Mijn naam is Tim en rijdt nu 2 jaar paard maar heb toch behoefte aan input van buitenaf.....

Zoals jullie waarschijnlijk beter weten als ik zijn de paarden fris in de winter, ook ik heb dat nu ondervonden na 2 jaar en zit met een probleem.
Ik rijdt nu sinds een jaar op Tsjibbe, een paard die sinds vorig jaar januari mijn hart heeft gestolen en ik eigenlijk het liefst non stop rijdt ook al is het een manegepaard. Ik rijd hem 3 x per week en normaal gesproken ook 1 x in de 2 á 3 weken een buitenrit.
Alleen de laatste weken is het de ene na de andere buitenrit dat ik er vanaf val. Het vertrouwen wat altijd zeer groot was en waar ik dacht dat niemand me wat kon maken is gebroken en ben het vertrouwen kwijt. Mijn lerares die 26 jaar rijdt heeft nog een poging gedaan door samen op buitenrit te gaan, helaas had Tsjibbe het op een gegeven moment echt door en heeft hij me er 3 x vanaf gebokt. Het gat dat valt tussen mij en mijn voorrijder is te groot waardoor hij begint te bokken......
Zoals we beiden het wel eens waren, hebben we besloten om even de buitenritten op een ander paard te doen hoe jammer ik dat ook vindt. Het vertrouwen is compleet weg buiten de bak, in de bak is het vertrouwen er nog zeker !
Is tijdelijk opgeven ook echt opgeven ? Ik zal er geen geheim van maken dat ik graag weer op Tsjibbe naar buiten wil komende zomer maar de angst om buiten te rijden is er ook best wel. Wat zijn jullie meningen en tips

Dank jullie wel