Ik zou graag ervaringen van jullie horen als het gaat om wandelen en rijden als ruiter in de bossen van Drenthe! Ik weet dat er in de komende jaren veel kan veranderen, maar misschien geeft het mij iets van richting, aangezien ik van plan ben om ergens in de komende 5 jaar te gaan verhuizen naar deze mooie provincie. Ik heb altijd al van Drenthe gehouden, ging er jaarlijks op vakantie, maar het is nu alweer een tijdje geleden en zeker met paard. Uiteraard ga ik zelf ook ter plekke kijken, maar ik neem graag jullie ervaringen mee!
Ik richt mij tot nu toe vooral op de omgeving Aalden, Gees, Wezup, 't Haantje, Witteveen, Noord Sleen, Odoorn, Exloo, Schoonoord, Eesergroen, Ees, Eeserveen, de kiel, Schoonloo, Elp, Grolloo, Borger, Buinen, Amen en Hooghalen.
Zelf vind ik een variatie van brede zandpaden en smalle slingerpaadjes het leukst. Een bos waar je verschillende routes kunt rijden, uren weg kan zijn, maar ook een leuk klein rondje kan rijden (of lopen

Het zou fijn zijn dat het geen populaire plek voor motorcrossers is en mensen (in zijn algemeenheid) geen hekel hebben aan ruiters (en daardoor wat sneller rekening met je houden, hond aanlijnen e.d.). Ik weet dat er altijd uitzonderingen zijn, maar in de omgeving waar ik sta merk ik dat de tolerantie afneemt en daarmee ook het aantal ruiterpaden. Dit staat overigens los van het gedrag van de ruiters, er is hier sprake van veel nieuwbouw, daardoor veel meer mensen, veel minder ruimte voor ruiters en meer gevaarlijke situaties.
Dus ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn! En mocht je nog een goede pensionstal in deze omgeving weten, dan hoor ik het ook graag. Kijk ik daarna wel naar een huisje