Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mika11 schreef:Dan zou ik mijn paard niet uitlenen.
Je hebt er veel meer aan als je zelf op je paard blijft rijden.
Zodat je zelf steeds beter een combinatie gaat vormen met je paard.
capopjekop schreef:Loop je tijdens het rijden tegen problemen aan? Of is het puur jouw angst?
Soms kan het helpen als je een ervaren ruiter je paard even laat doorrijden. Toen m'n pony ingereden werd waren er situaties waar ik net te weinig ervaring voor had. Toen was het heel fijn dat m'n instructrice m'n pony een paar keer reed zodat zij m'n pony het gewenste gedrag kon aanleren. Ik had daar zelf nog niet de handigheid in.
Maar je paard is verder wel gewoon braaf zo te lezen. Dan heeft het geen meerwaarde om een ander erop te laten. Je hebt je paard pas net. Lekker onder begeleiding meters maken. Dan groeien jullie vanzelf dichter naar elkaar toe.
Beemsterkaas schreef:Niet doen, wat een krom voorstel ook van die instructeur. Voelt heel erg aan alsof hij dat meisje een plezier wil doen met jouw paard.
Zijn taak is om jullie een team te maken, als hij dat niet kan, zou ik een nieuwe zoeken.
Maflinger_S schreef:Bij jezelf blijven en je eigen paard zelf blijven rijden. Zo te lezen is er niet zo veel aan de hand: je paard is braaf zat en jij hebt zo te lezen prima door waar je met je paard naar toe wilt.
Rustig bouwen aan het worden van een goede combinatie met je paard. Ik weet niet hoe oud je paard is, maar jij bent nog jong zat om nog lang plezier te hebben van en met dit paard. Het voordeel van een eigen paard is meestal dat er geen haast bij is; gebeurt het vandaag niet, misschien morgen dan, of volgende week, volgende maand, volgend jaar. Of nooit, maar dan heb je toch mooi de weg er naar toe.
hwn schreef:Zou ik ook niet doen, zeker als zij het paard zou moeten "aanpakken". Geen idee wat daar precies mee bedoeld wordt, maar een paard dat iets niet fijn vindt, maar toch braaf blijft, gaan "aanpakken", dan gaat het vertrouwen stuk. Eerlijk gezegd zou ik zelfs eens uitkijken naar een andere instructeur die geduldiger is met jou en je paard (desnoods een lesje boeken bij een ander zonder de eerste direct de laan uit te sturen).
troi schreef:Ik kan me voorstellen dat een jong paard onder een angstige ruiter niet stabieler wordt. Die vereisen vaak toch wat leiderschap om fijn te blijven onder het zadel. Maar dat wil niet zeggen dat je dus je paard moet uitlenen! Als het al aan de orde is natuurlijk. Dan zou ik nog liever 1 van mijn lessen vervangen door de lesgever zelf (betaald) te laten trainen met het dier.
Friezenkind schreef:Sorry maar voor mij komt dit over als ‘ik wil dat meisje een gunst doen met een jouw paard’, zou ik niet doen. Je hebt je paard kort en jullie moeten nog een team worden. Het zou imo anders zijn als je paard er met je vandoor gaat, maar dat is volgens mij niet aan de orde.
Gerrit1982 schreef:Ik hoor best vaak dat ik soms te zacht kan zijn.
Ik ben zelf van mening dat ik geen ruzie hoef te maken met het paard.
Mijn instructeur bedoelt ermee dat ze niet zomaar mag stoppen. Als er iets nieuw in de bak ligt wat er de dag ervoor niet lag heeft ze de neiging om te wijken en wordt ze een beetje spooky, dan is het een kwestie van 2x langs rijden en een beetje been en is het voorbij. Hij is van mening dat ik iets strenger mag zijn
Ik rijd haar zonder zweep of sporen en houd dit graag zo.
Gerrit1982 schreef:troi schreef:Ik kan me voorstellen dat een jong paard onder een angstige ruiter niet stabieler wordt. Die vereisen vaak toch wat leiderschap om fijn te blijven onder het zadel. Maar dat wil niet zeggen dat je dus je paard moet uitlenen! Als het al aan de orde is natuurlijk. Dan zou ik nog liever 1 van mijn lessen vervangen door de lesgever zelf (betaald) te laten trainen met het dier.
Het is een paardje met een heel fijn karakter, ze kan wel wat kijkerig zijn maar slaat niet op hol oid.
Ik vind zelf dat er niet echt iets te corrigeren is, ze is anderhalf jaar in training geweest bij een sportstal voordat ik haar kocht. Aan het paard ligt het niet vind ik, voor mijn gevoel gaat het ook wel gewoon goed, het blijft een levend dier die af en toe schrikt. Het is ook niet zo dat dit dagelijks gebeurt
Gerrit1982 schreef:Beemsterkaas schreef:Niet doen, wat een krom voorstel ook van die instructeur. Voelt heel erg aan alsof hij dat meisje een plezier wil doen met jouw paard.
Zijn taak is om jullie een team te maken, als hij dat niet kan, zou ik een nieuwe zoeken.
Dat gevoel kreeg ik dus ook een beetje.
Ik snap niet zo goed waarom ik iemand een gunst zou moeten doen om te laten springen met mijn paard. Risico’s zijn uiteindelijk wel allemaal voor mij.. en ik zelf schiet er weinig mee op.
Heel leuk en aardig dat ze volgens hem goed kan rijden en springen leuk vindt, maar dan moet ze toch echt opzoek naar een eigen paard denk ik dan