Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Er is een bokker, Djilna, die dit met een veel jonger paard aan de hand heeft gehad. Ze heeft later met dat paard nog internationaal endurance gereden. Geen idee hoe en hoelang de revalidatie is geweest. Djilna is momenteel op vakantie, maar je zou haar oude topics even kunnen opduikelen. Paard heette Bliksem. Is echt jaren geleden, 15 jaar oid?
SamanthaB schreef:Hallo allemaal,
Mijn paard van 18 heeft op 3 plaatsen zijn schoft gebroken door een noodlottig ongeval. Nu is het advies 6 maanden boxrust met pijnstillers, ze verwachten dat het geneest, misschien nooit meer rijden maar dat neem ik dan maar voor lief. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan er helaas (gelukkig maar) niet echt veel informatie over vinden. Hij moet op stal staan ivm rust maar ik heb hier wel moeite mee, snap dat het beter is voor zijn herstel maar ze adviseren helemaal niet met hem een rondje te gaan stappen. Maar hij mag eventueel wel in een hele kleine paddock, dat vind ik dat weer een beetje tegenstrijdig. Je weet echter nooit hoe gek of wat hij doet op de paddock en aan de hand heb je daar wat meer controle over.
prugelpiet schreef:6 maanden? Waarom? Is het een gecompliceerde breuk? Ik zou de foto's opvragen en beoordeling en advies aanvragen bij andere, goede klinieken. Ik ken via via 2 paarden met een schoftbreuk, en beide hebben echt geen 6 maand op stal gestaan. Maar de ene breuk is de andere niet.