Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Ingewikkelde eigendomsconstructie waardoor je het paard niet mag verplaatsen? Een simpel Shetje kost heel weinig, en zelfs een geit kan als gezelschap dienen maar i.v.m. problemen met dierziektes denk ik dat een ponietje verstandiger is.
angellover60 schreef:Hoi hoi,
Ik zit echt even met mijn handen in mijn haar, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb sinds een halfjaar mijn eigen paard gekregen. Ze staat aan huis, super fijn. De afspraak was dat er met een maand tijd een ander paard bij zou komen. Ik vond dit al erg lastig omdat ik vind dat paarden absoluut niet alleen moeten en kunnen staan. Maar goed, als het echt een maandje zou duren vond ik het goed, dus mijn paard is er gekomen. Nu zijn we inmiddels 4 maanden verder en is er nog steeds geen ander paard. Ik ben klaar met wachten en heb gezegd als er nu geen ander paard komt verhuis ik mijn paard zo snel mogelijk, omdat ik gewoon het beste voor mijn beestje wil. Ik ben nu dus actief aan het zoeken naar een nieuw plekje, en nu word mij net verteld dat ik mijn paard niet mag verhuizen door degene van wie ik mijn paard heb gekregen. Wat doe ik nu? Ik ben echt al de hele ochtend aan het huilen omdat ik gewoon het beste voor mijn beestje wil. Ik merk gewoon echt dat ze het sociale contact met soortgenoten mist, wat natuurlijk volkomen logisch is. Maar ze is wel gewoon echt mijn eigen paard, ik heb haar paspoort, verzorg haar dagelijks, betaal het voer, smid, dierenartskosten etc. Ik heb haar alleen niet zelf gekocht omdat ze een geschenk was.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik wil haar gewoon naar een andere plek verhuizen, maar ik weet nu gewoon echt niet hoe ik het allemaal moet doen.