Bokkers in het buitenland met paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Bokkers in het buitenland met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-24 14:26

Woon jij met je paard in het buitenland ? en waar?
Ik heb een paar jaar in Bayern/Duitsland en Italie gewoond en denk ik erover weer naar het buitenland te verhuizen. Frankrijk misschien maar ik weet het nog niet. Het zou leuk zijn om te zien waar bokkers wonen (welke landen) en waar je met je paard mooi kan buitenrijden :) voordelen en nadelen. Verhuizen naar buitenland is best een grote stap maar verhuizen met paard naar buitenland nog groter natuurlijk :)

PBA_

Re: Bokkers in het buitenland met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:13

Ik volg ivm emigratie plannen met de dieren

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:16

Ja ik.
Maar ik heb niet het idee dat emigreren met paard lastiger is dan zonder paard zolang je niet op het vliegtuig hoeft. Kwestie van stal zoeken, registreren en opladen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:00

Wij wonen alweer ruim 10 jaar in Frankrijk. Hebben 2 paarden meegenomen, wat paarden hier gekocht/gekregen en inmiddels een pensioen en opfok stal opgericht waarbij we ons richten op Nederlandse dieren/eigenaren. Sinds kort heb ik weer een rijpaard waar ik buitenritjes mee maak.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:12

Ik woon nu al 4,5 jaar in Portugal. Mijn paard heb ik na een half jaar laten vervoeren naar Portugal met Marcel Jordan. Ik heb mijn paard eerst in een pensionstal gehad maar dat duurde niet lang omdat ze ondanks beloftes mijn paard nooit buiten zetten. Toen heb ik er een bij gekocht zodat mijn paard niet alleen zou staan, nu staan ze aan huis.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:24

Kijk in het emigratie topic zou ik zeggen :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:49

Ik woon in Zweden - zoals heeel veel andere bokkers haha. Ik heb in NL nooit een paard gehad ( :$ ) en mijn paard in Zweden gekocht. Paarden houden in Zweden is heel makkelijk, stalling is hier makkelijk te vinden en goedkoop. Er is veel land voor de paarden en veel prachtige bossen om in buiten te rijden :) Je hebt hier (buiten de grotere steden om) geen ruiterpaden dus je mag overal rijden waar je maar wilt, dat is een heerlijke vrijheid. Het grootste nadeel is dat het land zo uitgestrekt is, en je dus vaak ver moet rijden voor bijv wedstrijden oid maar ook dat er maar een handjevol echt grote klinieken in het land zitten met bijv 24/7 acuut dienst. Ook is de DA ontzettend duur hier, maar dat is op de meeste plaatsen zo :))

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:53

Ik ben in 2002 met 2 paarden naar Noorwegen verhuisd.
Ik vind stalling in verhouding behoorlijk duur, gelukkig heb ik ze lekker aan huis staan.

Ik heb nu nog maar 1paard en de markt is als je een warmbloed zoekt echt slecht. Dus mijn zoektocht duurt maar :')

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:14

noordje schreef:
Ik ben in 2002 met 2 paarden naar Noorwegen verhuisd.
Ik vind stalling in verhouding behoorlijk duur, gelukkig heb ik ze lekker aan huis staan.

Ik heb nu nog maar 1paard en de markt is als je een warmbloed zoekt echt slecht. Dus mijn zoektocht duurt maar :')

Misschien een optie om je paarden zoektocht te verbreden naar bijv terug naar nederland, als je hier op vakantie gaat om bijv familie te zien. Een week door heel het land te rijden om paardjes te bezichtigen :o of bijv als je nog iemand hier kent die bij paarden laten kijken. c:

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:52

Ben ik al aan het doen,in Zweden bijv is al meer aanbod.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:00

Importeren vind ik anders best een dingetje, even een dier dat je niet kent(in mijn geval 700) km op transport zetten, bijna 1000 euro daaraan uitgeven en dan nog eens kijken wat je hebt gekocht :D ik durf het zelf niet aan :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:22

Tja, in grote landen kun je ook 700 km binnen eigen land rijden. Of er nou een grens tussen zit of niet maakt m.i. nauwelijks verschil.
En bovendien kun je ook als je het paard van de buurnan koopt pech hebben dat het niet klikt, die kun je evenmin terug brengen.
Misschien ben ik gewoon wat roeklozer aangelegd of wellicht maakt het bij mij sowieso niet uit omdat ze onbeleerd of nog veulen waren toen ik ze kocht, dan weet je nooit of het wat is.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:38

Mij maakt het ook niet zoveel uit eigenlijk,het is alleen wat lastiger met plannen om te gaan kijken.

Hingarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 18:44

Ik woon in Hornindal, Noorwegen, vlakbij toeristische plaatsen zoals Geiranger, Stryn en Ålesund.
3,5 jaar geleden ben ik verhuisd samen met mijn 5 paarden.
En ja het is schitterend mooi paardrijden hier. :D
Afbeelding

En de paarden hebben ook een echt paarden leven.
Afbeelding

En ja de verhuizing was inderdaad erg stressvol, maar ik heb tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn besluit.
Ik heb het hier enorm naar mijn zin.

Heresy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:47

Ik woon in Oostenrijk, in het Zillertal in Tirol. Het is hier erg mooi maar voor buitenrijden helaas veel te toeristisch. Het gaat wel maar je moet vaak over drukke fiets- en wandelpaden.
Voor paarden is hier het Mühlviertel het paradijs. Veel rustiger en honderden kilometers aan ruiterpaden. :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 19:57

3 jaar geleden ben ik naar Frankrijk verhuisd, met toen 3 paarden, heb er nu 4. Je kan hier fantastisch buiten rijden, zo vanaf huis de bossen in. Overal prachtig uitzicht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn paarden staan aan huis.
(Mijn huis staat te koop trouwens)

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 20:56

lowkey volg dit topic vooral nu om alle mooie fototjes te bekijken van alle mensen en jaloers te zijn op de prachtige uitzichten :D misschien een vakantietje naar Hingarden plannen :P

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:25

Ik ben naar BE geëmigreerd met mijn twee paarden. Ik wilde graag vrijstaand wonen en mijn paarden in de achtertuin (en dan bedoel ik niet n postzegel maar meer dan 5000m2).
Dat was in NL niet te krijgen zonder een bank te overvallen. Toen kwamen we op funda een woning net over de grens tegen. Had precies wat ik belangrijk vond (schuren, 1,3 hectare grond, vrijstaand, in dorpskern maar toch rustig aan een bestemmingsverkeer staart en over paar jaar wss doodlopend).en geliefde was gelijk weg van t huis.

Heerlijke oprit, fijne schuren, 7000m2 bos. Bosbeek over t perceel. ik zit hier op de belgische veluwe dus het is werkelijk prachtig. Bos, duinen, water, natuur. En zeer paardvriendelijk. Goede ruiterpaden, speciale parkeerplaatsen met trailer. In BE merk ik (veel meer dan in NL)dat honden vaak aangelijnd zijn. Ook in bebouwde kom. In verkeer erg vriendelijke mensen over algemeen.
En je spreekt de taal.
Belgie had me nooit echt getrokken, maar eenmaal in dat gebied ben ik er steeds meer van houden. En ik vind qua huis kopen, inschrijving, dingen regelen ook voor je dieren enzo echt een must dat ik goed begrijp wat er gezegd wordt en dat je ook eens iemand op zn duuvel kan geven in een taal die je machtig bent als ze afspraken niet nakomen. Mocht je naar BE, DU of FR gaan raad ik je aan om gewoon paard op te laden ipv hele NVWA protocol te doorlopen want daar moet je n gezondheidskeuring laten doen als je dat opzoekt op de site en het stroomdiagram doorloopt loop je vast. Ik heb boos moeten worden en moeten dreigen mn paard gewoon in te laden en te gaan voordat ze me verder hielpen. De keuring stelde echt geen fluit voor, werd alleen chip gecontroleerd. En kostte 300€ voor twee paarden. Echt waardeloos. En eenmaal nieuwe thuis moest de DA ze registreren kostte ook weer €70.
Ik vond het uiteindelijk helemaal waard met de plek waar ik nu zit die niemand me afneemt (oke, de bank als ik niet betaal :'), maar das anders dan n huurweide en altijd bang zijn dat je eraf gegooit wordt).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 10:15

Ik woon met mijn paarden in Zweden, vlakbij de Noorse grens. Paarden zijn allemaal geïmporteerd of bij mij geboren. :D

Afbeelding

Afbeelding

Lodarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 11:48

Hallo allemaal !!

Wij hebben eerst 11jaar in Duitsland gewoond in het noorden aan de kust met onze Ijslanders , toen zijn we naar Hongarije verhuisd.
Geen spijt van wel was de verhuizing voor de paardjes erg stressvol behoorlijk wennen ook het andere klimaat en hooi .
Maar na dat alles bevalt het ze prima het landklimaat doet mijn oude ruin 28 jarige heel goed , heel gelukkig hier een verademing !! *\o/*

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 15:48

Tinka schreef:
3 jaar geleden ben ik naar Frankrijk verhuisd, met toen 3 paarden, heb er nu 4. Je kan hier fantastisch buiten rijden, zo vanaf huis de bossen in. Overal prachtig uitzicht.
[ [url=m/5VE0Uh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SX1sgA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aK5Fkc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WPo3hL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn paarden staan aan huis.
(Mijn huis staat te koop trouwens)

Wow wat een uitzicht !

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 15:49

Niet alleen prachtige omgeving maar ook prachtige paarden in dit topic ! Wow !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 15:51

Wij wonen in de Haute Vienne en we hebben echt uren en uren buiten gereden met de paarden zo vanuit ons huis. Zo leuk. Inmiddels zijn we gestopt vanwege overlijden twee paarden en een paard dat met vriendinnen in een kudde staat 20 minuten verderop (bij Lizy en Palousaboy).

Ooit een foto topic van de omgeving gemaakt met Hercule (overleden inmiddels).

[VVDD] Oortjes topic in het mooie Frankrijk

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 22:38

Oeh, heel leuk om verhalen van iedereen te lezen. Wij hebben plannen om richting Frankrijk te gaan.
In welke regio's zitten de mensen hier die in Frankrijk zitten?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 08:05

Hingarden schreef:
Ik woon in Hornindal, Noorwegen, vlakbij toeristische plaatsen zoals Geiranger, Stryn en Ålesund.
3,5 jaar geleden ben ik verhuisd samen met mijn 5 paarden.
En ja het is schitterend mooi paardrijden hier. :D
[ [url=m/xno7fk.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de paarden hebben ook een echt paarden leven.
[ [url=m/tQCnYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ja de verhuizing was inderdaad erg stressvol, maar ik heb tot nu toe nog geen spijt gehad van mijn besluit.
Ik heb het hier enorm naar mijn zin.

Wauw, wat prachtig! Als iemand die gestart is met Fjorden en altijd een voorliefde voor Fjorden heeft gehouden, dit ziet er echt uit als een droom :j