App oid om te volgen waar ik ben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

App oid om te volgen waar ik ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 15:21

Normaal gesproken gaat mijn man altijd mee op de fiets als ik ga rijden, maar dat trekt ie lichamelijk niet. Daarom wil ik graag alleen gaan rijden. We wonen in Frankrijk, in the middle of nowhere, en ik rij graag in de bossen achter het huis. Er zijn daar geen huizen en je komt zelden iemand tegen. Mocht ik een ongeluk krijgen of van mijn paard vallen, weet niemand waar ik ben.
Ik dacht er bestaat vast wel een app zodat mijn man kan zien waar ik ben. Ik heb een android telefoon van Samsung en ook nog een horloge van Samsung (die heb ik nog nooit gebruikt, geen idee hoe die werkt).

MarlindeRooz

Re: App oid om te volgen waar ik ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:24

Kan ook gewoon via whatsapp, locatie delen!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:29

Via whatsapp live locatie delen.

ik heb zelf een Garmin watch waar een nood alert wordt verstuurd met de gps locatie mocht ik eraf vallen onderweg.
Die gaat naar mijn man en naar de stalhouder. Zodat beiden weten waar ik op dat moment ben.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 15:39

Waar doe ik dat dan in WhatsApp? Ik zie nergens iets staan over locatie delen

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:41

Equilab al geprobeerd ?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:41

Hier deel ik ook de live locatie en ik heb op mijn Samsung telefoon ingesteld dat als er nood is, maar ik ben wel bij, dat ik 3x op de "uit knop" druk en dan gaat er een noodsignaal naar mijn man met mijn exacte plek. Als ik niet bij ben zal het vast even duren voor hij doorheeft dat mijn locatie niet meer wijzigt :+

Live locatie delen = in WA gesprek op het paperclipje drukken (waar je ook foto's verstuurd) en dan locatie kiezen :j

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:43

Hierzo :)
Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 15:43

Ik heb het even gegooglet en gevonden. Zag dat het ook met Google maps kan, weet niet wat beter werkt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:43

Tinka schreef:
Waar doe ik dat dan in WhatsApp? Ik zie nergens iets staan over locatie delen

Op dezelfde plek als waar je een "bijlage" toe kan voegen zoals een foto of documenten. Het paperclipje zegmaar. Daar kun je kiezen voor locatie delen en vervolgens voor live.

Ik vind hem overigens niet echt fijn, hij update niet heel goed in mijn ogen.

Zelf delen wij onze locatie permanent via google. Ook daarbij kun je kiezen voor tijdelijk delen. Maar het belangrijkste vind ik dat je via google kunt kiezen voor locatie van de ander updaten, dus bovenop de periodieke updates die automatisch gaan.

Edit, Naomi was uiteindelijk eerder met haar screenshots, thanks!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:47

Ik deel ook altijd m'n locatie via whatsapp met m'n vriend als ik ga buiten rijden.
Dit heeft heel lang prima gewerkt, maar de laatste tijd zegt hij steeds vaker dat de locatie lang niet geüpdated is. Toevallig meer mensen daar last van? Als ik dan van m'n paard af lig en m'n locatie staat nog op die van een halfuur geleden heb je er alsnog niet zoveel aan :+

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:50

Ik heb iPhone en zorgde er altijd voor dat mijn locatie op mijn telefoon gedeeld stond, maar dat er ook nog een Bluetooth tracker (bijvoorbeeld een AirTag) aan mijn zadel hing. Dan kan je een gevlucht paard ook makkelijker terugvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:51

Je kunt er ook de gratis app life360 voor gebruiken, maar die deelt je locatie 24/7

Sonyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:54

Mijn man zegt dat mijn live locatie van whatsapp soms ook echt even achterblijft op een locatie. Hij blijft dan ‘hangen’ en dit is al in de randstad. Dus probeer het vooral even uit.

Een airtag is ook niet handig merken we.
Ik ben mij nu aan het inlezen over een tractive. Hierover lees ik veel goed reviews tot nu toe.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:02

Ik gebruik altijd 360 Life om mijn locatie te delen wanneer ik in het bos loop.
Echt heel acuraat en werkt erg simpel.

WhatsApp bleef hier ook heel vaak hangen waardoor ik soms een uur lang op een bepaald punt "stil stond" en manlief belde of alles wel goed ging :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:04

Cayenne schreef:
Ik gebruik altijd 360 Life om mijn locatie te delen wanneer ik in het bos loop.
Echt heel acuraat en werkt erg simpel.

WhatsApp bleef hier ook heel vaak hangen waardoor ik soms een uur lang op een bepaald punt "stil stond" en manlief belde of alles wel goed ging :+

Zelfde hier!
Prima app maar privacy technisch wel wat uhm schimmig want hij tracked dus continu

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:06

Ik heb ook life360. Is zo ontstaan tijdens vakantie met mijn ouders: mams en ik in de auto en paps op de motor in Ierland/Schotland. Wel zo handig om te weten waar de ander is :)) Dat hebben we daarna zo gelaten, vind het niet zo erg dat ze weten waar ik ben maar wel prettig om een klein oogje in het zeil te houden waar zij zich bevinden. Ze worden toch wat ouder.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:09

Ik heb een maand geleden ook life360 gebruikt om iemand te kunnen volgen die in zijn eentje op reis was in een dunbevolkt gebied. Werkte super, gaf duidelijke updates en zeer specifieke locaties (kon inzoomen en zijn locatie was dan ook precies op het guest house).

Dit was alles wat voor ons nodig was dus we hebben de app verder niet goed bekeken maar voor zover ik weet gaat het wel altijd twee kanten op en is het dus wat Nala ook zegt 24/7. Ik kreeg ook heel veel meldingen (telkens als ik in de auto zat een bericht dat mijn status was aangepast) dus heb de app weer verwijderd na de reis.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:31

Is een smarttag niet een optie? Hoor het nu veel om me heen dat mensen ze in hun werkbussen en dure gereedschappen stoppen omdat er zoveel wordt gejat. Schijnt goed te werken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:35

Ik doe dat met Equilab. Je contactpersoon krijgt dan ook een melding als je 5 minuten niet bewogen hebt. Locatie delen via Whatsapp werkt hier niet, dan zit ik ineens in een dorp verderop. Heel vreemd. :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 16:37

Equilab heb ik al, zal ik ook eens naar kijken, ik zie dat je dan premium moet hebben.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:41

Overigens zijn er tegenwoordig veel smart watches (iig Apple Watch maar kan me voorstellen dat de Samsung-hoek dit tegenwoordig ook heeft) met valdetectie. Dat is misschien nog handiger, want hij laat automatisch weten aan je contactpersonen incl locatie als je eraf tuimelt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 17:18

iPhone heeft functie zoek IPhone, of andere apparaten en personen.
Daarmee kun je je locatie delen met iemand.
Werkt meestal accuraat.

Heeft Samsung niet zoiets.

Vader83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:41

Je hebt ook GPS Bodyguard. Die stuurt een sms met je gps locatie en begint naar je noodcontact te bellen als ie een flinke schok beweging krijgt en je dan niet binnen een minuut aangeeft dat het loos alarm is. Is gratis in de appstore van google

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:55

Heb je een iPhone? Dan is het heel simpel via Zoek mijn iPhone.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:02

Life360 gebruiken we als gezin.

En daarnaast deelt mijn Garmin mijn route en lokatie als ik aan het fietsen ben. Garmin kan zelfs een automatische sms sturen als je valt ( je hebt 20seconden om hem zelf te annuleren als het loos alarm is, of niets ernstigs)

Airtag werkt alleen als er andere Iphones in de buurt zijn ( airtag werkt met bluetooth) . Die werkt dus niet in dunbevolkte gebieden