Na het overlijden van mijn paard ben ik rustig opzoek naar een nieuw paard. Ik zie regelmatig advertenties voorbij komen die aangeven dat het paard niet voor beginners is. Ik vind het alleen moeilijk om te bepalen of ik dat ben of niet.
Wat informatie over mij:
Ik ben op m'n 6de begonnen met rijden (nu 21) en vanaf m'n 13de verzorgpony's en sinds 7 jaar eigen paarden. Qua kennis met verzorging gaat het prima (uitgeleerd ben je nooit), op stal wordt gezegd "oh dat moet je even aan Vikawiek vragen, die weet dat wel" en aan de hand ben ik ook zeker in de omgang met paarden.
Tijdens het rijden ben ik alleen niet heel zeker, vooral de eerste weken wanneer ik een paard net ken vind ik spannend. Al is dat een tijd waarin ik vooral poets en bij m'n paard zit omdat het paard ook moet wennen.
Tussen 2016 en 2021 heb ik weinig gereden.
Mijn vorige paard die dus recentelijk overleden is heb ik de eerste 2 jaar alleen mee gewandeld en dat vond ik prima. In 2021 dus opgepakt onder het zadel en toen ik dacht dat we beide wel weer een les aankonden raakte ze geblesseerd.
Rechtop zitten kan ik, ik heb een stille hand, alle 3 de gangen gaan prima al is mijn zit in galop niet heel goed. Mocht een paard ervandoor gaan kan ik die zonder paniek terug halen.
Zouden jullie mij onder beginner indelen?
Ik vind het zelf lastig in te schatten, mede omdat een beginner op een manège anders is dan beginners met een eigen paard