Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ramona_90 schreef:Mijn 2 jarige staat met nog 2 andere overdag op de wei, nu als ze een paard weg halen om hier iets mee te doen komt mijn 2 jaige volle gas aangerend en haalt vies gericht uit naar de persoon die een paard wilt pakken.
Weet iemand waar dit gedrag vandaan kan komen ?
Als ze van het land allemaal gehaald worden wordt mijn 2 jarige als eerste gepakt dan gaat dit perfect.
Maar zodra je een ander eerst pakt wordt het gevaarlijk ondertussen.
DuoPenotti schreef:Eens met bovenstaande mensen.
Maar als je dit hier moet vragen dan denk ik niet dat je stevig genoeg in je schoenen staat om het ook uit te voeren.
Want die zweep is leuk, maar de intentie er achter: dit is mijn ruimte, waag niet er in te komen! Dat is waarom het werkt.
Dus vraag hulp van iemand die meer ervaring heeft en het samen met jou leert.
Ramona_90 schreef:DuoPenotti schreef:Eens met bovenstaande mensen.
Maar als je dit hier moet vragen dan denk ik niet dat je stevig genoeg in je schoenen staat om het ook uit te voeren.
Want die zweep is leuk, maar de intentie er achter: dit is mijn ruimte, waag niet er in te komen! Dat is waarom het werkt.
Dus vraag hulp van iemand die meer ervaring heeft en het samen met jou leert.
Bij mij is dit echter nooit gebeurd, maar juist bij de mensen die hun paard willen pakken.
Ik zou idd ook meteen uithalen als hij dit bij mij flikt!
Ramona_90 schreef:Ragdollcat schreef:Dat heb ik wel vaker meegemaakt!
Ik nam dan een longeerzweep mee.
Als die dan kwam aanrennen, pets met de zweep en is t klaar!
Ze nemen idd een zweepje mee, maar hij is niet zo onder de indruk.
Misschien moeten ze een longeerzweep mee nemen idd
Ramona_90 schreef:Ragdollcat schreef:Dat heb ik wel vaker meegemaakt!
Ik nam dan een longeerzweep mee.
Als die dan kwam aanrennen, pets met de zweep en is t klaar!
Ze nemen idd een zweepje mee, maar hij is niet zo onder de indruk.
Misschien moeten ze een longeerzweep mee nemen idd
Iriscope schreef:Het is jouw paard, ik vind het niet OK om hier andere mensen mee op te zadelen en te zeggen dat zij dan maar een zweep mee moeten nemen.
Zorg dat je er de volgende keer bij bent als ze er 1 uit het land halen, zodat je zelf kan zien wat er gebeurt en zelf kan ingrijpen.
boemel schreef:Of een lang touw naar hem toe slingeren.
Het gaat inderdaad vooral om de intentie “blijf uit mijn ruimte “
Charaz schreef:Iriscope schreef:Het is jouw paard, ik vind het niet OK om hier andere mensen mee op te zadelen en te zeggen dat zij dan maar een zweep mee moeten nemen.
Zorg dat je er de volgende keer bij bent als ze er 1 uit het land halen, zodat je zelf kan zien wat er gebeurt en zelf kan ingrijpen.
Hoe dacht je dat TS dit ging oplossen als hij het bij haar niet doet?
Ik zou je stalgenoten adviseren om inderdaad een goeie longeerzweep mee te nemen en hem duidelijk te maken dat hij uit hun ruimte moet blijven. Beetje paard heeft dat snel door, als 2 jarige knul met een grote bek kan je natuurlijk altijd proberen om de boel een beetje te domineren.
Eline_S_S schreef:Mijn paard vloog ook mijn stalgenoten aan in de wei. Dan niet met trappen, maar met bijten. Er staat tegenwoordig een vlaggetje bij de wei. Deze hoeft men maar omhoog te houden en hij houdt afstand. Ik begeleid hem zelf ook met het vlaggetje, waar hij van mij heeft geleerd dat vlaggetje omhoog “stop” of “uit mijn ruimte” betekend. Door je paard zelf aan de hand al grenzen aan te leren, door dus bijvoorbeeld te leren wat “uit mijn ruimte” betekend, zal hij dit bij anderen ook oppikken. Hoeft dan helemaal geen geweld aan te pas te komen
Ramona_90 schreef:Cioccolato schreef:Samenvatting: opvoeden
Hij wordt opgevoed, dit gebeurd echter alleen als andere hun paard willen pakken.
Ik ben hier dus nooit bij.
Citaat:Jij verwacht toch niet dat iedereen met een vlaggetje gaat rondlopen om zijn/haar paard te halen? Dat is gewoon opvoeding welk je paard prima dient te kennen zonder vlaggetje en andere spullen.