Toen ik haar 2 maanden geleden kocht was ze erg mager en zat van top tot teen onder de korsten.
Ons vermoeden is dat ze met een groep paarden een vrachtwagen in is geloodst en zo op transport naar Nederland is gekomen.
Ik ben begonnen met grondwerk en 2 keer per week longeren aan de enkele lijn en aan de dubbele lijnen. Ze pakt alles heel erg snel op. Na 3 keer longeren zaten de stemhulpen er al perfect in. En natuurlijk heeft ze streken. Dat is normaal met die leeftijd.
Ze had, toen ik haar kocht, een lange korst in haar kootholte rechts achter. Dit is ook waar het probleem zit.
We mogen er op geen enkele manier aan zitten. Links achter kunnen we inmiddels oppakken. Maar dit hebben we ook echt heel goed moeten oefenen. Rechts achter slaat ze het licht uit je ogen.
Er is daar wat gebeurd. Iets in de vorm van in een draad blijven hangen o.i.d.
Het "stomme" is dat we er wel aan kunnen zitten met poetsen. Ook de beenbanden van haar deken vast maken kan gewoon.
Maar haar hoef pakken gaat echt niet.
We zijn bezig met oefenen met oppakken d.m.v. een longeerlijn er omheen doen. Dit doet ze dan wel weer goed. Maar eraan komen mag niet.
Lichamelijk is alles uitgesloten. Haar hoef zelf ziet er ook harstikke goed uit. Daarom moet het echt een trauma zijn.
Ik ben er ook echt van overtuigd dat dit goed gaat komen. Hier gaan we ook alle tijd voor nemen die ze nodig heeft.
Maar wat ik mij afvraag is of er hier mensen zijn die eenzelfde met hun paard mee hebben gemaakt.
En dan zijn natuurlijk alle tips welkom.