Uitspraak X (waren er veel in deze P&S!)
OP 27 jan 2004 heeft de Raad Van Appel uitspraak gedaan in het door mevrouw N.S.G. wonende te Z ingestelde beroep tegen de beslissing van 24 september 200 van de tuchtcommissie welke is gepubliceerd in P&S d.d 18 sept 2003
even samenvatten
die uitspraak was: een algehele tevoetstelling gedurende 3 maanden en een boete van 500 euro en publicatie in P&S
die beslissing is er gekomen nadat er wreedheid was geconstateerd door de Raad van Appel ten opzichte van het paard omdat er een ijzerdraad aan het hoofdstel was bevestigd op dusdanige wijze dat de draad in de mond van het paard verdween en zich daar in een soort vork splitste om te voorkomen dat het paard tijdens het uitvoeren van een dressuurproef zijn tong uit zijn mond zou steken
ik kan de P&S van 18 sept 2003 zo snel niet vinden, ga die nog opzoeken, maar jezus zeg wat ben je dan gestoord!
Quentin heeft ook een tijdje zn tong uitgestoken tijdens het losrijden dan, omdat hij dan nog niet op 2 teugels was, na wat overgangen, stelling vragen etc etc kreeg ik hem op 2 teugels en stak ie zn tong niet meer uit, dat is gewoon een soort vorm van verzet
maar neem dan les! je hangt toch zeker geen ijzerdraad in de mond van je paard

goed dat ze dat hebben ontdekt, want het zal dus wel veel vaker gebeuren

maar ik vind die straf nogal laag eigenlijk, en daar is ze dus alsnog tegen in beroep gegaan.
wat een verschrikkelijke mensen bestaan er toch