Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Silenna schreef:Ik moest eind vorig jaar een bodyprotector kopen voor de cross, en zag het inderdaad helemaal niet zittenDacht ook dat die dingen harstikke vervelend zaten en je beperken in je bewegingsvrijheid. Tot ik m in de winkel aantrok, prima ding, ik heb hem nu zelfs met elke normale springtraining aan en ik voel hem helemaal niet zitten
![]()
Uiteraard wel even laten adviseren voor de juiste maat.
EliseLukas schreef:Je kunt met elke BP rollen als je valt, want a. het zijn geen vierkante blokken beton, en b. je neemt ook snelheid mee als je valt, dus een BP moet wel héél groot en héél vierkant zijn willen ze je daarin belemmeren.Silenna schreef:Ik moest eind vorig jaar een bodyprotector kopen voor de cross, en zag het inderdaad helemaal niet zittenDacht ook dat die dingen harstikke vervelend zaten en je beperken in je bewegingsvrijheid. Tot ik m in de winkel aantrok, prima ding, ik heb hem nu zelfs met elke normale springtraining aan en ik voel hem helemaal niet zitten
![]()
Welke heb je? Want er schijnt ook veel verschil te zijn tussen de merken. Heb je het idee dat je kunt rollen als je valt?
DuoPenotti schreef:Met snelheden van 50-60km/h maakt een BP het verschil tussen alleen je ribben breken of je ribben verbrijzelen.Ik heb zelf een rug protector.
Niet omdat ik denk dat een BP onveiliger zou zijn, integendeel, maar ik vond dat beetje extra voor mij voldoende.
Ging idd om het rijden van een jong paard, maar geen crosstraining enz.
Oke dan kan ik nog steeds mijn ribben breken, maar dan kan ik ook beter niet meer paardrijden
Deze zit me fijn, vormt als ik hem even aanheb helemaal naar mijn lichaam.
Mkango schreef:DuoPenotti schreef:Met snelheden van 50-60km/h maakt een BP het verschil tussen alleen je ribben breken of je ribben verbrijzelen.Ik heb zelf een rug protector.
Niet omdat ik denk dat een BP onveiliger zou zijn, integendeel, maar ik vond dat beetje extra voor mij voldoende.
Oke dan kan ik nog steeds mijn ribben breken, maar dan kan ik ook beter niet meer paardrijden
Deze zit me fijn, vormt als ik hem even aanheb helemaal naar mijn lichaam.Maar dat is voor TS niet aan de orde, dus die afweging moet ze zelf maken.
kiki1976 schreef:Tja, die zijn vaak goedkoop hè... Ik blijf dat zoiets wonderlijks vinden: caps en bodyprotectors mogen vooral niet teveel kosten, maar rijlaarzen en hoofdstellen van een paar honderd euro, of sjabrakken van 80 euro, kopen mensen aan de lopende band.Ik heb er eentje met blokjes en die zit gewoon prima. Deze vormen prima naar je lichaam.
Dat een pb onveilig is en juist voor letsel zorgt is niet waar. Een niet goedpassende pb doet dat.
Als ik zie hoeveel er rijden met een bp die niet goed past, of voor hun niet de juiste pasvorm, bizar
EliseLukas schreef:Silenna schreef:Ik moest eind vorig jaar een bodyprotector kopen voor de cross, en zag het inderdaad helemaal niet zittenDacht ook dat die dingen harstikke vervelend zaten en je beperken in je bewegingsvrijheid. Tot ik m in de winkel aantrok, prima ding, ik heb hem nu zelfs met elke normale springtraining aan en ik voel hem helemaal niet zitten
![]()
Welke heb je? Want er schijnt ook veel verschil te zijn tussen de merken. Heb je het idee dat je kunt rollen als je valt?
Seventeen schreef:Een goed passende bp mag inderdaad niet beperken in beweging. Mijn tip is om naar een goede eventingshop te gaan, die kunnen hem zo aanpassen dat die perfect past. De algemene ruitersportzaak heeft daar, vind ik, net te weinig kennis over in het algemeen.
Ik persoonlijk vind Racesafe erg fijn, maar bijvoorbeeld de Sir Lancelot is ook prima, en volgensmij een stukje goedkoper.
Ga lekker naar zo'n shopje, en pas er een aantal aan naar wat jij het fijnste vindt
Mkango schreef:kiki1976 schreef:Tja, die zijn vaak goedkoop hè... Ik blijf dat zoiets wonderlijks vinden: caps en bodyprotectors mogen vooral niet teveel kosten, maar rijlaarzen en hoofdstellen van een paar honderd euro, of sjabrakken van 80 euro, kopen mensen aan de lopende band.Ik heb er eentje met blokjes en die zit gewoon prima. Deze vormen prima naar je lichaam.
Dat een pb onveilig is en juist voor letsel zorgt is niet waar. Een niet goedpassende pb doet dat.
Als ik zie hoeveel er rijden met een bp die niet goed past, of voor hun niet de juiste pasvorm, bizar
EliseLukas schreef:Seventeen schreef:Een goed passende bp mag inderdaad niet beperken in beweging. Mijn tip is om naar een goede eventingshop te gaan, die kunnen hem zo aanpassen dat die perfect past. De algemene ruitersportzaak heeft daar, vind ik, net te weinig kennis over in het algemeen.
Ik persoonlijk vind Racesafe erg fijn, maar bijvoorbeeld de Sir Lancelot is ook prima, en volgensmij een stukje goedkoper.
Ga lekker naar zo'n shopje, en pas er een aantal aan naar wat jij het fijnste vindt
Dankjewel voor de tip. Ik heb inderdaad die van Sir Lancelot op het oog. Weet je toevallig een eventingshop? Ik woon in Haarlem maar kan er ook voor reizen. In de winkels hebben ze inderdaad vrij weinig hangen en nooit de twee merken die jij noemt terwijl ik die juist overal tegenkom in adviezen.
Mkango schreef:DuoPenotti schreef:Met snelheden van 50-60km/h maakt een BP het verschil tussen alleen je ribben breken of je ribben verbrijzelen.Ik heb zelf een rug protector.
Deze zit me fijn, vormt als ik hem even aanheb helemaal naar mijn lichaam.Maar dat is voor TS niet aan de orde, dus die afweging moet ze zelf maken.
Silenna schreef:Bodyprotectors moeten volgens mij ook allemaal een keurmerk hebben hoor, dus wat dat betreft gaat het ook "alleen" om pasvorm. Veilig zijn ze allemaal