Factuur van da terwijl ik geen afspraak heb gemaakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Factuur van da terwijl ik geen afspraak heb gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 20:48

Ik schrok mij vanmiddag een hoedje, want ik kreeg ineens een factuur van mij da, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben.

Betreft de datum 20 december en er worden alleen weekend visite kosten in rekening gebracht, terwijl 20 december een vrijdag was.

Nu heb ik idd een oudje met artrose en copd en heb toch wel eens dat ik bel met de vraag voor tel. Consult, dus ik begon al aan mijzelf te twijfelen of ik dan serieus dement aan het worden ben en niet meer wist of ik een afspraak gemaakt zou hebben en er no show was ofzo, zodat ze mij de visite kosten in rekening brengen, want die van mij moet je zo wie zo behandelen als je als da komt.

Dus ik ben maar eens mijn bel geschiedenis naar betreffende kliniek afgegaan en ik heb rond die datum geen tel. Contact met ze gehad. Laatste visite was vd zomer en is gewoon gelijk keurig betaald na binnenkomst factuur (was ook wel wat meer dan alleen visite kosten, wat volkomen logisch was).

Nou waren ze gesloten vandaag, maar hoe moet ik dat nou gaan bewijzen na bijna 3 mnd? Zou mijn belgeschiedenis daarin kunnen helpen?

Wie heeft hier tips voor eventueel?
Laatst bijgewerkt door neetoch op 08-03-25 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Re: Factuur van da terwijl ik geen afspraak heb gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:51

Maandag gewoon even bellen, kortste klap. Een foutje is zo gemaakt en vaak ook zo weer opgelost.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:52

Stap 1 lijkt mij gewoon maandag even bellen naar de desbetreffende da. Misschien is er gewoon een fout gebeurd (bijvoorbeeld iemand met een gelijkaardige naam).

mika11

Ik denk maandag als de kliniek geopend is, ze bellen of er langs gaan.
Om na te vragen waar de rekening vandaan komt.
Evengoed als jij zou moeten bewijzen dat de rekening niet klopt, zouden hun van hun kant moeten bewijzen waar de rekening vandaan komt.
Het is dan waarschijnlijk zo op te lossen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 08-03-25 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Wat vervelend.
Ik zou ze een net bericht sturen met de informatie dat het berust op een misverstand. Wellicht een fout in hun administratie.
En dan maandag even bellen .
Hopelijk is een verdere discussie met hen niet nodig.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:54

Nou dat zal de dierenarts zich dan toch zelf ook wel herinneren? Dus navragen zou al resultaat moeten hebben idd en je belgeschiedenis kan dat ondersteunen.
Kunnen ze jouw paard verwisseld hebben en dat ze voor een ander paard zijn geweest? Of staat zij/hij aan huis?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:54

Gewoon rustig blijven. Zeggen dat je een factuur hebt ontvangen maar dat deze niet klopt omdat je geen visite hebt gehad op die datum of sowieso niet de laatste maanden. Dus dat je graag een creditnota ontvangt hiervoor. Klaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:58

Ik heb ooit een rekening gekregen van de da van wat ik al had betaald.

Ik had nog een rekening van het paard open staan. Maar nog geen factuur gekregen.
Was er toen voor de hond en die van het paard ook meteen betaald.
En dat ging dus mis.

Belletje en het was opgelost.

Dus maandag even bellen. Zal wel goedkomen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:00

Even mailen of maandag gewoon even bellen. Waar mensen werken worden foutjes gemaakt. Langsgaan zou ik niet doen, grote kans dat de assistente achter de balie je toch niet verder kan helpen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 21:01

Ja mail heb ik al gestuurd en uiteraard ga ik maandag bellen, maar zou mijn belgeschiedenis kunnen helpen als bewijsvoering? Ik ben bang dat het een ja /nee spelletje wordt.

Nee kan dacht ik niet voor ander paard, ik ben de enige met deze kliniek zeg maar op stal.

Ik ben idd bang dat ze dat bijna 3 mnd later niet meer weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:04

neetoch schreef:
Ja mail heb ik al gestuurd en uiteraard ga ik maandag bellen, maar zou mijn belgeschiedenis kunnen helpen als bewijsvoering? Ik ben bang dat het een ja /nee spelletje wordt.

Nee kan dacht ik niet voor ander paard, ik ben de enige met deze kliniek zeg maar op stal.

Draai het maar om. Laat ze maar bewijzen dat de visite heeft plaatsgevonden en dat de factuur terecht is.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:07

Geen stress. De meeste administratie afdelingen zijn echt wel redelijk. Gewoon maandag bellen met de mededeling dat je denkt dat er iets mis is gegaan.
En dan leg je uit dat je een rekening voor voorrijkosten hebt gekregen, maar dat je in die periode de dierenarts niet bij je paard hebt gehad. Grote kans dat ze direct de vergissing ontdekken en dat het daarbij blijft.
En verder is het ook vrij simpel: als zij niet heel duidelijk kunnen maken dat dit echt iets is wat ze jou geleverd hebben en daarom door jou betaald zou moeten worden, dan betaal je niet.

Maar nogmaals: Ik denk dat je je toch druk maakt om niets. Dit maandag waarschijnlijk gewoon met 1 telefoontje geregeld
Laatst bijgewerkt door Punz op 08-03-25 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 21:08

Suzanne F. schreef:
neetoch schreef:

Thanks dat is een goeie idd.
Draai het maar om. Laat ze maar bewijzen dat de visite heeft plaatsgevonden en dat de factuur terecht is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:09

Punz schreef:
Geen stress. De meeste administratie afdelingen zijn echt wel redelijk. Gewoon maandag bellen met de mededeling dat je denkt dat er iets mis is gegaan.
En dan leg je uit dat je een rekening voor voorrijkosten hebt gekregen, maar dat je in die periode de dierenarts niet bij je paard hebt gehad. Grote kans dat ze direct de vergissing ontdekken en dat het daarbij blijft.
En verder is het ook vrij simpel: als zij niet heel duidelijk kunnen maken dat dit echt iets is wat ze jou geleverd hebben en daarom door jou betaald zou moeten worden, dan betaal je niet.

Maar nogmaals: Ik denk dat je je toch druk maakt om niets. Dit maandag waarschijnlijk gewoon met 1 telefoontje geregeld

Sluit ik mij helemaal bij aan :j

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 21:13

Punz schreef:

Haha ja stress heb ik idd al na die factuur. Ik hou jullie maandag wel even op de hoogte, thanks iedereen!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:26

Is het rekeningnummer wel hetzelfde?
Er wordt tegenwoordig vanalles nagemaakt door fraudeurs.

Zo kreeg iemand die ik ken een boete binnen. Die plaats dat uur. Zelfde nummerplaat, typz auto etc. Maar hij kon bewijzen die dag niet op die plaats geweest te zijn.
Bleek het dus ook een vervalste boete te zijn geweest.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 22:46

Relaxxxx, je hebt gemaild, dus ik ga er vanuit dat ze het uitzoeken. Tot die tijd gewoon niet betalen. 99 vd 100 keer is er ergens iets mis gegaan en zijn ze blij dat je het meldt. Alleen dan kan iets opgelost worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 23:05

Heb ook ooit een foute factuur gehad, dierenarts voor de kat.
Gebelt en het is meteen opgelost, was inderdaad een foutje met het intikken van het patiënt nummer.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 23:10

neetoch schreef:

Kan zeker helpen hoor.
Een dierenarts(enpraktijk) moet aan strenge regels voldoen en alles bijhouden, o.a datum dat er contact is geweest, datum dat ze langs geweest zijn, advies dat is gegeven, diagnoses die zijn gesteld, medicatie die is toegediend of voorgeschreven, etc.
Dus als het een beetje een betrouwbare kliniek is, hoef je niet bang te zijn dat ze er niks over in hun systeem hebben staan.

Zelf denk ik dat het een foutje is, 3 maanden ook wel erg lang is om een factuur te sturen.
Staat er verder niks in? Alleen weekend-kosten?

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 23:21

Geen paniek. Hier ook eens gehad met een rekening voor entingen van 5 kittens. Was ook geen fijn bedrag. Ben er nooit geweest. Gebeld en was gelijk opgelost.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 00:02

Ohh TS..

Ik zie nu wat jouw boktnaam is..

Vind je het heel erg dat ik die in deze context nu wel een beetje grappig vind?

( :+ )

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 06:18

Punz schreef:
Ohh TS..

Ik zie nu wat jouw boktnaam is..

Vind je het heel erg dat ik die in deze context nu wel een beetje grappig vind?

( :+ )

_/-\o_ :D story of my life idd...

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 06:23

Polar schreef:
neetoch schreef:

Kan zeker helpen hoor.
Een dierenarts(enpraktijk) moet aan strenge regels voldoen en alles bijhouden, o.a datum dat er contact is geweest, datum dat ze langs geweest zijn, advies dat is gegeven, diagnoses die zijn gesteld, medicatie die is toegediend of voorgeschreven, etc.
Dus als het een beetje een betrouwbare kliniek is, hoef je niet bang te zijn dat ze er niks over in hun systeem hebben staan.

Zelf denk ik dat het een foutje is, 3 maanden ook wel erg lang is om een factuur te sturen.
Staat er verder niks in? Alleen weekend-kosten?

Nee precies alleen weekend visite voor een door de weekse dag. Geen medicatie of behandeling kosten etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 06:50

neetoch schreef:

Alles wordt in dossier gezet neem ik aan. Bij mijn dierenarts tenminste wel. Dus niet meer weten kan niet aan de orde zijn ze moeten het zo in het dossier zien. Geen stress dus ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:12

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.