Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britta31 schreef:Kan hij de shetlander zien staan als jullie gaan?Kan hij wel in de wei rustig staan als de shetlander niet te zien is?Blijft de shetlander rustig en gaat niet roepen als jullie gaan?Wij konden met onze ruin niet gaan als hij mijn pony zag.Dus eerst langzaam opgebouwd met onze merrie in de stal voeren met de halve deur dicht en hij om het hoekje met zijn slobber.Stapje voor stapje.Toen dat goed ging hebben we de pony in de stal gezet met muesli zodat ze bezig was en hem niet zag gaan en gingen gauw met onze ruin weg.En dat ging goed.Onze merrie kon niet mee omdat ze te oud was.
Britta31 schreef:Je zal toch moeten oefenen in het scheiden.Zal tijd nodig hebben.Maar je moet wel zeker weten dat er nog meer paarden zijn als je op vakantie gaat anders heb je een probleem.
Britta31 schreef:Kan hij wel alleen zonder paarden in de buurt in de wei staan zonder onrust?
Lilalootje schreef:Britta31 schreef:Je zal toch moeten oefenen in het scheiden.Zal tijd nodig hebben.Maar je moet wel zeker weten dat er nog meer paarden zijn als je op vakantie gaat anders heb je een probleem.
Ik ben nu 6 dagen per week bij mijn pony en probeer elke dag te oefenen met het scheiden, ik merk dat het soms beter gaat maar soms ook weer slechter.
Wat voor probleem krijg ik eigenlijk als eer geen andere paarden zijn? Wordt is dan wild of?
Poekkie schreef:@tamary: dat herken ik eigelijk niet. Toen mijn paard vroeger nog met een shet stond, kond die ook wel amok maken als de shet wegging, maar werd na een tijdje wel altijd gewoon terug rustig. Andersom ook, gingen gerust weg voor enkele dagen met het paard en de shet stond dan even alleen.
Bij vrienden waarbij een paard voor opname naar de kliniek moest is het erbij zetten van een ander paard juist slecht uitgepakt en stond de achterblijvende veel rustiger alleen.
Lilalootje schreef:Poekkie schreef:@tamary: dat herken ik eigelijk niet. Toen mijn paard vroeger nog met een shet stond, kond die ook wel amok maken als de shet wegging, maar werd na een tijdje wel altijd gewoon terug rustig. Andersom ook, gingen gerust weg voor enkele dagen met het paard en de shet stond dan even alleen.
Bij vrienden waarbij een paard voor opname naar de kliniek moest is het erbij zetten van een ander paard juist slecht uitgepakt en stond de achterblijvende veel rustiger alleen.
Ging je met 1 paard op vakantie? En zo ja had hij/zij daar nog andere paarden voor gezelschap of kon hij/zij het gewoon alleen prima uithouden?
Poekkie schreef:Hoe neem je hem op vakantie? Op een manege? Of ergens helemaal in een wei? Gaan er andere paarden mee?
Temeraire schreef:Ik zou ze allebei meenemen op vakantie, vind het sneu als de shetlander alleen achter blijft.
Poekkie schreef:Hmmm als ik zo je post lees... om hem echt helemaal alleen te zetten... ik betwijfel of dat een goed idee is.
Hij zal niet omkeren met rijden, maar zou kunnen dat hij gewoon algemeen zodanig onrustig is dat je er niets mee kan.
Eapy schreef:Persoonlijk zou ik nooit een paard alleen laten staan. Korte periodes, als het dier aan het werk is of op wedstrijd, natuurlijk. Maar om op vakantie te gaan en die kleine alleen achter te laten...? Nee, daar zou ik zelf geen goed gevoel bij hebben. En die beesten ook niet denk ik.
Lilalootje schreef:Eapy schreef:Persoonlijk zou ik nooit een paard alleen laten staan. Korte periodes, als het dier aan het werk is of op wedstrijd, natuurlijk. Maar om op vakantie te gaan en die kleine alleen achter te laten...? Nee, daar zou ik zelf geen goed gevoel bij hebben. En die beesten ook niet denk ik.
De eigenaar van de Shetlander blijft trouwens wel gewoon thuis zodat hij goed verzorgt wordt.