Mijn paard had een flinke verticale scheur in zijn voet, en omdat hij al eerder een keer geopereerd is aan dat been wilde ik graag even de mening van de kliniek in België waar hij ooit geopereerd is. Mailtje gestuurd, foto erbij. Binnen een uur hoofd chirurgie aan de lijn, vond het beter als hun hoefsmid er naar keek.
Zo gezegd zo gedaan, ik afgelopen vrijdag paard in geladen en rechtstreeks naar de smid van de betreffende kliniek gegaan (heb geen dierenarts gezien) Smid kijkt, loopt er een rondje omheen, voelt eens en zegt ‘scheur is oppervlakkig maar hij is wel kort zou er een ijzer onder doen’. Uiteraard stemde ik daarmee in en heeft hij nu 2 keurige normale niks speciale hoefijzers voor. Achter niks gedaan, scheur beetje uitgefreesd. Denk dat als we er 30 min geweest zijn is het veel. Over kwaliteit niks te klagen paard staat er keurig op.
Maar nu kreeg ik gister de rekening, €275 ex btw. Dus puur voor 2 normale ijzers vóór en zonder enige interventie van een dierenarts. Had de rekening direct betaald maar hoe langer ik er over bedenk hoe vreemder ik het ga vinden. Of loop ik achter en zijn dit tegenwoordig normale bedragen? Ik betaalde 5 jaar geleden dat bedrag daar voor een gipswissel onder algehele anesthesie op tafel in de OK, niet voor 2 ijzers.