Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pillow schreef:Caira schreef:NEEM LES!! Ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen bij dit soort topics. Niet zelf aanklooien, want als je timing niet goed is krijg je echt gevaarlijke situaties.
Les nemen om je paard uit de wei te halen? Dan moet je naar mijn mening helemaal geen paard hebben. Neem mij niet kwalijk.
Anastasia24 schreef:Les nemen voor dit soort kleine dingen is juist verstandig. De basis is zo belangrijk...
Iemand die vanaf de zijlijn mee kijkt, bijv je vader, is al een goede stap vooruit. Bij paarden moet je echt leren om de leider te zijn, vanuit daar kun je samen verder.
Dus ik zou of je vader vragen erbij te blijven die je paard op z'n plek kan zetten wanneer nodig, en hiervan leren natuurlijk of les nemen. In ieder geval moet jij ook een beetje aan de slag.
LexLester schreef:Ik weet niet waar jij woont maar ik ben een gedrags instructeur en woonachtig in Amsterdam. Ik zou jou heel goed kunnen helpen met. Je mag mij altijd een bericht sturen! Mocht je niet in de buurt wonen kan ik je vast met iemand in contact brengen. Ik ben opgeleid door Annemarie van der Toorn bij e-quine.com
pillow schreef:Caira schreef:NEEM LES!! Ik kan het echt niet vaak genoeg zeggen bij dit soort topics. Niet zelf aanklooien, want als je timing niet goed is krijg je echt gevaarlijke situaties.
Les nemen om je paard uit de wei te halen? Dan moet je naar mijn mening helemaal geen paard hebben. Neem mij niet kwalijk.
Loesjexo schreef:Veel stallen doen ook gelijk na het paard eruit halen brok klaarleggen.. nu zie ik wel het nut ervan. Ik geef dat normaal een half uur later. Zou dit ook een optie kunnen zijn?
siskeh schreef:Loesjexo schreef:Veel stallen doen ook gelijk na het paard eruit halen brok klaarleggen.. nu zie ik wel het nut ervan. Ik geef dat normaal een half uur later. Zou dit ook een optie kunnen zijn?
Je bedoelt het brok in de box doen direct bij het binnen halen?
Ik zou dat juist niet doen, gevolg daarvan kán zijn dat paard haast krijgt om naar binnen te gaan en nog minder respect voor je gaat hebben.
Dat kán heel handig werken voor een paard wat zich niet laat vangen bij binnen zetten want die leert dat binnen brokjes zijn. Maar als je paard al brutaal is met binnen zetten zal dit het eerder erger maken.
marleen_usar schreef:Waar moet de ts dan les in nemen?
Loesjexo schreef:LexLester schreef:Ik weet niet waar jij woont maar ik ben een gedrags instructeur en woonachtig in Amsterdam. Ik zou jou heel goed kunnen helpen met. Je mag mij altijd een bericht sturen! Mocht je niet in de buurt wonen kan ik je vast met iemand in contact brengen. Ik ben opgeleid door Annemarie van der Toorn bij e-quine.com
heel erg bedankt voor je aanbieding, maar helaas is dat wel beetje aan de verre kant. Ik woon op de Veluwe