Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Ik zou 'm zelf naar de slager brengen. Dit paard klinkt niet als een makkelijk paard en dat is een recept voor handel, of een plek waar hij niet juist gehouden word en de laatste paar jaar dus geen prettig leven voor hem zijn.
Amber_anne schreef:Je wilt een oud paard met mankementen weg doen en dan ook nog naar een 24/7 buiten plek waar hij meerdere dagen per week gereden wordt
Klinkt hard maar de kans dat je dit gaat vinden met de garantie dat hij daar blijft is nihil.
Je gaat hem of zelf moeten houden, of op pensioen zetten of inslapen
L_Ruiter schreef:Hij doet het nog heel goed en heeft ook echt plezier in werken. Wordt nu 5 keer per week gereden. Van stilstaan zou hij niet gelukkig worden, dus pensioen plekje is denk ik niks voor hem. Zal eens kijken op de site van manege De Hazelaar, maar ik vermoed dat hij niet goed gedijd bij veel verschillende mensen om hem heen. Daarnaast moet hij minimaal 12 uur per dag buiten staan (liefst 24/7) omdat hij anders ook niet gelukkig is en zich dat uit in probleemgedrag.
Best een ingewikkelde situatie…
SansaS schreef:Naar de slager kan prima je moet er dan alleen voor betalen omdat het vlees niet gebruikt kan worden.
Overwegen zo'n paard te verkopen gaan me de nekharen van overeind staan. Jij hebt voor dit paard gekozen. Hem afdanken voor een nieuw exemplaar hoort daar niet bij. Of hou het paard of neem je verantwoordelijkheid en breng hem naar de slager.
L_Ruiter schreef:Hij doet het nog heel goed en heeft ook echt plezier in werken. Wordt nu 5 keer per week gereden. Van stilstaan zou hij niet gelukkig worden, dus pensioen plekje is denk ik niks voor hem. Daarnaast moet hij minimaal 12 uur per dag buiten staan (liefst 24/7) omdat hij anders ook niet gelukkig is en zich dat uit in probleemgedrag.
Best een ingewikkelde situatie…
Achterom schreef:Nu ga ik even heel hard zijn: het is niet ingewikkeld, het is heel simpel. Jij wilt hem niet meer, hebt er geen zin meer in. Wilt er geen tijd meer voor maken.
Dat is helemaal niet erg, dat kan gebeuren. Maar is niet ingewikkeld.
L_Ruiter schreef:Een pensioenplek zoals die in Frankrijk zou inderdaad ideaal zijn. Dankzij dit toppic weet ik nu van het bestaan van dit soort betaalbare opties in mooie natuurgebieden. Dat was het hele doel van dit topic. Dank voor het meedenken.