Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Komt hij ook uit Spanje of is hij in NL geboren?
Als hij in Spanje is geboren en getraind heb je grote kans dat hij te zwaar is gereden op het bit. Het kan zijn dat hij littekens heeft in zijn mond of schade aan zijn kaak.
Ik zou dat eens met een dierenarts willen bespreken.
Friezenkind schreef:Wat voor bit rijd je mee? In Spanje gebruiken ze vaak een ongebroken bit, vaak met lange scharen.
De mijne ging aan de kletter met een dubbel gebroken, ik heb dik een jaar met een ongebroken bustrens gereden, en rijtechnisch veel vooruitgang gemaakt voorsdat ik weer een dubbel gebroken bitje probeerde.
VinceMaestro schreef:Hallo goedenavond allemaal, mijn paard die fleemt als je al een beetje druk opneemt met het bit, en ik wou vragen of iemand het antwoord weet. Ik zou niet 100% zeker kunnen zeggen of het misschien aan pijn ligt, zijn gebit is helemaal in orde en hij doet het al sinds dat hij bij ons terecht is gekomen.
Wat wel zo is, dat hij bij ons kwam was hij nog nooit naar de tandarts geweest en had hij wondjes in zijn mond door de haken in zijn mond. Misschien dat hij last heeft van die littekens?
_coquette_ schreef:Is het paard al wel eens gekeurd? Ik vind flamen met bit in en en snel aan de kletter gaan toch wel echt tekenen van pijn...
Elisa2 schreef:VinceMaestro schreef:Hallo goedenavond allemaal, mijn paard die fleemt als je al een beetje druk opneemt met het bit, en ik wou vragen of iemand het antwoord weet. Ik zou niet 100% zeker kunnen zeggen of het misschien aan pijn ligt, zijn gebit is helemaal in orde en hij doet het al sinds dat hij bij ons terecht is gekomen.
Wat wel zo is, dat hij bij ons kwam was hij nog nooit naar de tandarts geweest en had hij wondjes in zijn mond door de haken in zijn mond. Misschien dat hij last heeft van die littekens?
Was dit paard uberhaupt al beleerd? Wat doet hij met hoofdstel aan de longe? Heb je een instructeur, zo ja wat zegt die er van? Hoe neem jij druk op het bit?
VinceMaestro schreef:Hij gaat niet aan de kletter met druk van het bit, we hebben langs de bak een huisje waarvan alle paarden op stal een probleem van maken. En af en toen weigert hij er langs te gaan