Sinds een jaartje ben ik weer begonnen met rijden na een stop van 10 jaar.
Toen ik weer begon heb ik jodhpurs met chaps aangeschaft, een iets minder grote kostenpost voor mocht het toch niet bevallen na een tijdje.
Het tegenovergestelde is echter waar, vind het alleen maar weer leuker worden, en leer enorm veel!
Nu ben ik sinds een paar weken aan het oriënteren naar rijlaarzen, ook al een keertje bij de Epplejeck geweest om te meten en wat te passen. Helaas hadden ze daar niet de juiste kuit/lengtemaat i.c.m. mijn schoenmaat op dat moment. De Petrie's (Riva) vond ik wel het fijnste zitten.
Ik heb niet een specifiek budget, maar het hoeft niet te duur te worden. Voor kwaliteit leg ik graag wat extra neer. Rij ongeveer 1 a 2 keer per week op de manege in de lessen mee in de dressuurlessen.
Heeft er iemand tips welke merken ik nog zou kunnen proberen? En eventueel bij welke winkels? Rij er graag een stukje voor, maar liever niet heel veel verder dan een uurtje van Amsterdam af. Bestellen vind ik toch wel wat spannend aangezien het mijn eerste paar echte rijlaarzen wordt, en ik graag iemand met kennis even mee laat kijken.