Welke camera trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_W

Welke camera trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 08:04

Ik ben op zoek naar een betrouwbare camera voor in mijn trailer, maar heb echt geen idee wat ik moet kiezen. Ik heb al wat rond zitten neuzen in oude topics, maar technologie ontwikkeld snel en kreeg daar nog niet precies gevonden wat ik zocht.

Camera moet aan de volgende zaken voldoen:

- scherp beeld.
- stabiele verbinding, ook in grensgebieden/het buitenland. Dus geen wifi/bluetooth dat er snel uit kan knallen?
- aansluiten op aparte monitor aangezien ik mijn telefoon gebruik om te navigeren.
- monitor moet mee kunnen naar binnen op vreemd terrein (wedstrijd bijv). Dus montitor moet draadloos kunnen, of eventueel via telefoon overgeschakeld worden in dit geval.
- waterdicht zodat de trailer schoongespoten kan worden.
- breed beeld (komt voor in een 2 paards trailer te hangen en wil meer kunnen zien dan alleen het hoofd van de paarden).
- bij voorkeur een met een audio optie dat je kunt praten via de camera. Dit is geen must.

Bij veel cameras die ik online tegen kom, mis ik een foto van het beeld wat je hebt in de trailer.

Trailer gaat binnenkort weg voor onderhoud, waarbij o.a. de verlichting nagekeken wordt, dus zou prettig zijn als de camera dan gelijk geïnstalleerd kan worden omdat ze dan toch met kabels bezig zijn.

Wie o wie heeft dé tip?

bambi_didi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:49

Ik volg even mee.

Ik heb nu de originele camera van Ifor Williams in onze trailer hangen die via wifi gaat op de telefoon met een app, Top ding, alleen heb ik hetzelfde probleem dat ik mijn telefoon dus gebruik voor navigatie en dus liever ook een vast scherm wil in de auto.

(Indien iemand intersse heeft in onze camera wil ik deze eventueel wel verkopen)

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:22

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:24

Fayyah19 schreef:
https://dressuurproeven.nl/Luda-Farm-Trailer-Cam#

Deze camera wordt in mijn trailer ingebouwd. Ik weet niet of deze aan alle eisen voldoet want de trailer moet nog geleverd worden.

Ik heb deze ook, werkt top, scherp en helder beeld

Beetje stomme foto, moest de camera hierna nog beter instellen kwa hoogte etc

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:32

Bij draadloze camera's wordt een verbinding tussen camera en beeldscherm (telefoon of aparte monitor) gemaakt via een 'eigen' wifi-verbinding, of via bluetooth. De camera zendt daarbij het signaal uit, wat je telefoon of je monitor oppikt.

Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe ver je je huis uit kunt lopen met je telefoon op je thuis-wifi, voordat-ie in de tuin naar 4G of 5G switchte, maar dat is meestal 50 meter, en naarmate je verder weg komt, wordt het signaal uiteraard zwakker en schokkerig. Bluetooth heeft een nog korter bereik, dat houdt bij 30 meter wel op.

Maw, ergens op een wedstrijdtrerrein, en zeker als je daar weer ergens een gebouw in loopt om je bv aan te melden, nog contact met je camera hebben kun je vergeten.

Heb je een dikke bus voor je trailer staan, en een vol-alu trailer, kan je het vaak al schudden dat je nog ontvangst in je auto hebt. Wifi en bluetooth komen slecht door metaal heen.

Wil je echt ongestoorde ontvangst in je auto hebben, ga dan voor een bedrade camera.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 11:01

Ibbel schreef:
Bij draadloze camera's wordt een verbinding tussen camera en beeldscherm (telefoon of aparte monitor) gemaakt via een 'eigen' wifi-verbinding, of via bluetooth. De camera zendt daarbij het signaal uit, wat je telefoon of je monitor oppikt.

Ik weet niet of je wel eens gekeken hebt hoe ver je je huis uit kunt lopen met je telefoon op je thuis-wifi, voordat-ie in de tuin naar 4G of 5G switchte, maar dat is meestal 50 meter, en naarmate je verder weg komt, wordt het signaal uiteraard zwakker en schokkerig. Bluetooth heeft een nog korter bereik, dat houdt bij 30 meter wel op.

Maw, ergens op een wedstrijdtrerrein, en zeker als je daar weer ergens een gebouw in loopt om je bv aan te melden, nog contact met je camera hebben kun je vergeten.

Heb je een dikke bus voor je trailer staan, en een vol-alu trailer, kan je het vaak al schudden dat je nog ontvangst in je auto hebt. Wifi en bluetooth komen slecht door metaal heen.

Wil je echt ongestoorde ontvangst in je auto hebben, ga dan voor een bedrade camera.

Klopt, vandaar dat ik zelf ook aan een bedrade camera dacht. Ik las ergens dat cameras ook een eigen simkaart kunnen hebben en het dan wel mogelijk is om beeld door te sturen naar je telefoon? Dus dacht dan zou het een bedrade camera met simkaart moeten zijn om ook beeld te kunnen hebben in een kantine bijv.

Ibbel

Re: Welke camera trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 13:04

Simkaart-camera's bestaan idd wel, maar dan kun je beter zoeken op bewakingscamera's vermoed ik. Ik denk dat die niet speciaal voor trailercamera-gebruik worden aangeprezen.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 19:31

Heeft er verder niemand ervaringen met cameras in de trailer? :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:03

Kim_W schreef:
Heeft er verder niemand ervaringen met cameras in de trailer? :)

Ik heb een Floview en ben er wel tevreden over, maar de telefoon kan maar een beperkte afstand van de camera hebben. De service is meer dan goed bij dit bedrijf is mijn ervaring, toen de mijne niet meer werkte. Ik kon hem opsturen en hij werk in no time kosteloos gerepareerd en teruggestuurd.

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:25

Ik heb een losse camera die ik in de trailer gebruik maar ook in de stal bij ziekte of bijzonderheden.

Ik heb een arenti camera en maak met een extra telefoon een wifi hotspot aan. Die blijft in de auto. En op mijn telefoon heb ik dan beeld. Gebruik het al een tijdje en eigenlijk nooit storing ook niet op lange ritten en ver vanaf de trailer gewoon goed ontvangst. Je heb deze camera ook waar een kaartje in kan zodat je geen hotspot nodig heb.

Ik gebruik eigenlijk altijd de magneet aansluiting voor in de trailer die is super sterk maar kan ik bij het bos wel makkelijk de camera in de auto leggen.

Geen idee hoe ik een foto moet plaatsen maar heb me complete paard op beeld. Staat meestal in een 2 paards alleen maar ook 2 staan helemaal op beeld. Kan zelfs de achterliggers zien als het zijltje open staat.

Als je met twee telefoons werkt voor de wifi hotspot kun je op de een gewoon je navigatie aan zetten en de ander het beeld van de camera. Ik gebruik 1 telefoon voor beide. De navigatie gaat via me tel naar het scherm van de auto en camera beeld doe ik op me telefoon die in een houdertje boven het navigatie scherm hangt. De telefoon die als wifihotspot dient ligt gewoon in het dashboardkastje.

Voordeel van zo een camera is dat je geen beperkte afstand van je trailer heb voor beeld en je camera ook nog is ergens anders voor kan gebruiken. Nadeel is extra telefoon nodig.

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:12

Hafrocky, welke arenti camera bedoel je, ik kom er via Google niet uit wijs? Zoals jij het omschrijft lijkt mij een super oplossing.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:43

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 12:55

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:18

capopjekop schreef:
Ik heb een achteruitrijcamera van 79 euro gekocht op amazon. Hopelijk heeft m'n pa deze week tijd om hem in te bouwen. Dan kan ik hem volgende week testen.

https://www.amazon.nl/dp/B0CNXBNJP8/ref ... 61_TE_item

Het werkt!

Pap is er wel een uur of 5 mee bezig geweest om de kabel aan te sluiten en weg te werken. We moeten straks op de kliniek de camera wat naar voren buigen zodat we m'n shet ook in beeld hebben.

Afbeelding

Appel_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:51

capopjekop schreef:
capopjekop schreef:
Ik heb een achteruitrijcamera van 79 euro gekocht op amazon. Hopelijk heeft m'n pa deze week tijd om hem in te bouwen. Dan kan ik hem volgende week testen.

https://www.amazon.nl/dp/B0CNXBNJP8/ref ... 61_TE_item

Het werkt!

Pap is er wel een uur of 5 mee bezig geweest om de kabel aan te sluiten en weg te werken. We moeten straks op de kliniek de camera wat naar voren buigen zodat we m'n shet ook in beeld hebben.

[ Afbeelding ]

Ben dan benieuwd welke kabel je vader heeft weg gewerkt? Het is toch draadloos, dus alleen in het aansteker ding pluggen en gaan? Of denk ik nu te makkelijk? Of is de afstand tot trailer te ver en werken jullie met een kabel van uit de trailer tot de auto?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 12:12

De kabel van de trailerverlichting die de camera van stroom voorziet.

Appel_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:35

Ha ha ja zag het, moeten dus beide voorzien worden van stroom. Bedankt voor de uitleg.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 15:51

Wat mij betreft is hij met vlag en wimpel geslaagd. Enkele reis is 1.5 uur minimaal en hij heeft geen enkele keer gestoord of het signaal verloren.

Beeldkwaliteit is boven verwachting en nu we hem wat gekanteld hebben zijn allebei m'n pony's goed te zien. Hij is die 80 euro helemaal waard

zoef123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 16:48

Nu bijna een jaar een camera van Temu van €17,50 en hij werkt perfect en ook top beeld.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 15:51

Mooi beeld inderdaad. Heb je ook toevallig getest wat het bereik is? Dat je de monitor evt mee kan nemen een kantine in bijv.?

@hafrocky, ik ben wel benieuwd welke camera jij precies hebt. Met kaartje klinkt me dan nog wat beter in de oren dan een extra telefoon erbij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:01

Dan heb je geen beeld want er zit geen baterij in het scherm. Hoef ik ook niet te hebben want ik laat ze niet onbeheerd achter.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:33

zoef123 schreef:
Nu bijna een jaar een camera van Temu van €17,50 en hij werkt perfect en ook top beeld.

draadloos of met draad?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:01

Heb je toevallig al een camera gevonden? :D

Ik ben ook opzoek. Ik wil er graag een die echt makkelijk te installeren is. Ik neig nu erg naar de Floview maar wel prijzig.. Helaas niet voor verre afstand maar voor mij is onderweg belangrijkste.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:08

[VSW] Welke trailer-camera?

Zie dit topic, wat Thrive zegt.

Ik heb het ook op deze manier. (staat ook in dat topic) Vandaag nog op wedstrijd gebruikt. In de kantine had ik nog goed bereik.
En zeer betaalbaar,

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 13:19

Ik had ook zo een soort setje als capopjekop via Ali voor een paar tientjes gekocht. Alleen heb ik heel veel issues gehad met de stroom (op een of andere manier lijkt mijn binnenlamp geen 12 volt af te geven). Uiteindelijk ingeplugd op externe batterij.

Daarmee werkt het wel. Maar vraag is of het echt allemaal lekker werkt want ik heb dus inderdaad een aluminium trailer, die de signalen nogal stevig binnen houdt.

Ik moet het allemaal nog even goed op zijn plek plakken en doortesten.

Ik wou eigenlijk liever niet met batterijen en los scherm omdat ik niet altijd even goed ben in opladen.

Op zich kun je op Ali ook tig van die losse camera’s die een eigen wifi netwerkje opbouwen kopen. De simpelste oplossing dan is om een oude telefoon of iPad in je auto te gooien.