Gisterenavond ben ik weer op wedstrijd (meetmoment) geweest met mijn 5 jarige paard. Ik heb de hele corona tijd keihard getraind, ik heb al eerder wat wedstrijdjes gereden met haar waar ze ook ontzettend veel spanning had. Daarom eerst gestopt en besloten om eerst te werken aan ontspanning in verschillende situaties.
Nu gaat het thuis zo goed, dat ik makkelijk een dikke winstpunt kan halen in de B.
Ik ben dus gisterenavond op wedstrijd geweest. Met inrijden liep ze top! Mijn moeder zei ook: Dit word hem echt.
Tot dat ik aan de beurt was en wij in de ring komen. Ze verstijft, wil niet meer vooruit en durft ineens niet meer over stukken met zon, hier heeft ze normaal nooit moeite mee.
Ik zelf ben totaal geen bangerik, ben ook totaal geen zenuwachtig type ik had er juist super veel zin in.
Helaas lukte me het niet om het volledig op te lossen, en in allebei de proeven en 2 verschillende ringen 158,5 en 166,5 punten. Ik heb toch door gereden en tenslotte de hele proef er op afgerekend natuurlijk, sommige onderdelen gingen echt wel oke

Ik had mooi commentaar, maar wauw wat was ik teleurgesteld in mijn paard en in mijzelf dat ik haar niet de vertrouwen kon geven dat het goed was. Hoe veel ik ook praatte met haar.
Clinics rijden etc is geen enkel probleem, dan loopt ze zo haar rondje. Buitenritten doen we ook. Ze is thuis echt koel in t hoofd, laat er een kind nog op weg rijden zo bomproof.
Hebben meer dit? Hoe los je dit nou goed op? Het is ook alleen in een wedstrijdring anders niet.. ik ga sowieso door met op wedstrijd gaan. Maar dit is niet wat ik wil.. ik heb dan ineens een totaal ander paard onder mijn kont!
sorry voor het lange verhaal..