, enz.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 07:31

Ik vind 300 ook veel te veel. Zelf zou ik voor 150,- de overweging kunnen maken om een 2ehands te kopen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 07:37

Inderdaad zadel voor 1750 aangeschaft en na 2 jaar bijna weg moeten geven voor 300 eu.
Met cap vind ik het ook een risico, is deze gevallen en leeftijd van cap.tussen de 75 en 100eu zou je denk ik al in je handjes mogen knijpen.
Het is wel mijn maat, dus zullen we 90 eu zeggen?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:06

Ik zou ook nooit een tweedehands cap kopen, zeker niet voor dat geld. Dus idd je vraagt er teveel voor. Op de foto is het best een flinke kras overigens want duidelijk te zien. Dat zou mij als koper helemaal wantrouwend maken want wie zegt dat dat geen kras is door een valpartij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:12

Ja veel te veel. Zeker met kras. Sowieso 2e hands caps zijn een risico. Dus Max 150 euro denk ik.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:20

ts de 2ehandsmarkt kwa caps is lastig maar er staat een vergelijkbare op mp alleen 1 schaal groter daar vragen ze 250 voor en is een bod van 200 op.
zo rond die koers zul je er ook wel voor kunnen krijgen incl tas

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:01

germie schreef:
Ik heb hier zo nog een duur merk westernzadel liggen, hoef er maar 350 euro voor, maar mensen willen hem niet want een 15 inch. Ik heb besloten het zadel niet lager te verkopen. Als ik er uiteindelijk echt zat van ben, dan gaat die in stukken in de container, dan heeft niemand er meer wat aan, maar ik ga het ook niet weggeven.

Wat een nare instelling heb je. Waarom zou je het zadel niet bijvoorbeeld doneren aan een goed doel die hem kan verkopen of ergens waar het zadel wel gebruikt wordt. Zie je niet liever dat iemand wel blij is met het zadel dan dat je hem kapot maakt en zelf ook met een vervelend gevoel achterblijft (want je bent hem zat en niemand wil je er geld voor geven)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:18

Ik heb een Samshield destijds gekocht nieuwprijs 495 (toegegeven, wel met korting gekocht dus dat was niet de prijs die ik betaald heb). Die heb ik 2 jaar na aankoop verkocht voor 210 euro met 2 liners.
De mijne was niet beschadigd, de jouwe wel door die kras (of die nou goed zichtbaar is of niet). Je vraagt wel echt veel. Ik zou proberen 150 te gaan.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:49

Voor €150 zou ik het ook aandurven. Helaas niet mijn maat.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:52

De vraag is(voor mij dan) ook, hoe oud is de cap. Een cap moet je officieel vervangen na 5 jaar. Als iemand een perfect uitziende cap heeft van 4 jaar heb je er niet zo erg lang meer plezier van.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:30

Ik zou erbij zetten hoe lang je hem al hebt. Aankoopbon zou helemaal top zijn.
En dan nog mag je blij zijn met 150 denk ik. En door de kras zou ik eigenlijk nog lager gaan zitten.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:44

Denk dat 150 echt n net bedrag is. Als de cap nog niet te oud is.

TS: hoe oud is de cap ?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:14

Als je een cap bv alleen op wedstrijd draagt, dan gaan ze echt wel langer mee dan die 5 jaar. Ze hebben dan een stuk minder te lijden.

Eens dat 2e hands niet lekker verkoopt, maar onder de 100,- is echt schandalig laag voor een kwaliteitscap.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:17

Padoertje schreef:
Als je een cap bv alleen op wedstrijd draagt, dan gaan ze echt wel langer mee dan die 5 jaar. Ze hebben dan een stuk minder te lijden.

Eens dat 2e hands niet lekker verkoopt, maar onder de 100,- is echt schandalig laag voor een kwaliteitscap.

Na 5 jaar verliest de demping zijn kracht. Of die nu in je kast ligt of dagelijks gebruikt wordt.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:35

Het gaat niet alleen om hoe vaak je hem gebruikt, het materiaal verouderd gewoon ook helaas

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:42

Ts, ik ga met de mensen hier mee. Je vraagt te veel voor een vrij standaard cap. Die beschadiging helpt helaas ook niet.

Een cap is 2e hands gewoon niet zo veel meer waard en ergens is dat ook logisch. Je weet niet wat ermee gebeurd is.

Amber_anne schreef:
germie schreef:

Wat een nare instelling heb je. Waarom zou je het zadel niet bijvoorbeeld doneren aan een goed doel die hem kan verkopen of ergens waar het zadel wel gebruikt wordt. Zie je niet liever dat iemand wel blij is met het zadel dan dat je hem kapot maakt en zelf ook met een vervelend gevoel achterblijft (want je bent hem zat en niemand wil je er geld voor geven)

Germie betaalt niet mee aan de hobby van een ander.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:47

Ik heb mijn samshield toen 2e hands gekocht voor €150, nieuwprijs was ook €450 dus ik denk inderdaad dat je gewoon te dichtbij de nieuwprijs zit. Het is en blijft een risico. Nu heb ik hem van een bekende destijds gekocht die hem enkel op wedstrijd droeg dus dat vond ik al een minder groot risico.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 13:19

Met aankoopbon erbij zou ik er niet meer dan 100 voor betalen, maar eigenlijk zou ik nooit 2e hands cap kopen, vanwege het risico

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 13:52

ik reageer even zo op alle vragen!

De cap is nog geen 1,5 jaar oud. Ik heb hem zelf denk ik 6x op gehad. Krasje komt omdat een tak op buitenrit toch wat lager hing dan gedacht. dat is wel het nadeel van glossy, die krast snel.
nog voor de duidelijk, ben niet met deze cap gevallen. Hij is niet gestoten of zelf gevallen en na het rijden altijd netjes terug in de tas gedaan.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, zal in de prijs lager gaan zitten:)

bijvoeging: ik zal ook nooit iemand een cap verkopen die niet meer goed of te oud is, dan komt hij gewoon op display of mag de kliko hem hebben haha

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 14:01

Het nadeel is dat je je dan de ander op zijn blauwe ogen moet geloven. Niet dat je niet de waarheid spreekt hoor! Maar het is een risico die je neemt, en ik ben ook wat voorzichtiger daarmee als het om mijn eigen gezondheid gaat.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 14:32

Omdat dit topic beter op Vraag Maar Raak past ga ik het daarheen verplaatsen.
HAR --> VMR