Ik heb een hengstig PRE paardje van 15jaar.
Vroeger stond hij op een privéstal waar ik heb 1x per week reed, hier stond hij wel zéér dik..
Maar ben dan met mijn studies en hoop op het behalen van een A en B brevet (rozet 5 en 6) verhuist naar een manege waar ik hem heb leren springen en hem dan 6/7 reed.
Nu heb ik bijna examens en staat hij weer op zijn vorige privéstal waar hij 24/7 buiten kan grazen en een open stal heeft met stro en hooi (in de manege stond hij meestal 3-4u buiten).
Hij krijgt dezelfde hoeveelheid krachtvoer als op de manege (2x/dag standaard krachtvoer).
Hij staat nu wel alleen en in de manege had hij een vriendinnetje. Omdat hij te hevig reageert op de stalling waar hij nu staat hou ik hem liever apart. (Zijn hormonen slaan een beetje op hol..) Ik rij hem nu wel nog steeds 6/7 want ik wil de conditie er in houden zodat ik deze vakantie nog competities kan rijden.
Op wandeling en tijdens het springen (omdat dit ook wel op verplaatsing is) is hij actief en is het rijden wel leuk maar in de bak in de stalling zit er geen fut in...
Ik wil hem graag op een wat sterkere krachtvoer zetten maar ben bang dat hij sterk zou verdikken zoals hij vorige keer stond.
Kent iemand toevallig een krachtvoer dat mijn paard actief zou kunnen maken zonder dat hij te dik zou staan?
Of zet in hem best binnen in de nacht..?
alvast bedankt