Welke cap voor klein hoofd?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PerleB

Welke cap voor klein hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 08:29

Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap. Ik heb nu een samshield, maar die zit niet meer goed. Hij schuift tijdens het trainen continue naar achter waardoor het kinbandje steeds over mijn kin schuift.

Zo hoort ie te zitten;

Spoiler:
Afbeelding

en zo zit ie als hij naar achter schuift, bloedirritant;

Spoiler:
Afbeelding

Tijdens het trainen ben ik meer bezig met mijn cap terug recht op mijn hoofd te zetten dan wat anders. Ik wil dus graag een goedpassende cap voor een klein hoofd. Ik heb al snel dat mijn hoofd verdwijnt onder een cap.

Welke merken raden jullie aan?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:32

Ik heb er een van harry's horse in de kleinste volwassenmaat. Wel verstelbaar! De Challenge dacht ik.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:39

Heb je al eens een andere voering geprobeerd? Dat kan zeker schelen.

Anoniem

Re: Welke cap voor klein hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 08:46

Kleinere voering erin?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:07

Ja of de vorm past niet bij je hoofd rond ipv ovaal dat was het bij mij altijd!
Dat zie ik ook terug bij de kinderen dochterlief heeft een smal ovaal hoofd,net als mij.En ons zoontje heeft een groot en rond hoofd net als mijn man. En denk maar niet dat je ze diezelfde cap's kunt laten dragen, voering dikker of dunner helpt bijna niet, en het blijft maar schuiven.
Begin met een goede basisvorm!
Bij mijn dochter passen de casco caps perfekt en mijn zoontje heeft meestal er een van fairplay.
En al is het dezelfde maat ze kunnen niet elkaars cap even lenen omdat het enorm schuift en irriteert.
Mijn man heeft zelfs een militairy helm gewoon om de pasvorm...het ziet er niet uit , maar past wel buitengewoon goed ( gelukkig rijden we geen wedstrijden!).
Mijn tip ga passen en laat je goed voorlichten over juist die basis pasvorm, bij twijfel niet doen voerinkjes etc zijn lap middelen.
Laatst bijgewerkt door kwita op 03-06-20 09:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:08

Ik heb ook een extreem klein hoofd en samshield past mij ook niet. Aan de zijkanten is er nog te veel ruimte en dat valt bij mij niet te verstellen.

Nu heb ik een uvex, was vrij goedkoop (100 euro ongeveer), verstelbaar, met ventilatiegaten tegen de warmte en uitneembare voering. Past perfect, schuift helemaal niet meer en zit echt heel goed *D

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:16

Ik heb ook een klein hoofd en heb nu een cap van BR en dan de Viper. Vind ik een erg prettig cap. Maar je kan denk ik beter naar een ruiterwinkel gaan en passen.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:35

Yvank_ schreef:
Kleinere voering erin?

Ik heb al de kleinste voering, dus dat is geen optie meer :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:06

Ik heb ook een klein hoofd, en wat ovaal. Voor mij past Harry's Horse of HV Polo goed!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:10

Ik heb ook een klein koppie (gelukkig maar, zou raar staan anders op zo'n klein lijf :) ) Casco past bij mij goed, was toen ook niet duur, maar heb 'm al meer dan 10 jaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:16

KEP Italia... dan heb je ook de keuze tussen verschillende voeringen (bv ovaal of rond).
Deze caps kunnen ook in kleine maten en als je hem goed hebt laten passen in een winkel met kennis van KEP zitten ze echt altijd als een huis.

Ook Uvex heeft goede modellen voor kleine hoofden.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:17

Bedankt iedereen voor de aanbevelingen! Zouden sommigen van jullie het misschien ook zien zitten om een foto met je helm door te sturen? (mag ook via pb). Dan heb ik net een beter zicht op hoe de helmen op het hoofd zitten. Kan ik iets gerichter kiezen :D

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:17

Maandverbandjes aan de zijkanten plakken in je cap om het op te vullen

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:22

Hier ook een klein hoofd :)
Ik heb voor mijn Samshield altijd de Harry's Horse Chinook gehad. Super fijn ding. Fijner dan mijn Samshield :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:37

PerleB schreef:
Bedankt iedereen voor de aanbevelingen! Zouden sommigen van jullie het misschien ook zien zitten om een foto met je helm door te sturen? (mag ook via pb). Dan heb ik net een beter zicht op hoe de helmen op het hoofd zitten. Kan ik iets gerichter kiezen :D

Ik heb ook een klein hoofd, normaal maat 54, en een beetje een punt hoofd (van alle zorgen _O- )
Ik had ook altijd schuivende caps... maar sinds deze geen problemen meer. Zit fijn en stevig zonder te knellen. Luchtig en echt heel erg licht.
Ik kwam er zo achter dat ik bijna geen goede cap foto's heb :')
Maar bij deze een voorbeeldje:

Afbeelding

Afbeelding

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:13

Ik heb ook echt een mini hoofd hahaha! Ik heb een Casco en die caps zitten echt mooi. Zojuist maandag een GPA gekocht, en daar ben ik ook echt super blij mee! Uvex, KEP, Samshield was allemaal net een champion op mijn hoofd..

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:23

Ik heb een cap van kramer, knightsbridge in maat xs. De hh challenge is mij ook te groot in maat s. Kan eventueel wel foto’s maken!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:27

c_alsemgeest schreef:
PerleB schreef:

Ik heb ook een klein hoofd, normaal maat 54, en een beetje een punt hoofd (van alle zorgen _O- )
Ik had ook altijd schuivende caps... maar sinds deze geen problemen meer. Zit fijn en stevig zonder te knellen. Luchtig en echt heel erg licht.
Ik kwam er zo achter dat ik bijna geen goede cap foto's heb :')
Maar bij deze een voorbeeldje:

[ [url=m/ELYrFo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8NBC7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke is dat dan?

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:31

Ik heb ook een klein hoofd en heb deze cap van Harry’s Horse: https://www.dekroo.nl/products/harrys-h ... DzEALw_wcB
Niet te duur, lichtgewicht en met ventilatie dus ben er heel tevreden over. Hij heeft ook nog zo’n aandraaisysteem vanachter zodat je de grootte nog wat kan aanpassen.
(Ik kan een foto via pb sturen als je dat zou willen)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:41

Ineke2 schreef:
Welke is dat dan?

staat in mijn eerdere post, KEP Italia... wel qua buitenkant helemaal zelf samengesteld. Maar dat maakt van pasvorm niet uit, dat is gelijk aan het basis model (schaal S)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:44

Ah jammer die valt toch echt ( ruim) boven mijn budget.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:50

Ja zelfs het basis model is vrij prijzig... maar ze zijn het geld echt meer dan waard. Het draag comfort is echt niet te vergelijken met een andere cap.
Je hebt ook nog weleens leuke aanbiedingen of 2e hands modellen :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:51

JackiePlug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:02

Ik heb sinds een paar weken een KASK cap aangeschaft en deze zit echt super stevig op mijn hoofd. Zelfs zonder dat ik het kinbandje vastmaak kan ik mijn hoofd praktisch ondersteboven houden zonder dat hij valt. De cap heeft een speciale nekband waardoor hij zo goed aansluit. Hij klemt niet maar het geeft in vergelijking met andere caps, bv mijn KEP Italia, een heel "vast" gevoel!
Laatst bijgewerkt door JackiePlug op 03-06-20 12:09, in het totaal 2 keer bewerkt

JackiePlug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:06

Eerste foto is van een "extra" beschermer die je in je KASK kan zetten. De tweede foto is van de nekbeschermer zoals hij er standaart in zit.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JackiePlug op 03-06-20 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt