Paardenmens, mens met paarden of toch een Penny meisje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmens
114 (60%)
Mens met paarden
35 (18%)
Penny meisje
39 (20%)

Totaal aantal stemmen: 188

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 13:33

Ik zie steeds vaker dat mensen vinden dat er geen paardenmensen meer zijn en nu vooral mensen met paarden.
Maar waar val je nu zelf onder?
Ik ben wel benieuwd waar bokkers zichzelf onder schalen.

Zelf ben ik gewoon een volwassen Penny meisje die graag ponys red en 'wilde' hengsten temt :+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:57

Ik ben een beetje een mengsel van Paardenmens en Penny meisje.
Ik heb paarden (mijn eigen en soms opfok) en 2 Shetlanders bij huis die ik heerlijk kan vertroetelen, vlechtjes maken etc. en lol mee heb. Bijvoorbeeld voor een sleetje knopen als er sneeuw ligt, dus daar hoop ik nu ook op. Ik heb mij veel verdiept in alle takken en rij vanaf jongs af aan, dus ook echt een paardenmens.
Ik ken wel mensen met paarden die ze er maar gewoon bij hebben, tussen de koeien of wat fokken maar verder niet echt de passie hebben.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:18

Vroeger echt een paardenmeisje, maar de laatste jaren schaar ik mezelf onder 'Mens met paard'.

Ik ben gek op mijn paard, maar het is niet zo dat alles om mijn paard draait of ik mijn leven rondom mijn paard plan. Ik doe genoeg andere dingen waardoor ik niet altijd naar mijn paard kan/ga, en heb naast hem ook nog andere hobby's. En ik merk ook dat met een eigen woning en fulltime baan mijn leven inmiddels ook heel anders is geworden, waardoor ik soms ook andere prioriteiten heb. Het is niet meer zoals vroeger waar mijn paard naast school mijn enige verantwoordelijkheid was en ik daar hele middagen kon rondhangen.

Paard staat volpension en wordt prima voorzien in zijn behoeftes als ik een dag niet kom, dus is zeker niet zielig ;) Als anderen mij daardoor als 'minder' paardeneigenaar zien, so be it.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:37

Paardenmens èn pennymeisje :D
Mijn wereld draait om mijn dieren en ook qua kennis en feeling ben ik het.

(En dat is voor mij tevens waarop ik baseer of iemand een paardenmens of een mens met paarden is!)

germie

Re: Paardenmens, mens met paarden of toch een Penny meisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:43

Absoluut een paardenmens. Heb al zo veel paarden ingereden en getraind, dieren keuringsklaar gemaakt, enz. Maar ik ben ook gewoon soms een pennymeisje hoor, gewoon lekker m'n paard een beetje knuffelen en verwennen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:48

Wat bedoel je met 'mens met paard'?
In deze context lees ik het als, iemand die een paard heeft maar er totaal geen verstand van heeft. Ik denk alleen dat niemand zichzelf onder die categorie wil scharen (muv misschien van mensen die net een eigen paard hebben gekocht)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:55

ik ben een paardenmens ( vind ik zelf) ..... ik heb teveel meegemaakt in mijn leven met paarden en heb zoveel kennis vergaart op alle maneges, stallen. fokkerijen etc etc.... ook heel veel ellende meegemaakt etc etc

maar het maakt niks uit of je nou 10 jaar of 40 jaar in de paarden zit dat je een paardenmens maakt.
Ik ken mensen die al hun leven lang paarden hebben of rijden of weet ik veel.... maar ze weten nog steeds geen moer van paarden. Alleen wat ze zelf meegemaakt hebben.
Dan ben je in mijn optiek nog steeds een mens met paarden ipv een paardenmens.

Een paardenmens word je door dingen meemaken, er lering uit trekken, je overal in verdiepen in de breedste zin van het woord.... bv ongelukken met paarden, wonden, veulens, geboortes die misgaan, fokken....diverse takken van de sport etc etc....

Dat kan in 15 jaar zijn of 40..... ligt er maar net aan wat je meemaakt.
En er is ook een stukje "gevoel en instinct" wat je denk ik moet hebben....

Dus ja, je kunt een mens met paarden zijn zelfs als je al 40 jaar erin zit maar gewoon niks meegemaakt hebt
En ja, je kunt al snel een paardenmens zijn wanneer je maar genoeg dingen meemaakt of ziet gebeuren....

en penny????? zijn we dat niet allemaal heel soms.....

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 14:57

Ik ben een paardenmens. Kan mij geen leven voorstellen zonder. Maar voel me soms een 'mens met paard' want in sommige situaties modder je maar wat aan omdat je nooit alle kennis in huis hebt..

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:04

Ik noem mijzelf tegenwoordig ‘paardenbejaarde’….
In de pensioenleeftijd maar nog wekelijks bezig met mijn verzorgpaard van een vriendin… +:)+

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:29

paardenmens, :j Genoeg gedaan en meegemaakt en als ik iets niet weet gaat er gelijk uren onderzoek tegenaan, zodat ik niet zonder info sta, ook niet tegenover de ''geleerde'' in de paardenwereld, ben daarin te vaak teleurgesteld. Penny als in lol met je knol, zeker, we rijden alleen maar buiten, sprintje trekken, lekker wandelen. Mijn paarden gaan voor alles, daar komt niemand\geen hobby tussen. Enige wat ertussen komt is mijn eigen vermoeidheid, waardoor het vaak voelt alsof ik mens met paard ben, enorm aan het vechten, uurtje m'n dieren verzorgen en weer naar huis. Langudrig uren spenderen op de wei heb ik nooit gekunt. Daarnaast praat ik nauwelijk over m'n paarden en draag niet vaak paardenkleding buiten, het is wel gescheiden, die twee werelden. Beetje van alles dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:47

Ik ben een mens met paarden. Van andere paarden kan ik zelfs een beetje bang zijn. Maar mijn paarden waren wel mijn vrienden en Polie is nog mijn vriendin, waar ik het goed mee had en heb als ik haar zie
Voor mij zijn paarden mensen bv mensen die paarden fokken, die overal op klimmen en met alle soorten paarden om kunnen gaan.
Ik heb dat totaal niet. En omdat ik dat weet heb ik altijd hele fijne betrouwbare paardjes gekocht. De wat moeilijkere laten staan waardoor ik een geweldige vriendschap met drie paardjes heb gehad. Geweldig toch.
Dus mens ken je zelf en kies het paard uit dat jij aan kunt. Dan wordt het een win - win situatie.
En aangezien vriendschappen voor mij voor het leven zijn, blijven alle paarden zolang ik in leven ben onder mijn verantwoordelijkheid.
Polie is gearriveerd op haar laatste adresje in de kudde. Als ik dood gaat blijft ze daar. Een paardje alleen is nl niet goed. Maar zelfs nu nog ben ik diegene die op afstand verantwoordelijk voor haar ben en blijf en het laatste woord heb. Zo voelt dat voor mij. Ze is nl absoluut niet gedropt daar. Dus ik ben zo dankbaar dat ze gelukkig is en ik de belofte dat als het goed gaat ze is aangekomen op haar laatste adresje, nog steeds kan waarmaken. Ze is nl bij fijne mensen die goed voor haar zorgen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:52

100% paardenmens hier. Mijn leven draait om mn paarden, mijn dag-indeling draait om mn paarden (feestjes, afspraken worden gepland om de paarden heen want die gaan altijd voor), ik heb ze thuis en het in van s ochtends tot s avonds paard. En als het een keer een dag zulk verschrikkelijk weer is dat ze op stal blijven dan voel ik me daar de hele dag schuldig over _O-. Ik ben een gelukkig mens als ze weer tevreden staan te kauwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:55

Ondanks dat mijn leven om paarden draait. Ik veel ervaring heb opgedaan.
Vind ik mijzelf nog steeds een mens met paard.
Door veel uren met ze te spenderen heb ik bepaalde vaardigheden verworven.
Maar ik denk dat een echt paardenmens ze altijd al had.

Ondertussen ben ik ook een penny wat ik vroeger juist niet was :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:33

Ik noem mezelf vaak een paardenmens, maar iedere keer word ik toch weer geconfronteerd met hoeveel er nog te leren valt. Dus misschien toch meer een mens met paard. Qua inzet en "simpel zijn" rondom paarden zou ik mezelf wel weer paardenmens noemen :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 16:57

Ik ben een echte penny meisje, mijn paard kan namelijk steigeren op commando 8-) <3
Afbeelding

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:24

paardenmens al 60 jaar , heb liever een kudde paarden dan kudde mensen om me heen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:30

Ik denk paardenmens, opgegroeid met paarden, veel gewerkt in de paarden en paarden zijn echt mijn leven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:38

Ik zou mezelf onder paardenmens scharen. Ik ben nooit echt een tuttert geweest met mn paarden, heb allerlei scholing en studies gevolgt om ze zo goed mogelijk te kunnen helpen en vraag mensen met veel kennis en kunde bij mn dieren en vind het fijn om te sparren. Mijn dieren hebben het goed, vind ik. Ik doe daar ook alles voor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:27

hiphorse schreef:
Ik zie steeds vaker dat mensen vinden dat er geen paardenmensen meer zijn en nu vooral mensen met paarden.
Maar waar val je nu zelf onder?
Ik ben wel benieuwd waar bokkers zichzelf onder schalen.

Zelf ben ik gewoon een volwassen Penny meisje die graag ponys red en 'wilde' hengsten temt :+

Ik mis er eentje: paardenmens in opleiding :D

Je bent er nooit over uit geleerd. Maakt niet uit wat je aanhaalt, er is iemand die je daar meer over kan vertellen dan je op dat moment weet.

Oh, enne, wilde merries temmen is simpeler; dan raakt tenminste niet je hele omgeving over de zeik omdat er nog iets onder hangt }:) scheelt je een hoop gedoe in deze paarden-bananen-republiek.....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:30

Ik heb een hengst, mijn vorige paard was ook een hengst dus ik ben een Penny hengstentemmer :D.

Maar in de basis ook paardenmens, die ook veel aandacht voor de psyche van een paard heeft zonder in de koetsjie koetsjie val te stappen ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:36

Westhof schreef:
Vroeger echt een paardenmeisje, maar de laatste jaren schaar ik mezelf onder 'Mens met paard'.

Ik ben gek op mijn paard, maar het is niet zo dat alles om mijn paard draait of ik mijn leven rondom mijn paard plan. Ik doe genoeg andere dingen waardoor ik niet altijd naar mijn paard kan/ga, en heb naast hem ook nog andere hobby's. En ik merk ook dat met een eigen woning en fulltime baan mijn leven inmiddels ook heel anders is geworden, waardoor ik soms ook andere prioriteiten heb. Het is niet meer zoals vroeger waar mijn paard naast school mijn enige verantwoordelijkheid was en ik daar hele middagen kon rondhangen.

Paard staat volpension en wordt prima voorzien in zijn behoeftes als ik een dag niet kom, dus is zeker niet zielig ;) Als anderen mij daardoor als 'minder' paardeneigenaar zien, so be it.

Dit dus, zo denk ik er ook over

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:45

Alles wat ik beslis en doe rondom mijn paard is 100% voor het geluk en de gezondheid van mijn paard. Ik heb daarbij mijn eigen ambities, mijn hobby en dat stuk van mijn geluk moeten opbergen. Toch ben ik iedere dag meerdere uren op stal te vinden, omdat ik ongezond veel van dat paard houd. Ik durf mezelf dus wel een paardenmens noemen.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:49

Ik ben 10000% Een Pennymeisje. :j
Paardenfilms, paardenboeken, paardenseries. COUNT ME IN.
Paardenspellen, evenementen, paardensport op TV. Ik ben er.
En natuurlijk; koop je de Penny? Uhm... Soms nog steeds ja! Whahahaaa! Maar mijn paard heeft ook meerdere keren in de Penny gestaan. <3
Heb ik andere hobby's? Absoluut. Maar dat maakt me niet een mindere penny.
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:23

Ik zat toen ik 9 was voor het eerst op een pony. Ben nu 53 en woon met mijn 9 paarden op een prachtige accomedatie waar ik 24/7 zorg voor ze draag.
Ik schaar mezelf dus wel onder paardenmens :D

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:28

Absoluut een paardenmens.