Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annet73 schreef:Oh nee, ze staat de hele dag buiten ineen ruime paddock met hooi en water en vriendjes om haar heen. Wat dat betreft niets te klagen!
Het enige wat nu even tijdelijk anders is is het feit dat onze losgooibak open ligt. Ze is gewend dat ze daar een keer of 2 a 3 per week even lekker kan rennen en bokken. Alhoewel haar paddock ruim genoeg is om overdag vrij in te bewegen is deze niet groot genoeg om even goed los te gaan.
Earth schreef:Maar daar is een paddock juist voor bedoelt. Beweging en eten. Als dat niet kan, dan is het eigenlijk gewoon een buitenstal.![]()
Dus in feite zit je dus nog steeds met hetzelfde probleem. Ze moet de ruimte krijgen om haar energie kwijt te kunnen.
Annet73 schreef:Oh nee, ze staat de hele dag buiten ineen ruime paddock met hooi en water en vriendjes om haar heen. Wat dat betreft niets te klagen!
Het enige wat nu even tijdelijk anders is is het feit dat onze losgooibak open ligt. Ze is gewend dat ze daar een keer of 2 a 3 per week even lekker kan rennen en bokken. Alhoewel haar paddock ruim genoeg is om overdag vrij in te bewegen is deze niet groot genoeg om even goed los te gaan.
Onali schreef:Annet73 schreef:Oh nee, ze staat de hele dag buiten ineen ruime paddock met hooi en water en vriendjes om haar heen. Wat dat betreft niets te klagen!
Ze staat dus in stal en een stal buiten zonder muren.
Een paddock is niet alleen voor de frisse neus maar juist voor het scharrelen, de benen strekken, gek doen.
Kortom vrije beweging, meer dan alleen een klein rondje lopen maar een sprintje trekken.
prugelpiet schreef:Mijn paard staat ook in een ruime paddock. Echt ruim genoeg om te rennen en te bokken, en toch doet ze dat niet. Totdat ik haar losgooi in de 20x60 baan, dan lijkt het soms net alsof het dier al dagen op hok stond![]()
Wat meer beweging geven? Lekker even bokken aan de longeerlijn? Als ik longeer met singel gedraagt alles zich netjes maar alleen aan een halstertje mag er best even gerend en gebokt worden. Soms zijn ze dat even nodig, maar dat blijkt ook wel weer met dit paard. Of onder het zadel een beetje losstappen en dan eerst even lekker galopperen?
Het paard kan niet los, maar er zijn meer manieren om hem wel even lekker de benen te laten strekken.
DuoPenotti schreef:Dus het enige vrije buiten met genoeg ruimte was een paar keer per week?
En ook dat is er nu niet meer.
Begrijp ik dat goed?
Annet73 schreef:Earth schreef:Maar daar is een paddock juist voor bedoelt. Beweging en eten. Als dat niet kan, dan is het eigenlijk gewoon een buitenstal.![]()
Dus in feite zit je dus nog steeds met hetzelfde probleem. Ze moet de ruimte krijgen om haar energie kwijt te kunnen.
Ik snap wat je bedoelt. Toch denk ik dat er maar weinig paarden zijn die de hele dag in een paddock staan die groot genoeg is om even flink een sprintje te trekken. Ook wij hebben niet zo’n paddock. Wel is deze groot genoeg om overdag toch nog wat beweging te krijgen. Een buitenstal zal ik het dan ook zeker niet noemen.
Annet73 schreef:Earth schreef:Maar daar is een paddock juist voor bedoelt. Beweging en eten. Als dat niet kan, dan is het eigenlijk gewoon een buitenstal.![]()
Ik snap wat je bedoelt. Toch denk ik dat er maar weinig paarden zijn die de hele dag in een paddock staan die groot genoeg is om even flink een sprintje te trekken. Ook wij hebben niet zo’n paddock. Wel is deze groot genoeg om overdag toch nog wat beweging te krijgen. Een buitenstal zal ik het dan ook zeker niet noemen.