Onali schreef:Fijn al die negativiteit weer rondom shetlanders.
Geen will to please? Ik ken meer werkwillige shetlanders dan dat ik luie shetlanders ken.
Maar bij elk paard geldt dat niet elk paard (of pony) geschikt is voor kinderen.
TS ik zou het niet doen, je klinkt al best druk en een derde dier brengt ook weer extra kosten met zich mee.
Nou, precies dit!! Toen ik besloot mijn IR ruin van het gras te halen in 2014 én mijn eigen plekje kon creëren, heb ik een geweldige Shetlander erbij gekocht. Nog zo'n ouderwetse grotemaats Shet met veel manen, een mini Black Beauty. Ze is super werkwillig en leergierig. En zo zachtaardig, maar wel met eigen mening, maar bij mij mag dat. Overigens is ze keurig opgevoed. Het is een SCHAT van een pony en ik heb een hecht duo. Ze zijn super samen, héérlijk stel
.
Ik heb een verzorgmeisje van 11, die stapelgek op die kleine is, met haar gaat wandelen, grondwerk doet. Ikzelf doe o.a. lange teugelen met haar. Ze is supergoed in dressuuroefeningen en springen, ze gaat graag met je mee naar buiten, wandelend of fietsend.
Maar goed... buiten dit, ze kosten ook geld. Dierenarts, tandarts, hoefsmid, wormkuur... Even 'goedkoop' een Shetje erbij, vergeet dat maar. En ze zijn sober, dus bij andere paarden met onbeperkt voer of continu op gras, ik ben daar geen fan van. Ik vind het belangrijk dat een paard niet te dik wordt.
Dus als je eigenlijk gewoon liever twee paarden houdt, niet aan beginnen.
Daarbij zijn Shets niet per se kinderpony's. Ze zijn uitermate slim, dus ook zo 'verpest' door de verkeerde benadering.. Ik heb geluk met dit leuke meisje, die enorm verantwoordelijk en paardvriendelijk is en meer doet/leert dan rijden.
Veel mensen veroordelen Shets, maar ik denk dat veel Shets gewoon totaal verkeerd weggezet worden in de paardenwereld, waardoor ze zich totaal onbegrepen voelen. Met alle gevolgen van dien. Zo triest.