Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brainless schreef:Hun zijn niet tevreden?
Koop ontbinden, paard ophalen en hun het aankoopbedrag teruggeven. Dan ben je gelijk overal vanaf.
Moonlight17 schreef:Helaas geen ervaringen, maar jou verhaal, is een van de redenen dat ik enorm veel moeite heb om een van mijn eigen paard met blessures niet goed durf weg te geven of te verkopen als wedstrijd/recreatiepaard.
Ik wens je heel veel succes en wijsheid toe in deze situatie
Popstra schreef:Wat verstaan jullie onder het opmerken van "een kleine rilling"?
En is het litteken in de lies niet gewoon van een castratie via de lies?
2x per dag longeren, waarom was dat nodig?
Paardenfann4 schreef:Ik zou het paard ook terug halen, deze mensen willen zo te lezen alleen maar geld zien. Paarden met blessures weggeven of voor kleine prijsjes verkopen gaat zelden goed. Heel vaak worden ze ook weer voor meer geld door verkocht, dus ik zou hem zsm ophalen en dan verder kijken wat je er mee wil. Het is me nog niet duidelijk geworden uit je verhaal wat nu precies de diagnose is van zijn kreupelheid? Zijn er foto's gemaakt? Misschien eerst een diagnose laten stellen zodat je weet wat er exact aan de hand is.
Suzanne F. schreef:Wat ik zou doen: Terughalen, kijken of je hem nog ergens een zomer op de wei kan doen en dan bekijken wat je ermee wil en kan. Ook financieel. Anders je verantwoordelijkheid nemen en laten inslapen. Niet weggeven, niet verkopen, niet mee gaan zeulen. Paarden met een gebrek komen nooit goed terecht. Iedereen heeft een utopie in gedachten dat mensen op zoek zijn naar grasmaaiers maar dat is niet zo. Neem je verantwoordelijkheid. Je hebt nou eenmaal (je vriend dan) een kapot paard gekocht, zelfs waarschijnlijk met de verkeerde papieren en ouder, en nu draag je die verantwoording. Ja jullie hadden verstandiger moeten zijn maar oké, niks meer aan te doen. Maar nu is er gedoe en juridisch gaat je veel geld en gezeik kosten. Terughalen en zelf je verantwoordelijkheid nemen is de kortste weg en de eerlijkste tegenover het paard.
Cayenne schreef:Inderdaad terug halen, want dit gaat zo te horen anders een heel erg lang, frustrerend en kostbaar verhaal worden als het toch een rechtszaak gaat worden.
Het is een lief gebaar geweest van je vriend, maar vertel hem vooral dit niet nog een keer te doen, want je weet gewoon niet wat je aanschaft. Daar is nu niets meer aan te doen en een wijze les voor de toekomst.
Het klinkt alsof de huidige kopers voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en het paard nu toch ook niet is wat ze hadden verwacht, maar ik zou absoluut geen kosten etc aan hen gaan betalen. Zorg dat je het paard zelf op stal krijgt en van daar uit weer verder kijken.
Nyaleti schreef:Pff wat een gedoe zeg...vreemde mensen in iedergeval.
Ik zou proberen zo min mogelijk te bellen en zoveel mogelijk alles via whats app / messenger / whatever te hebben, zodat je screenshots kan maken om te bewaren. En doe dat nu al want zij kunnen ook hun eigen berichten verwijderen.
Ik zou hem ook terug nemen en dit ook duidelijk naar hun sturen. Dan maar even onhandig, dit gezeik wil je toch niet hebben?
Edit: lees nu dat je al duidelijk bent geweest met terug nemen. Heel bijzonder dit... Neem een advocaat en snel..
Absolem schreef:Idd als mevrouw gaat dreigen met van alles maar jij al hebt aangeboden om het paard terug te nemen heeft ze geen poot om op te staan. Die wilt gewoon een paard en extra geld om te kijken of er alsnog op kan rijden. Nogmaals zeggen dat je het paard terug wilt nemen gezien hij nu toch al op een pensionstal staat en niet zoals afgesproken op de wei. En anders handen er vanaf trekken . Je bent particulier geen bedrijf dus je hebt al meer gedaan dan je zou moeten .
kamiebo1004 schreef:Cayenne schreef:Inderdaad terug halen, want dit gaat zo te horen anders een heel erg lang, frustrerend en kostbaar verhaal worden als het toch een rechtszaak gaat worden.
Het is een lief gebaar geweest van je vriend, maar vertel hem vooral dit niet nog een keer te doen, want je weet gewoon niet wat je aanschaft. Daar is nu niets meer aan te doen en een wijze les voor de toekomst.
Het klinkt alsof de huidige kopers voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en het paard nu toch ook niet is wat ze hadden verwacht, maar ik zou absoluut geen kosten etc aan hen gaan betalen. Zorg dat je het paard zelf op stal krijgt en van daar uit weer verder kijken.
Geloof me, proberen we.
Ik zou hem liever niet terugnemen gezien hij op die pensionstal waar hij bij ons van komt dan weer terechtkomt, een weide zoeken zou ik dan zeker wel doen, maar we zijn gisteravond langs de locatie gereden waar hij zou staan, alles dicht reeds om 18u (wat ik raar vond gezien het mooie weer hier en het uur) en niemand te zien. Ik denk ook niet dat we welkom zijn op het erf.
En het is een enorm lief gebaar van mijn vriend, dat heb ik hem ook gezegd, maar inderdaad ik had het zo ook nooit gedaan. Het is niet dat ik een leek ben met paarden (+20 jaar ervaring), maar nog nooit slecht gevaren in mijn leven. Het is enorm frustrerend, slaap er niet van. Ik wil klacht indienen bij de politie, heb ESHA gebeld, ga de advocaat die er eerst op zat opnieuw aanschrijven om hem dan uiteindelijk toch terug te krijgen.
pmarena schreef:Ik zou wel graag duidelijk willen krijgen van ze of het dier nu toch op stal staat / waarom hij niet zoals beloofd op de wei staat.
An sich, als ze verder best goed voor het dier zijn en er echt aan gehecht zijn, er toch een mogelijkheid is dat hij daadwerkelijk wel het grootste deel van de dag op de wei staat? Dan kan het wellicht alsnog een goede plek voor hem zijn?
Ik zou zeker niet zomaar vanalles gaan betalen. Je hebt het dier zelf al weggegeven begrijp ik, dus ze hebben voor het paard niets betaald? En dan nu aan jou vragen om aan hen geld te geven...? Komaan zeg!
Ik zou als ik jou was wat meer duidelijkheid willen hebben over hoe het paard er nu bij staat, of de mensen er wel fijn mee omgaan misschien en echt om hem geven misschien. Zo ja: dan er op mikken dat hij gewoon bij hun blijft. Maar zeker niet gaan betalen: hij is nu HUN verantwoordelijkheid.
Zou ze dan voor de keuze stellen: hetzij is hij nu van hun en trek jij je handen er dus vanaf, je hebt ze immers al het paard gratis gegeven zeg! Hetzij neem jij hem terug. Het is 1 van de 2. Hij is van hun, of hij is niet van hun. Aan hen de keuze.
kamiebo1004 schreef:Cayenne schreef:Inderdaad terug halen, want dit gaat zo te horen anders een heel erg lang, frustrerend en kostbaar verhaal worden als het toch een rechtszaak gaat worden.
Geloof me, proberen we.
Ik zou hem liever niet terugnemen gezien hij op die pensionstal waar hij bij ons van komt dan weer terechtkomt, een weide zoeken zou ik dan zeker wel doen, maar we zijn gisteravond langs de locatie gereden waar hij zou staan, alles dicht reeds om 18u (wat ik raar vond gezien het mooie weer hier en het uur) en niemand te zien. Ik denk ook niet dat we welkom zijn op het erf.
En het is een enorm lief gebaar van mijn vriend, dat heb ik hem ook gezegd, maar inderdaad ik had het zo ook nooit gedaan. Het is niet dat ik een leek ben met paarden (+20 jaar ervaring), maar nog nooit slecht gevaren in mijn leven. Het is enorm frustrerend, slaap er niet van. Ik wil klacht indienen bij de politie, heb ESHA gebeld, ga de advocaat die er eerst op zat opnieuw aanschrijven om hem dan uiteindelijk toch terug te krijgen.