Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maar het feit dat hij er niet vandoor ging ook al kon hij perfect gebruik maken van mijn onzekerheden toen, is al een stapje in de goede richting. Matheno schreef:Waar ben je precies bang voor?
anjali schreef:Maar je moet ook bedenken dat niemand je verplicht om tew rijden toch?Je doet dat voor je plezier.En als je te bang bent dan is het niet leuk.Heb je een eigen paard? Je kunt daar toch ook mee wandelen en grondwerk doen etc. Je hoeft er niet op.Misschien ga je het over een tijdje weer wel durven maar er moet niets.Of ben je manegeruiter?Ook dat is niet verplicht.Je kunt ook gewoon aan de bar gaan zitten en genieten van de gezelligheid.
Amber_anne schreef:Wat vervelend dat je angst je zo beperkt. Ik snap je goed want ben zelf met rijden ook vaak bang.
Tot welk punt gaat het goed? Ernaast lopen, erop zitten in stilstand, stappen aan de hand of echt pas het los rijden?
Is het bij elk paard of zijn er ook paarden waarbij je het vertrouwd
anjali schreef:Dan laat je het toch gewoon even.Soms zit er iets anders achter,verborgen angsten in het algemeen voor allerlei dingen.
meggiemeg schreef:Kan je voor jezelf ook de vraag beantwoorden: en dan schrikt het paard, wat dan? Wat kan er zo erg zijn dat het onoverkomelijk is dat het paard eventueel een paar passen versnelt of plotseling stil gaat staan?
brokjes schreef:Vervelend!
Zou het als ik jou was gewoon de tijd geven aangezien je al veel geprobeerd hebt. Tijd kan ook veel doen. En ondertussen lekker bezig blijven met paarden en de dingen doen die geen angst oproepen.
Is er iets groots veranderd in je leven?
_Penotti schreef:Is er geen paard in je buurt die je vertrouwt?
Die je nog nooit hebt zien gek doen.
Ik heb hier een erg lief paard staan.
En daar heeft ooit eens iemand op gereden die angst had.
En dat was zo geweldig om te zien hoe die opbloeide.
En zelf later er zonder zadel mee reed.
Zo'n paardje moet je eigenlijk tegen komen.
pommetje1 schreef:_Penotti schreef:Is er geen paard in je buurt die je vertrouwt?
Die je nog nooit hebt zien gek doen.
Ik heb hier een erg lief paard staan.
En daar heeft ooit eens iemand op gereden die angst had.
En dat was zo geweldig om te zien hoe die opbloeide.
En zelf later er zonder zadel mee reed.
Zo'n paardje moet je eigenlijk tegen komen.
Maar zulke paarden heb ik zelf, dat is het probleem ook niet, mijn probleem zit in mijn hoofd en die moet gereset worden. De vraag is alleen.. wie kan dat doen? welke therapie zou daar het beste bij helpen?
Ik heb allang al wel door dat mijn probleem niet op een paard opgelost kan worden, althans het grootse deel waarschijnlijk niet, maar wie kan mijn helpen met de juiste weg te bewandelen om mijn angst de baas te worden?

pommetje1 schreef:Amber_anne schreef:Wat vervelend dat je angst je zo beperkt. Ik snap je goed want ben zelf met rijden ook vaak bang.
Tot welk punt gaat het goed? Ernaast lopen, erop zitten in stilstand, stappen aan de hand of echt pas het los rijden?
Is het bij elk paard of zijn er ook paarden waarbij je het vertrouwd
Hoi Amber,
Voor jou ook balen hoor, dat je hier last van hebt.
Alles ernaast is geen probleem eigenlijk, het is puur als ik er op zit.
Erop zitten in stilstand gaat goed, en als er iemand naast loopt die het paard vasthoudt gaat het ook goed, het is echt het los rijden.
Ik heb het eigenlijk bij alle paarden wel, bij de ene wat meer dan bij de ander, maar bij vreemde paarden is het nog nét een tikkie erger. Soms zakt het na een tijdje wel af, maar ik blijf super alert zeg maar. Er is gewoon geen ontspanning meer, ben met alles bezig behalve genieten.