ik wist niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen, vandaar dat ik hem even hier heb gedaan, maar correct me if i'm wrong!

Ik zal de situatie even zo kort mogelijk proberen uit te leggen.
Mijn 2 paarden staan op een hele fijne stal, waar ik al jaren sta, ik vertrouw mijn stalhouders compleet.
Maar er is zo bizar veel staldrama! (Dingen als dat wanneer er een singel van een deken loshangt, deze niet wordt vastgemaakt door de vrouwen in kwestie, want dat is een fout van de eigenaar, eigenaar in kwestie wordt vervolgens bij iedereen zwart gemaakt, dit is serieus gebeurd. Er zijn dierenartsen aangeklaagd door de types in kwestie, mensen geshamed omdat ze een paard hadden en nog moesten afvallen tot ze erop konden/wilden rijden.) Ik kan er gewoon niet meer mee dealen.
Ik merk dat ik momenten op dagen vermijd omdat ik weet dat er dan bepaalde mensen op stal zijn. Het gaat om een handjevol mensen dat onderling altijd gedoe heeft en mensen erbij probeert te betrekken. Er zijn hierom al eerder mensen vertrokken van stal. Ze staan het langst op de stal en hebben hierdoor misschien een soort gevoel van macht? Geen idee wat de reden is.
Maar als er iets is staan ze vooraan met hun mening (denken vaak ook dierenarts te zijn).
En ik merk dat deze mensen mij zoveel energie kosten dat ik met een blok in mijn maag naar stal ga, en met een onvoldaan gevoel weg ga, en hierdoor voel ik mij schuldig richting mijn paarden.
Nou wil ik het graag gezellig houden, aangezien ik toch echt die paarden heb voor mijn plezier, en ik wil een ander zo behandelen als dat ik zelf wil worden behandeld, echter loopt de negatieve sfeer zo hoog op de laatste tijd, dat ik met de handen in het haar zit. En ik weet niet in hoeverre de stalhouder als mediator ertussen moet/kan zitten. Iemand ervaring met heftige staldrama's en negatieve sferen? En wat deed je daar toen mee? Verhuisd? Stalhouder ingeschakeld? Mensen simpelweg gaan negeren? Anything, ik word namelijk niet goed meer.